חיפוש
חיפוש

כיצד ניתן לשחזר אתר אינטרנט

"הצילו! האתר נמחק!" לצערנו, מדי יום, המשפט הזה עולה בפיהם של לא מעט בעלי עסקים שגילו להפתעתם כי האתר לא עולה ואפילו לא קיים.

אנחנו לא יכולים להבטיח שניתן להציל את האתר שלכם, ועם זאת, יש עדיין תקווה ויש דברים שניתן לעשות.

אז רגע לפני הייאוש אנחנו כאן על מנת לענות על השאלה – כיצד ניתן לשחזר אתר אינטרנט.

אתר

 

על מנת לשחזר – חשוב להבין מה קרה

ישנן מספר סיבות לכך שאתר אינטרנט כלשהו לא יעלה או ימחק. אילו הן הסיבות העיקריות:

  • לא חידשתם את הדומיין – ייתכן ולא חידשתם את הדומיין ועל כן איבדתם את הגישה אליו. במקרה כזה התוכן עדיין נמצא בשרת, ועם זאת, עליכם לחדש בהקדם את הדומיין שלכם. במידה והדומיין כבר נתפס, ניתן לרכוש דומיין חדש ולחברו מחדש לשרת.
  • לא שילמתם לשרת האחסון – ייתכן ולא חידשתם את חבילת האחסון שלכם. במידה וזה קורה, עליכם לפנות לחברת האחסון ולבקש לחדש את התשלום. בדרך כלל, החברה שומרת את הפרטים שלכם ועל כן תגלו כי האתר עדיין קיים ושלם.
  • שגיאה באתר – סיבות רבות יכולות להוביל לכך שתהיה שגיאה באתר. זה יכול להיות קוד שעדכנתם שהוביל לשגיאה, זה יכול להיות פלאגין שלא הותקן כראוי ויכול להיות שלא חידשתם תשלום על תבנית הוורדפרס שלכם. עליכם להבין האם עשיתם פעולות כלשהן באתר שהובילו לכך שהאתר יקרוס.
  • האתר נפרץ – תתפלאו, אך יש כאלה שנהנים למחוק לאנשים את האתר שלהם. במידה והאתר לא היה מאובטח מספיק ייתכן והוא נפרץ על ידי האקר. על מנת לבדוק אם זו הסיבה, בדקו אם קיבלתם התראה כלשהי למייל, לחברת האחסון או אפילו לטלפון. לפעמים האקרים יבקשו תשלום עבור החזרת האתר שלכם.
  • עומס יתר – ייתכן והאתר שלכם חרג ממגבלות חבילת האחסון שלכם ועל כן קרס. במקרה שכזה עליכם לדבר עם חבילת האחסון שלכם ולבצע את ההתאמות הנדרשות על מנת שהאתר יחזור ויהיה באוויר.

 

דרכים נוספות לשחזור אתר

כפי שניתן לראות, ברגע שמבינים מה הסיבה לקריסת או מחיקת האתר, ישנן פתרונות יחסית קלים וברורים.

אם בכל זאת, עד כה הפתרונות לא עזרו לכם. להלן פתרונות נוספים לשחזור אתר:

  • אתרי וורדפרס – במידה ונעזרתם בשירות בניית אתרים וורדפרס, תוכלו לבדוק האם פלאגין כלשהו ביצע גיבוי אוטומטי. בנוסף, ניתן ליצור קשר עם חברת בניית האתרים שלכם ולהעזר בה.
  • העזרות בשרת אחסון – שרתי אחסון רבים מבצעים גיבוי באופן אוטומטי. על מנת לבדוק אם יש לכם גיבוי, כנסו לפאנל ניהול האחסון שלכם ובדקו את לשונית גיבוי האתר. במידת הצורך, ניתן לפנות לחברה וייתכן ויש לה גיבוי נוסף שלא מופיע בפאנל שלכם.
  • העזרת בחברה חצונית – במידה והאתר יקר לליבכם, ניתן להשאיר פנייה לחברה מקצועית לשחזור אתרים, והיא תשתמש בכלים המתקדמים שיש לה על מנת לשחזר את האתר שלכם.

אולי יעניין אותך גם

אחסון אתר וורדפרס
דיגיטל
איך עובד שרת וירטואלי בענן?

שרת וירטואלי בענן הוא שרת חיצוני שבו אתם יכולים לעשות שימוש כדי לאחסן מידע בצורה בטוחה. בניגוד למחשבים שבהם אנחנו עושים שימוש או להתקני זיכרון

קרא עוד »
פולוסה