חיפוש
חיפוש

כל כמה זמן צריך להחליף צמיגים?

אחד הרכיבים הכי חשובים ברכב אלו הצמיגים שלו. הצמיג הוא החלק היחיד ברכב שנוגע בכביש, ולמעשה הוא אחראי ליציבות ולנוחות של הנסיעה שלכם יותר מכל חלק אחר. מטבע הדברים הצמיג נשחק עם הזמן, כך שחשוב לשים לב מתי הגיע הזמן להחליף אותו. הפרמטרים הללו לא מוחלטים, אז כדי שלא תמצאו את עצמכם מבולבלים, אנחנו כאן כדי לספר עליהם.

 

החלפת צמיגים

כולנו מכירים את התחושה של פנצ'ר ברכב. ההבנה שאנחנו צריכים להחליף צמיג היא דבר לא נעים, אולם בדרך כלל תוך כמה דקות כבר נוכל להמשיך בנסיעה עם הגלגל הרזרבי. לאחר ההגעה למוסך בדרך כלל יגידו לנו האם אנחנו צריכים להחליף את הצמיג, או שפשוט אפשר לתקן אותו ולהמשיך בנסיעה.

עם זאת, ישנם מקרים שבהם אנחנו צריכים להחליף את הצמיג ולא רק בגלל תקר. בכל אותם מקרים תוכלו אמנם להמשיך בנסיעה עם הצמיג הקיים אולם מדובר על סיכון רב שאין שום סיבה שתקחו. באתר של צמיגי טיפטופ תוכלו לראות מגוון רחב של צמיגים, וכאן נספר לכם איך תדעו האם הגיע הזמן לבחור לעצמכם צמיגים חדשים.

החלפת צמיגים

זמן ההחלפה

בעולם הרכב נהוג לומר שהחלפת צמיגים צריכה להתבצע כל שלוש או ארבע שנים, בהנחה שהצמיג שלכם לא עבר אירועים חריגים. ההנחה הזו מסתמכת על כך שאתם נוסעים מרחק ממוצע, וכמובן לא עוברים בדרכים לא סלולות. חשוב לדעת שעל כל צמיג מוטבע תאריך הייצור שלו, ולאחר מספר שנים גם אם הצמיג לא שחוק כבר לא מומלץ להחזיק אותו אצלכם.

 

עומק החריצים

בצמיגים של רכב רגיל ישנם חריצים, והצמיג אינו חלק לגמרי. הסיבה לכך היא שהצמיגים הללו נועדו לשמור על היציבות של הרכב. אחד הסימנים הבולטים לכך שהגיע הזמן להחליף את הצמיג שלכם זו שחיקה של אותם חריצים. ככל שנוסעים יותר החריצים נשחקים, והגעה למצב שבו הצמיג חלק מסכנת אתכם, ולכן יש צורך להחליף אותו.

מכונית רגילה

שמירה על הצמיג

כדי לשמור על הצמיג תקין, כדאי לבצע בדיקת לחץ אוויר באופן תדיר. הבדיקה הזו לא ארוכה, ואם תקפידו לשמור על לחץ האוויר תקין בצמיגים שלכם הם ישרדו לאורך זמן. בכל רכב מפורט מה לחץ האוויר שבו הצמיג צריך להיות, וכדאי כל חודש או חודשיים לבדוק שאתם אכן עומדים בלחץ הזה. כמובן שאם הייתה פגיעה בגלגל שלכם, חשוב לבדוק שהלחץ תקין.

 

לסיכום

לא משנה מה סוג הרכב שיש לכם, הבקרה על הצמיגים צריכה להיות מתמדת. פגיעה בצמיג פשוט לא תאפשר לכם להמשיך בנסיעה, והדרך הטובה ביותר למנוע אותה היא להחזיק צמיגים איכותיים וחדשים. הסימנים להחלפת צמיגים הם בדרך כלל עומק החריצים שלו, או פשוט מצב שבו הצמיג כבר פג תוקף. במקרה של פגיעה בצמיג כדאי לפנות למוסך מקצועי שיבדוק האם צריך להחליף אותו.

יש להחליף צמיגים

אולי יעניין אותך גם

סיבות לרכוש טסלה!
רכב
סיבות לרכוש טסלה!

חברת טסלה פרצה אל עולם הרכב לפני מספר שנים ומאז היא לא מפסיקה להוביל אותו ואת השינויים המהותיים ביותר בעולם הרכב. רכבי טסלה מעניקים למי

קרא עוד »
פולוסה