חיפוש
חיפוש

קוסמות – כישרון או ניסיון ?

מקצועות רבים מציגים כיצד כישרון הוא לא המדד היחיד בדרך להצלחה. אמנם ישנם כאלו שנולדו מוכשרים, אך ללא תרגול מתמשך והתמדה, הם לא עתידים להצליח בתחומם. כך, גם כאשר מדובר בקוסמים. הניסיון הוא פקטור מרכזי כדי להיות טוב במה שאתה עושה. במאמר זה נציג את ההבדלים שבין כישרון לניסיון, מה החשיבות שיש לניסיון בתחום ואיך ניתן למדוד זאת.

 

כישרון טבעי

יש אנשים, שכשהם נוגעים במשהו הם הופכים אותו למדהים. יש את אלו שנוגעים בכלי הנגינה ויודעים לייצר לחן בן רגע, את אלו שלוקחים עיפרון ומתחילים לצייר דברים יפהפיים ואת אלו, שלוקחים ערמת קלפים ויודעים להעלים ממנה קלף מבלי שתשימו לב. ההגדרה של כשרון היא סגולה טבעית, שמכשירה את האדם באופן מיוחד למקצוע מסוים, לחשיבה מסוימת וכו'. אבל רבים מאמינים שהכישור הוא למעשה יכולת עלית שמגיעה לרמותיה עקב תרגול. גם האדם המוכשר ביותר בעולם בציור, לא יידע לצייר ברמה טובה בלי לתרגל זאת.

 

כישרון הוא בעצם ניסיון

מתי נוטים לזהות כי האדם הוא קוסם? הכישרון צץ בגילאי הילדות או בגיל ההתבגרות כאשר הקוסם מתחיל להתעניין בתחום. מי שמוכשר, יידע להזיז את הידיים בתנועות זריזות ולשטות בצופים. כעת, על הקוסם לתרגל את הטריקים שבשרוולו פעמים חוזרות ונשנות, כדי להגיע לרמת ביצועים גבוהה. זאת, כיוון שעוד לא נולד האדם שיידע להעלים את עצמו רגע אחרי שנגע בקופסת העלמות.

לכן, קוסמים טובים צריכים להיות כאלו שיש להם כישרון אך הם דאגו לתרגל קסמים ולבצע אותם שוב ושוב עד שהגיעו לרמת שלמות עבור העין האנושית. דוגמאות לקוסמים כאלו אפשר למצוא באתר https://mind-show.co.il. אם כן, קוסם מוכשר הוא קוסם שתרגל את קסמיו וכך ישפר את רמת המקצועיות שלו.

 

האם ניסיון נמדד בזמן?

רבים נוטים להאמין, כי מי שמבוגר הוא זה שבעל הניסיון. זה קורה מכיוון שאנחנו נוטים להאמין שמבוגרים יותר, בעלי שנות חיים רבות וכך גם ניסיון. אולם במקרים רבים, אין זה נכון בהכרח. ישנם קוסמים רבים שמתרגלים פעלולים מגיל צעיר למדי, כאלו שמופיעים עבור בני משפחה, חברים ובכל עת.

זה קורה לרוב בעקבות החיבה הרבה שיש להם לתחביב, ממש כמו שקורה למי ששמע את האלבום של ביונסה בפעם הראשונה, התאהב, ומאז מנגן אותו ברמקולים בריפיט. על כן, הקוסמים הללו יכולים להגיע לרמות מקצועיות גבוהות ביותר כבר בגילאי ה-20. זה תלוי בטיפוח האומנות ומהלך התרגול היומי. לכן, שנים הן לא המדד הבלעדי לניסיון ולמקצועיות הקוסם.

 

איך נמדד הניסיון?

אם נפתח מילון, נראה שההגדרה למומחיות היא בקיאות וידע בתחום מסוים. ישנה תאוריה לפיה אחרי 8 שנים של ניסיון בתחום מסוים, האדם יהפוך למומחה. לפי אותה התאוריה, ניתן לכמת את המומחיות לא רק לשנים אלא גם לזמן. הזמן שהופך אדם למומחה, לפי מחקרי קוגניציה, הוא 10,000 שעות אימון במקצוע. אם כן, לא השנים הן אלו שמשנות אלא כמות הזמן שבה אדם התעסק בתחום, שמבטיחה היתקלות בבעיות, פתירה שלהן ואימון חוזר ונשנה.

קוסמים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה