חיפוש
חיפוש

כיצד לשמור על הבריאות והכושר בגיל השלישי?

מאז פרצה מגפת הקורונה, כולנו, וביתר שאת בני ובנות הגיל השלישי, נשארים ספונים בבתינו כדי להגן על עצמנו מפני הנגיף המסוכן.

עם זאת, גם להישארות בבית מחירים בריאותיים, ואחד העיקריים שבהם הוא מיעוט התזוזה והפגיעה בכושר הגופני.

כיצד ניתן בכל זאת לשמור על כושר, גם בגיל השלילי ואף בימי מגפת הקורונה?

 

מדוע הכושר חשוב לבריאות?

עוד לפני שנפרט על הדרכים לשמור על הכושר ועל קורסים וחוגי התעמלות לגיל השלישי, חשוב שנבין מדוע מלכתחילה חשוב לשמור על כושר. כולנו יודעים להגיד שהכושר חשוב לבריאות, אך רובנו לא יודעים להסביר מדוע. מהו הקשר שבין כושר לבין בריאות?

 

חיזוק הלב

בזמן אימון, הגוף חווה מאמץ מוגבר. המאמץ המוגבר מחייב את הלב לעבוד בתפוקה גבוהה יותר מהרגיל. העבודה המוגברת של הלב מחזקת אותו, ושומרת לנו על לב איתן ומתפקד. אם כן, הכושר מעלה לנו את הדופק ושומר על לב מתפקד ונמרץ.

כמובן שאסור להקשות מידי על הלב במהלך האימון, שכן עודף מאמץ על הלב עלול לסכן אותו. לכן, חשוב להקפיד על רף דופק מסוים אותו לא עוברים במהלך האימון. מדידת דופק כיום הינה פשוטה למדי. הצטיידו בשעון ספורט שימדוד לכם את הדופק, ויתריע בפניכם במידה והדופק עלה יתר על המידה.

 

לחץ דם וכולסטרול

כושר גופני עוזר לגוף לווסת רמות לחץ דם וכולסטרול. הפעלת השרירים במידה הנכונה מחזקת את כלל מערכות הגוף ומפחיתה סיכויים לחלות בשלל מחלות. כמו כן, פעילות ספורטיבית עשויה לחזק את המערכת החיסונית של המתעמל ולהפחית הדבקה בשלל מחלות. בנוסף, הכושר מצריך אנרגיה זמינה ולשם כך הגוף מכלה שומנים וסוכרים ועוזר לנו להיפטר מהם. על הסכנות שבעודף סוכר ושומן בגוף, נראה שכמעט ואין צורך להרחיב.

אם כן, שמירה על כושר חיונית במיוחד לצורך שמירה על הבריאות. משכך, לא ניתן לוותר עליה אף בימי הקורונה. להלן נבין כיצד מומלץ לשמור על כושר לבני הגיל השלישי.

 

חוגים וקורסים

כדי להתמיד בעשיית פעילות גופנית, יש צורך במסגרת חברתית מחייבת. במסגרת נוצר לחץ חברתי חיובי, המדרבן את כלל החברים לעסוק בספורט בזמנים קבועים וברמה המותאמת להם. המסגרות הטובות ביותר לכך, הן חוגים וקורסים ספורטיביים המותאמים לבני הגיל השלישי.

תוכלו לבחור את הקורס המועדף עליכם – יוגה, פילאטיס, התעמלות ועוד. כך, גם תשמרו על כושר גופני, גם תהנו מהפעילות וגם תכירו חברה ספורטיבית התומכת בכם ומעודדת אתכם לפעילות גופנית.

החוגים מתקיימים, לרוב, באולמות מרווחים בהם ניתן לשמור על ריחוק חברתי. כך, תוכלו לשמור על כושר אף בימי המגפה בהם מומלץ להימנע מהתקהלויות ומאירועים המוניים.

 

מסגרת חברתית – בכל שפה

כאמור, למסגרת החברתית תפקיד חשוב מאוד בחוגים הספורטיביים. משכך, יש לבחור קורס שיתאים לכם הן ברמה הספורטיבית והן ברמה החברתית. רבים מבני ובנות הגיל השלישי אינם שולטים בעברית. בשל כך, פועלים חוגים ספורטיביים רבים בשלל שפות, המאפשרים לכל אחד ואחת למצוא את הקהילה הספורטיבית שלו. כך, מתאמן דובר אנגלית יוכל לבחור בקורס המתקיים באנגלית ומתעמל דובר רוסית יחפש חוגים לדוברי השפה הרוסית.

 

לסיכום

פעילות ספורטיבית חשובה במיוחד לבריאות. כדי לשמור על שגרת פעילות, רצוי להירשם לחוגים וקורסים ספורטיביים המתקיימים תוך שמירה על ריחוק חברתי. למימד החברתי חשיבות קריטית בקורס. משכך, בחרו בקורס המתקיים בשפתכם, כך שתוכלו להתחבר לכלל המתעמלים. בהצלחה!

איש רץ

 

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה