חיפוש
חיפוש

כיצד מתבצע איתור נזילות?

נזילות יכולות להתרחש בכל חלל במבנה.

בין אם מצאתם נזילה ממקור לא ברור בבית שלכם, במשרד, בחנות, או במחסן ואתם לא מצליחים לאתר את מקור הנזילה ובין אם אתם צריכים לשכנע את הכנים שהנזילה מגיעה מהם והם אלה שצריכים לטפל בבעיה, חשוב לאתר את מקור הנזילה באופן מקצועי ומדויק, כדי להתחיל לטפל בבעיה בהקדם, למנוע החמרה של הנזק ולשמור על ערכו של הנכס.

 

אז איך עושים את זה?

איתור נזילות – איך עושים את זה?

אם בימים עברו היו צריכים לשבור קירות ורצפות כדי לאתר את מקורן של נזילות ברחבי המבנה, הרי שכיום אין בכך צורך יותר.

מערכת תשתיות המים והניקוז בכל מבנה מורכבת מהסתעפויות מסובכות בתוך הקירות והרצפות.

כדי לאתר את מקור הנזילה וגם את מצב מערכות האיטום במבנה, מומחים באיתור נזילות מבצעים תהליכי סריקה המיושמים בעזרת ציוד משוכלל וחדיש.

המכשירים המשמשים לצורך איתור נזילות ובעיות איטום מצוידים במצלמות רגישות במיוחד, או בקרניים אינפרא אדומות, המותאמות במיוחד לאיתור מקורות לחות ורטיבות ברחבי המבנה.

המכשור המשוכלל הזה מתאים גם לאיתור נזילות ורטיבות במערכת הביוב, מאפשרות חיזוי של נזילות עתידיות ומציאת פתרונות יעילים במיוחד לבעיות הקיימות.

 

מה תוכלו לגלות באמצעות שירות איתור נזילות?

למעשה, הסריקה נעשית באמצעים כל כך משוכללים, שהיא מגלה בקלות גם ליקויים נסתרים, כמו רטיבות כלואה מתחת לריצוף, דליפות בצנרת סמויה, חדירת רטיבות למעטפת המבנה, רטיבות כלואה מתחת ליריעות האיטום בגג, גשרי קור ולחות בתוך הקירות ועוד.

 

דו"ח איתור נזילות

מצלמה המופעלת על בסיס קרניים אינפרא אדומות מאפשרת לצוות מומחים באיתור נזילות ליצור מיפוי וניתוח של כלל הליקויים במבנה, אותם הם מפרטים בדו"ח ממצאיםו מוסרים ללקוח להמשך טיפול בבעיה. דו"ח כזה, הנכתב על ידי מומחה מוסמך ומורשה, יכול לשמש אתכם במקרה הצורך גם בבית המשפט, בתנאי שכותב הדו"ח מוכר כמומחה.

 

בין היתר, תוכלו למצוא בדו"ח כזה את הנושאים הבאים:

  • הצהרת מומחה ופירוט ניסיונו בתחום
  • פירוט הנזילות, הרטיבויות, מקורותיהם ומיקומם במבנה
  • פירוט המלצות לתיקון הליקויים
  • הערכת עלויות של תיקון הליקויים
  • צילומים במידת הצורך

 

האם צריך לחכות לחורף לביצוע הבדיקה?

לא רק שלא צריך, גם לא כדאי. בדיקה באמצעות מצלמה טרמית יכולה לאתר מקורות לחות, רטיבות ונזילות גם בימות הקיץ ואפילו כדאי להקדים תרופה למכה ולבצע את הבדיקה לפני בוא החורף, כדי שתוכלו לטפל בבעיה לפני שהגשמים והקור יחמירו את המצב ויקשו על הטיפול.

 

לסיכום

איתור נזילות על ידי מומחים באמצעות ציוד חדיש ומשוכלל הוא הדרך הנכונה והעדכנית לטפל בבעיה של רטיבות, לחות בלתי מוסברת, נזילה ממקור לא ידוע, או קור בלתי מוסבר בחלק מסוים של המבנה ואף לפתור סכסוך עם השכנים בעקבות אי הסכמה על מקור הנזילה.

 

ברז לא נסגר

אולי יעניין אותך גם

פולוסה