חיפוש
חיפוש

כיצד מדבירים טרמיטים?

הטרמיטים מתחילים לעשות שמות גם במדינתנו בקטנה לאחר שנתגלו בספטמבר 2020 מין מזיק במיוחד של טרמיטים באזור פתח תקווה, שהכניס את הטרמיטים לתודעה הישראלית. הדברת הטרמיטים עברה שינוי משמעותי בשנים האחרונות, שהפך את הדברת הטרמיטים לירוקה בהרבה מבעבר. אז כיצד ניתן להדביר את הטרמיטים ומה הם כמה דברים שחשוב שנזכור לגביהם? בואו נגלה יחד.

 

הדברת הטרמיטים בשיטה הישנה

השיטה הישנה בה השתמשו מדבירים במהלך הדברת טרמיטים כללה קידוח נרחב באזורים רבים באדמה על מנת להחדיר חומרי הדברה אל תוך הקרקע, שם נמצאים הקנים של הטרמיטים. על מנת להדביר את הטרמיטים בצורה היעילה ביותר, בשיטה הישנה הוחדרו לא מעט חומרי הדברה אל הקרקע שמטרתם הייתה להשמיד את הטרמיטים. אך חומרי ההדברה הללו רעילים לאדמה עצמה לא פחות מלמזיקים עצמם ועל כן הייתה חייבת להתפתח שיטה חלופית שתעשה את אותה העבודה במינימום נזק.

לעוד פרטים כנסו: https://agr-non.co.il.

 

מה גרם למדבירים להדביר את הטרמיטים בצורה הזו?

כל אדם בר דעת בוודאי קרא את הפסקה הראשונה וחשב לעצמו, למה לעזאזל שהמדבירים יעשו כזה דבר כדי להדביר את הטרמיטים? ובכן, הטרמיטים מקננים עמוק בתוך האדמה ועולים אל פני השטח רק על מנת לאכול את העצים, הרהיטים והניירות בביתנו. דבר זה הופך את משימת ההדברה לקשה במיוחד, שכן אם הטרמיטים נמצאים עמוק בתוך האדמה קשה מאוד להגיע אליהם על מנת להשמידם. דבר נוסף שגרם למדבירים רבים להתקשות בהדברת המזיק הוא העובדה שהם לא יכלו לדעת האם המזיקים הושמדו לחלוטין בגלל העובדה שהקנים היו עמוק באדמה ולא אפשרו גישה נוחה למדבירים.

 

הדברת הטרמיטים בשיטה החדשה

אז כפי שכבר הצלחנו להבין, הדברת הטרמיטים בשיטה הישנה הייתה חייבת לפנות את מקומה לשיטה שתהיה בריאה גם לכדור הארץ. כיום ישנן מערכות ייעודיות הפועלות בעזרת פיתיון ייעודי המושך אליו את הטרמיטים ומכיל בתוכו גם חומרים הרעילים לטרמיטים. שיטה זו טובה בהרבה לסביבה שלנו שכן אנחנו לא משחררים כמויות עצומות של חומרי הדברה לאדמה שלנו ובכך אנו שומרים עליה נקייה מרעלים ומטרמיטים כאחד.

 

3 כללים חשובים באיתור והדברת הטרמיטים

הטרמיטים מזיק מיוחד במינו ומפאת העובדה שאנו הציבור הישראלי עדיין לא מכירים אותו, אנו עלולים לעשות את כל הטעויות בדרך. הנה 3 כללים חשובים שכדאי שתזכרו על מנת שתוכלו לאתר ולהדביר את הטרמיטים בצורה יעילה וידידותית לסביבה.

  1. גילוי מוקדם הוא המפתח – כמו בלא מעט דברים אחרים בחיים, המפתח להתמודדות נכונה עם הטרמיטים הוא הגילוי המוקדם. כאשר נגלה את הטרמיטים לפני שקינם גדל והספיקו לאכול את כל הרהיטים והדלתות בביתנו, עבודת ההדברה תהיה קלה בהרבה מה גם שלא יאונה כל נזק לחפצים שלנו.
  2. שימו לב לסביבתכם – כדי להבחין בבעיית הטרמיטים לפני שנוצר נזק לחפצים בביתכם, חשוב שתשימו לב לסביבתכם ותנסו למצוא סימנים להימצאותם של הטרמיטים. לדוגמא, במידה והבחנתם בכנפיים שקופות בזמן טאטוא, זהו סימן מובהק להימצאותם של טרמיטים בביתכם.
  3. אל תישארו מאחור: חשוב מאוד שתבינו כי לרוב מדבירים "לא ישאלו אתכם" איך להדביר, אלא כטבעם של המדבירים פשוט ידבירו. חשוב מאוד לשאול ולהתעניין בשיטת ההדברה הייחודית של המדביר שלנו ולוודא כי הוא איננו משתמש בשיטת ההדברה הישנה שכן היא מסוכנת מאוד לסביבה.

חרק

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה