חיפוש
חיפוש

כיצד תדע אם הגיע הזמן להחליף את הצמיגים ברכב

החלפת הצמיגים ברכב יכולה להיות הוצאה משמעותית ורבים נוטים שלא לחשוב על הנושא מיוזמתם. חשוב להבין שתקינות הצמיגים הינה מרכיב קריטי לאחיזת הכביש של הרכב והזנחת הנושא עלולה להסתיים באובדן שליטה על הרכב ותאונת דרכים קשה. במאמר זה נרחיב לגבי הדרכים שבהם ניתן לדעת כי הגיעה העת להחליף את הצמיגים. נעסוק בגיל הצמיג, משך השימוש בו, שחיקה וזיהוי, פנצ'ר ועוד.

 

קילומטרים על הכביש

ככל שהרכב נוסע יותר כך הצמיגים נשחקים יותר. ההמלצה העקרונית היא להחליף את הצמיגים לאחר כל 70,000-60,000 ק"מ. כלל זה נוגע למי שנוהג בכבישים רגילים וכאשר מדובר על רכב שטח או עבודה המבצע נסיעות גם מחוץ לכבישי האספלט, הצורך בהחלפה יכול להיות גם לאחר פחות קילומטרים. הרחבה לגבי כיצד יש לבצע השוואת מחירי צמיגים ראו כאן.

 

גיל הצמיגים

תוחלת החיים של צמיגים איכותיים הינה בין 6-4 שנים. הכוונה לאורך החיים מהיצור בלי קשר לשאלה כמה זמן מתוכם נעשה בהם השימוש בפועל. את תאריך הייצור ניתן לראות על גבי הצמיג בקוד של 4 ספרות. הספרות הראשונות הן מספר השבוע במהלך השנה והספרות האחרונות הן של השנה עצמה. במידה ועברו מעל שש שנים מתאריך הייצור, הגיע הזמן להחליפם.

 

סימני שחיקה

ללא קשר לגיל הצמיגים ולמשך השימוש בהם כאשר הצמיגים כבר שחוקים יש להחליפם. בתוך החריצים של הצמיגים ישנם סימנים מיוחדים על הגומי שהיעלמותם מסמנת הגעה לרמת שחיקה המחייבת בהחלפה. אנשי מקצוע משתמשים גם בהחדרת מטבע לחריץ על מנת לקבוע את רמת השחיקה.

 

בריחת אוויר

צמיגים שחוקים יכולים להוות סכנה בטיחותית של ממש בין היתר מכיוון שהם אינם מאפשרים ניקוז מיטבי של המים במהלך הנסיעה בגשם. פני צמיג שחוק גם משפיע על מהירות הבלימה של הרכב. השחיקה אינה באה לידי ביטוי רק באובדן הגומי אלא גם ביובש של הצמיג. ניתן לזהות את היובש עם הופעת חריצים זעירים. אלו עם הזמן יהפכו לסדקים של ממש.

עוד אינדיקציה לכך שייתכן והגיע הזמן להחליף את הצמיגים היא ירידה הדרגתית ומתמשכת בלחץ האוויר בצמיגים. הדבר נכון גם כאשר הירידה אינה דרמטית מכיוון שהדבר מעיד על כך שהאוויר בורח החוצה מהצמיג.

 

לאחר פנצ'ר

מקרה נוסף שבו חייבים להחליף את הצמיג הוא לאחר פנצ'ר. צמיגים ללא פנימית אין דרך לתקן ובעת החלפת הצמיג התקור חשוב לבדוק את מצב הצמיגים האחרים ולהחליט אם כדאי כבר להחליף גם אותם. בכל מקרה הצמיג החדש חייב להיות במידה ובדגם המתאים לכלי הרכב ולהיות זהה לצמיג המקביל אליו על אותו הסרן.

 

סיכום החלפת צמיג

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בשאלה כיצד תוכלו לדעת שהגיע הזמן להחליף את הצמיגים ברכב. כפי שציינו, בדרך כלל סימני השחיקה יבוא לידי ביטוי בחריצי הצמיגים ובסימני יובש, חריצים וסדקים. כדאי להחליף גם אם עברו מעל שש שנים ממועד הייצור ובמידה והצמיגים שימשו אתכם בנסיעה של למעלה מ-70,000 ק"מ.

להחליף את הצמיגים שלך

אולי יעניין אותך גם

סיבות לרכוש טסלה!
רכב
סיבות לרכוש טסלה!

חברת טסלה פרצה אל עולם הרכב לפני מספר שנים ומאז היא לא מפסיקה להוביל אותו ואת השינויים המהותיים ביותר בעולם הרכב. רכבי טסלה מעניקים למי

קרא עוד »
הנסיעה המהירה שלנו
רכב
6 תחביבים מהנים ששווה לבחון

בחיינו המהירים והעמוסים, חשוב למצוא זמן לפעילויות שמביאות שמחה, רוגע ותחושת סיפוק. לתחביבים יש תפקיד מכריע במתן הפסקה משגרת היומיום שלנו והם מאפשרים לנו לחקור

קרא עוד »
פולוסה