חיפוש
חיפוש

כיצד עורך דין הוצאה לפועל יסייע לחייב?

מצב כלכלי ירוד יכול להשפיע על כל תחומי החיים וההתנהלות של האדם. אף אחד לא מעוניין להיקלע לחובות ולאי יכולת לשלוט במצב הכלכלי. כולנו יודעים שמתחילים בחובות הם רק הולכים ותופחים ולא יודעים כיצד למחוק אותם. המאמר יפרט כיצד עורך דין להוצאה לפועל יכול לסייע לבעלי חובות.

 

מה עושים כשמתחיל תהליך הוצאה לפועל?

רוב הציבור נותר חסר אונים כשמדובר בתהליך הוצאה לפועל מאחר ומשרד זה נוקט בסנקציות נגד החייבים. זה יכול להיות בהגבלות על כרטיסי האשראי וחשבון הבנק, הוצאת רכוש, העמדת הבית למכירה של ההוצאה לפועל, הקפאת רישיון הנהיגה, צו עיכוב יציאה מהארץ ולעיתים אף מעצר. אף אחד לא רוצה לעמוד בסיטואציות כאלו ובנוסף להמשיך לשלם ריביות על החובות המצטברים ולכן זו הסיבה שיש לפנות למשרד עורך דין הוצאה לפועל כבר בהתחלה.

 

איך צוברים חובות?

צבירת חובות לא מתחרשת ביום אחד. למרות זאת, אנשים הנקלעים לחובות נכנסים ללופ שקשה להם לצאת ממנו. למשל, אי תשלום דמי מזונות, משכנתא, אשראי או חשבונות וקנסות יכול להיערם לחובות שיש לפרוע. יחד עם זאת, עלולים להיקלע למצבים בהם לא עובדים כתוצאה ממצב רפואי או פיטורין, בעיות בתזרים המזומנים, חוסר במשכורת, חיים מהמינוס וחובות הגדלים מריביות. ישנם גם אנשים המצפצפים על החוק אך לא בהכרח.

 

כיצד עורך דין להוצאה לפועל מסייע לחייבים?

עורך דין להוצאה לפועל בקיא בכל הנוגע להליכים משפטיים ולהוצאה לפועל בין אם מדובר על חדלות פירעון ובין אם על פשיטת רגל. הוא הגוף היחידי שיכול לסיים את סאגת החובות בצורה היעילה ביותר. הוא נמצא בקשר עם הממונה בהוצאה לפועל ובונה תכנית הסדר תשלומי החובות המתאימה לחייב ולאורח חייו.

אם לחייב חובות של יותר מ- 50 אלף ₪ ועד 150 אלף ₪ לא חייבים להגיע לבית המשפט וניתן לסגור את פריסת תשלום החובות מול הממונה בהוצאה לפועל. זאת אומרת שאם החייב מקבל הודעה על פתיחת תיק הוצאה לפועל הוא צריך לפנות מייד לעורך דין מקצועי בתחום כדי למנוע הצטברות ריביות ולמצוא את הדרך הטובה ביותר שתאפשר לו לעבור שיקום כלכלי בצורה מכובדת.

 

המלצות על עורך דין להוצאה לפועל

את עורך דין ההוצאה לפועל יש לבחור בקפידה. במילים אחרות, לוודא שהוא אכן מקצועי ומנוסה בתחום, מכיר את ההתנהלות מול ההוצאה לפועל ומבין את הסיטואציה אליה החייב נקלע. כיום ניתן למצוא עורכי דין באמצעות פרסום באתרי האינטרנט או ברשתות החברתיות ולקרוא חוות דעת.

במקרים אחרים ניתן לקבל המלצות ממכרים או קולגות שעברו חוויה דומה. בכל אופן, החשיבות של הכנסת עורך דין כזה לתמונה היא זו שתשנה את המצב ותביא לרווחה כלכלית מבלי שהעניינים יסתבכו יותר ויותר והריביות יצטברו ללא שליטה.

עורך דין

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה