חיפוש
חיפוש

מתחילים במסע –  כך תחליטו מה כדאי לכם ללמוד

זה לא סוד שהשלב שמגיע אחרי הצבא הוא צומת בלתי אפשרית של בחירות. בשלב מסויים בחיים כל אחד יעמוד לפני השאלה – מה כדאי לי ללמוד? רבים יבחרו בפנטזיית ילדות, אחרים ינסו עשרות קורסים כדי למצוא מה מעניין אותם וחלק יבחרו אפילו לא ללמוד בכלל. כדי להחליט מה כדאי לכם ללמוד כדאי שתקראו את המאמר הבא. 

 

הקדמה-

מה כדאי ללמוד היא שאלה קשה שתופסת רבים מאיתנו בנקודה כזו או אחרת בחיים. מסלולי הלימוד הם רבים ומגוונים ובין קורסים מקצועיים לתארים יש אלפי אפשרויות שונות להשכלה לחיים. בין אם אתם מחפשים אחר מקצוע של ממש, כלים מקצועיים או כיוון לחיים הלימודים הם חלק משמעותי במסלול החיים הטבעי.

כדי לבחור קודם כדאי שתכירו את כל האופציות שעומדות בפניכם, צמצמו אותם לפי תחומי העניין שלכם וסגרו את העסקה לפי השאיפות שלכם לעתיד. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת מסלול לימודים.

מה כדאי ללמוד

אילו דרכים פתוחות בפניי?

כשמדובר בלימודים קיימת יותר מאופציה אחת להשכלה. כדי ללמוד נושא ישנן כמה דרכים אפשריות: קורס מקצועי, תואר אקדמאי, השתלמות מקצועית, התמחות או סטאז׳ במקצוע, סדנאות ואפילו לימודים דרך הרגליים. המסלולים השונים מתאימים למקצועות רבים אבל למסלולים מסויימים תדרשו לעבור הסכמה מסודרת או להחזיק בתואר ספציפי.

לדוגמא לתחום החינוך תדרשו בתואר הוראה מתאים, לתחום הטיפוח תצטרכו הסמכה מקצועית בנושא וללשכת עורכי דיו תצטרכו רישיון עורך דין. הדרכים השונות בעיקר תלויות במקצוע שתבחרו. התואר הוא המסלול הנפוץ ביותר במקצועות הגדולים- עורכי דין, רופאים, אדריכלים, מהנדסי בניין, מהנדסי חשמל, מורים וכדומה.

למקצועות מסויימים כמו לדוגמא כותב תוכנה קיימים כמה מסלולים שונים- תואר, קורס מקצועי, לימוד עצמי או אפילו מגמה בבית הספר, כמובן שכל מסלול מביא אותכם לרמה שונה של השכלה ושליטה בנושא.

 

מה אפשר ללמוד?

בעולם של היום ניתן ללמוד כמעט כל דבר, כך שכל נושא שתבחרו כנראה יפתח בפניכם מסלול ללימודים. לכל נושא קיימים אינספור תארים שונים שעוסקים בו לדוגמא עולם הספורט- לימודי פיזיולוגיה, לימודי תזונה, קורס מאמני כושר בווינגייט, תעודת הוראה לחינוך גופני ואפילו תואר במדעי הספורט.

או רפואה – סיעוד, רפואת הנפש, רפואה אלטרנטיבית ומסלולי הרפואה הקלאסים שדורשים הסמכה כרופא עם לימודים מקיפים ואחריה התמחות ספציפית. הנושאים השונים מספקים אפשרויות אבל בנוגע לשאלה במה כדאי לבחור כדאי שתשאלו את עצמכם- מה תרצו ללמוד, במה אתם רואים את עצמכם עוסקים בעוד 10 שנים ומה תמיד עניין אותכם ומילא אותכם בתשוקה.

או טכנולוגיה – כמו לימודי הייטק, מדעי המחשב, הנדסה ועוד.

 

לסיכום-

שאלת הלימודים תופסת את כולנו בשלב מסויים בחיים, התשובה היא לא חד משמעית והיא מאוד אינדיבידואלית. לכל בן אדם מסלול לימודים שמתאים לו, בחרו בהתאם לתחומי העניין שלכם ולפי השאיפות שלכם לעתיד.

מה כדאי ללמוד

אולי יעניין אותך גם

פולוסה