חיפוש
חיפוש

כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה תפעל להוצאת צו מבנה מסוכן. אם כך, כיצד העירייה קובעת מה מגדיר מבנה מסוכן?

בעוד שבמקרים מסוימים עיצוב ותכנון לקויים יכולים להוביל לבעיות מבניות בבניין, במקרים אחרים חומרים באיכות נמוכה או תחזוקה ירודה יכולים להוביל לבעיות שלדיות במבנה. כמו כן, בחלק מהמקרים המעטפת של הבניין יכולה להינזק עקב בלאי, עייפות החומר ואפילו ונדליזם. בין אם הבניין שלכם ניזוק כתוצאה מסיבה זו או האחרת, ייתכן שהמבנה שלכם ייחשב כמסוכן ע"פ הגדרת העירייה ומהנדס הבניין. קבלו כאן https://mesukan.co.il מידע נוסף או המשיכו לקרוא.

 

ההשלכות של אי שיקום המבנה

לא משנה על אילו סוגי בעיות במבנים מדובר, אם לא מטפלים בבעיה מבנית היא עלולה להוביל לתוצאות חמורות כמו קריסת הבניין. בתוך כך, הסוג הנפוץ ביותר של בעיות מבניות המצויות בבניינים ידוע כבעיות שלד. חשוב לדעת, הסימנים לבעיית שלד יכולים לכלול:

  • סדקים בקירות המאופיינים בבניינים ישנים או בבניינים שספגו רעידת אדמה
  • "התנפחות" של בטון עקב רטיבות
  • צניחת גגות עקב איטום לקוי
  • דלתות וחלונות שאינם נפתחים כראוי עקב שינויים מבניים
  • רצפות לא אחידות עקב הפרשי גובה ועוד.
  • התפוררות של מעטפת הבניין שלרוב תכלול גם התרופפות של אריחים

אם בבניין בו אתם מתגוררים הופיעו חלק מהסימנים האלו, דעו כי הבניין בו אתם חיים אינו בטוח ומחייב פעולות שונות של שיקום מבנים. בעת גילוי הליקויים השונים, ההמלצה היא לפעול בעצמכם ולא להמתין שהעירייה תנפיק לכם צו מבנה מסוכן.

בית

כיצד מתמודדים עם מצב של צו מבנה מסוכן?

אם הוציאו לכם צו מבנה מסוכן, סימן שמהנדס הבניין מטעם העירייה כבר ביקר במבנה שלכם ומצא אותו לקוי מסיבות כאלו ואחרות. אם יש לכם ספק ואתם לא מוכנים לקבל את דעתו של מהנדס העירייה, אתם יכולים להזמין מהנדס בניין מטעמכם שיבדוק את המבנה וידווח לעירייה על הליקויים שימצא.

אם החלטתם לקבל את חוות דעתו של מהנדס הבניין מטעם העירייה, העירייה תייעד לכם מסגרת זמן שבה אתם תהיו מחויבים לתקן את הליקויים במבנה. במידה שלא תתקנו את הליקויים האלו, קחו בחשבון שאתם תהיו חשופים לקנסות וכן לנקיטת צעדים משפטיים ע"י העירייה.

 

לסיכום, כמה עולה לשקם מבנה מסוכן?

באופן כללי, בד"כ עלות שיקום הבניין המסוכן תהיה תלויה בהיקף ובסוג הנזק שיש לטפל בו. למשל, בעיות מבניות, כגון עמודים מוחלשים או פגומים, קורות, יסודות, קירות וכו', יכולות להיות חלק מהתיקונים היקרים ביותר.

מפני שחלק מהתיקונים הנ"ל כוללים בנייה מחדש או חיזוק של חלקים משמעותיים במבנה, העלויות עשויות להיות גבוהות. בעוד שחלק מהפרויקטים יעלו כ-10,000 – 20,000 ₪, פרויקטים אחרים יהיו יקרים משמעותית יותר. כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת, פנו לחברת שיקום מבנים מסוכנים והבינו במה התהליך כרוך.

בניין מגורים

אולי יעניין אותך גם

רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה