חיפוש
חיפוש

היום שאחרי – כיצד מתמודדים עם אבחון הילד באוטיזם

זה יכול לקרות סמוך ללידה לאחר מספר חודשים, וזה יכול לקרות גם לאחר מספר שנים – אבחון באוטיזם מתרחש לאחר פרק זמן מסוים שאינו מחייב. אוטיזם היא תופעה נוירולוגית רחבה ודינמית. אוטיזם שיבוא לידי ביטוי בילד מסוים בצורה כלשהי, יבוא לידי ביטוי ככל הנראה בצורה שונה אצל ילד אחר. למרות זאת, דבר אחד משותף לאבחון הילד באוטיזם – ההורים שלו יצטרכו להסתגל למציאות חדשה שאינה פשוטה. כך תוכלו להתמודד עם אבחון הילדים באוטיזם.

 

אבחון ילד באוטיזם

אוטיזם היא הפרעה נוירולוגית רחבה, הכוללת מנעד של תסמונות שונות וביטויים שונים. אוטיזם מתחלק לרמות תפקוד שונות, בצורה בה ילד הלוקה באוטיזם יכול להראות זאת בא לידי ביטוי בצורה אחת, בעוד שילד אחר יראה זאת בא לידי ביטוי בצורה הפוכה לגמרי. אבחון ילד באוטיזם משפיע בצורה רבה גם על הוריו של הילד, שצריכים מעכשיו להסתגל למציאות חדשה ולהבין כיצד עליהם לפעול.

גידול ילדים עם צרכים מיוחדים היא לא משימה פשוטה, כשהקושי העיקרי יכול לבוא לידי ביטוי בצעדים הראשונים. תחילה, ההורים יכולים למצוא את עצמם כמגששים באפלה. הם לא מכירים את התחום מספיק טוב ולא מכירים את הזכויות השונות שמגיעות להם ולילד שלהם. לכן, חשוב לפעול בצורה אחראית, שקולה ומהירה מרגע האבחון.

 

יצירת בקיאות

גם אם הילד שלכם הוא בעל אבחנה, חשוב מאוד שתפנימו לעומק בעצמכם מהי התופעה ממנו הוא סובל. מרבית הציבור לא יודע מספיק על אוטיזם. אם אתם הורים של ילד המאובחן באוטיזם, מוטב שתלמדו בעצמכם, תחקרו, תבינו מהי התופעה שלו, על מנת שתוכלו להבין ככל הניתן את הקשיים שלו.

 

הבנת הזכויות השונות

המדינה מאפשרת לילדים המאובחנים באוטיזם ולהורים של הילדים הללו לקבל זכויות שונות. הזכויות הללו הן דבר המעוגן בחוק, כך שאי ניצול שלהן עשוי לפגוע רק בהורי הילד ובילד עצמו.

הזכויות הללו באות לידי ביטוי בספר צורות: גמלאות כספיות מהביטוח הלאומי, כיתות חינוך מיוחד שמותאמות לילדים עם אוטיזם, זכויות שונות בכל הקשור לניידות ועוד. הבנת הזכויות הללו תאפשר לכם לפעול בערוצים השונים ובמישורים הניתנים למימוש אותן זכויות, שיסייעו לכם גם בהתנהלות וגם מבחינה כספית.

 

סיוע מעובדים סוציאליים

עובדים סוציאליים הן אנשי מקצוע מיומנים, שעוברים בין היתר הסמכה לטיפול בילדים עם אוטיזם ובסיוע למשפחות בהן יש ילד עם אוטיזם. עובד סוציאלי מכיר את הזכויות השונות ויודע כיצד ניתן לסייע לילדים כאלו. ברגע שהילד שלכם מאובחן, תוכלו לפנות אל קופת החולים ואל בית הספר ולהסתייע בעובדים סוציאליים מטעמם.

 

סיוע מעמותות

פרט לסיוע שהמדינה יכולה להעניק לכם, כפי שהזכרנו מקודם, ניתן לקבל גם סיוע מעמותות שונות. ישנן עמותות שמסייעות להורים עם ילד המאובחן באוטיזם, במימוש זכויות ובליווי צמוד לאורך תהליך המימוש.

ילדים עם צרכים מיוחדים

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה