חיפוש
חיפוש

יורם דובובסקי מסביר כיצד לנהל עסק מצליח

כל מי שבאמת עשה את הצעד, עזב את העבודה כשכיר והקים עסק יודע לומר שהוא רוצה לעשות הכול כדי שהעסק יצליח. זה נשמע לכם מוכר? אתם עושים כל מה שביכולתכם אך זה עדיין לא ממש קורה? אם כך, הגעתם למקום הנכון, שכן במאמר שלפניכם תמצאו מספר טיפים שיעזרו לכם בנושא.

  • תכנון – אחת מהבעיות העיקריות בניהול עסקים, אשר עליהם תמיד מדברים יועצים ארגוניים, זה נושא התכנון. האם העסק שלכם באמת מתוכנן? האם אתם יודעים לומר מה עתיד להיות השלב הבא?
  • תכנית עסקית – תמיד כאשר מחפשים מידע בנושא של יועצים ארגוניים המלצות מגלים שיש חלק נכבד שמתייחס גם לתכנית העסקית. האם יש לכם תכנית עסקית? האם אתם חוזרים ובודקים אותה מידי פעם, מתוך מטרה לראות האם אתם עומדים ביעדים שלכם ובקצב שהצבתם לעצמכם?
  • השקיעו בשיווק – קשה לדבר על עסקים מצליחים בעידן המודרני והתחרותי שבו אנחנו חיים ולא להזכיר גם את נושא השיווק. יורם דובובסקי לקוחות יוכלו לספר לכם שההשקעה בשיווק זה לא עניין של מה בכך, שכן בסופו של דבר הרבה פעמים זה מה שקובע האם העסק יפרוס כנפיים או לא.

הסבר מקיף

בחירת השותפים העסקיים

עוד נושא שכדאי להתייחס אליו, ואשר יכול להשפיע בצורה משמעותית ביותר על הצלחת העסק או על כישלונו, זו השאלה מיהם השותפים העסקיים שלכם. ראשית, לא בטוח בכלל שאתם צריכים שותפים עסקיים כך שצריך לבדוק את הנושא הזה לעומק. שנית, במידה ואתם כן בוחרים לשלב שותף בעסק, רצוי לבדוק בשבע עיניים במי אתם בוחרים. האם השותף שלכם מספיק מקצועי? האם הוא אמין? והם חלוקת העבודה ביניכם ברורה? כמו כן, כמובן שצריך להתייחס גם לנושא הכלכלי שכן הכול צריך להיות כתוב בצורה המסודרת ביותר שאפשר בחוזה.

בחירת העובדים

לבסוף, עוד טיפ שתמיד ישפיע על השאלה האם העסק שלכם יוכל להצליח או לא, זו השאלה באיזה עובדים אתם בוחרים. האם מדובר על אנשי מקצוע טובים? האם כל אחד מהעובדים יודע היטב מה המשימה שלו ואיך לבצע את חלקו כדי שהעסק יפרח? האם מדובר על אנשים אמינים שאתם יכולים לסמוך עליהם ולדעת שהם לא ימעלו באמון שלכם? בנוסף, רצוי להחליט מראש מהם תנאי התעסוקה עבור העובדים שלכם, שכן אם יש משהו בטוח, זה שעובדים שמקבלים שכר מכובד בזמן, אלה עובדים מרוצים יותר. אתם רוצים שהעובדים שלכם יהיו מרוצים, שכן כאשר העובדים מרוצים הכול מתנהל בעסק בצורה יותר טובה. הניסיון מוכיח שרק אם חושבים על כל הפרטים האלה לעומק, בסופו של דבר התוצאה היא עסק שמצליח, משגשג וגם גדל. קחו בחשבון שלא הכול וורוד ושיש גם תקופות מורכבות יותר בניהול עסק, אך מצד שני, ההתמדה היא זו שתעשה את ההבדל והיא זו שתגרום לכך שתצליחו יותר.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה