חיפוש
חיפוש

ככה תחשבו בקלות כמה דמי הבראה מגיע לכם

דמי הבראה מהווים נושא המעורר תהיות אצל חלק מהעובדים, ולעתים נדחק אל בין הכיסאות במצבים מסוימים. חשוב לכל עובד שכיר- לדעת את זכויותיו בנוגע לדמי ההבראה, ועם כל הצער שבדבר- שכירים רבים אינם בקיאים בחוקים, ולכן לא עומדים על שלהם מול מעסיקיהם. איך תחשבו כמה דמי הבראה מגיע לכם? ובכן, מסתבר שהעניין אינו כה מורכב- ולאחר שתקראו מעט חומר בנושא, כנראה שתדעו לעשות זאת, ואף לבדוק שתלושי המשכורת שלכם מכילים את הנדרש.


דמי הבראה – מהיכן הם הגיעו?

רבים מאיתנו שמעו את המושג "דמי הבראה", אבל לא כולנו יודעים מה משמעותם, ורבים מאיתנו לא יודעים את מקור השם. דמי הבראה הם למעשה כספים ששולמו לעובדים, על מנת לאפשר להם תקופת מרגוע בבית הבראה. בעוד היום אנו יכולים להשתמש בכסף הזה לכל אוות נפשנו, לא כך היה המצב בעבר… העובדים היו צריכים להציג קבלות ואסמכתאות- המראות שהם אכן שהו בבית הבראה! עם השנים חל נתק בין מקור התשלום והתשלום עצמו, והיום כאמור- הכסף הזה מוענק במסגרת המשכורת, ואין אנו חייבים לתת לגביו דין וחשבון. דמי הבראה מגיעים לכל עובד שהשלים שנת עבודה אצל מעסיקו, אך יש בכך הסתייגויות שונות, איך תדעו לחשב כמה מגיע לכם?


כמה דמי הבראה מגיע לנו?

אתרים שונים ברשת מציעים מידע רב בנוגע לדמי ההבראה, ואחד המומלצים בעניין זה הוא האתר https://www.hrs.co.il, המכיל מידע על גובה דמי ההבראה, מספר ימי הזכאות, ועוד. על קצה המזלג- גובה דמי ההבראה במגזר הפרטי עומד על 378 ₪ ליום הבראה, ואילו במגזר הציבורי הוא מעט גבוה יותר, ועומד על 432 ₪. כמה ימי הבראה מגיעים לנו בשנה? ובכן, מספר הימים נקבע ע"פ הוותק שלנו בעבודה…במגזר הפרטי למשל, מגיעים לעובד שהשלים שנת עבודה 5 ימים בשנה הראשונה, 6 ימים בשנה השנייה והשלישית, וכן הלאה- ע"פ הטבלה. במידה ואנו עובדים בשכר שעתי- אנו זכאים לדמי הבראה מלאים אם הגענו ל-186 שעות חודשיות, ובמידה ואנו עובדים במשרה חלקית- גובה דמי ההבראה שלנו יחושב ע"פ חלקיות המשרה. מומלץ וחשוב לבדוק מהם דמי ההבראה המגיעים לנו, ובמידת הצורך- להתייעץ עם מביני עניין, על מנת למצות את זכויותינו.

דמי הבראה הם מושג שרובנו כבר שמענו בעבר, ויחד עם זאת- אין זה אומר שכולנו יודעים את משמעותם, ואת תנאי הזכאות להם. דמי הבראה חייבים להיות משולמים לכל עובד שהשלים שנת עבודה שלמה אצל מעסיקו, כשגובהם וכמותם משתנים ע"פ פרמטרים שונים כמו וותק העובד, סוג העבודה, אחוזי המשרה, ועוד. על אף שזוהי חובת המעסיק לשלם דמי הבראה לכל עובד הזכאי להם, מומלץ לנו כשכירים להיות בקיאים בעניין- על מנת שנוכל לדאוג לזכויותינו כיאות.

מכשיר חישוב

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה