חיפוש
חיפוש

כל כמה זמן צריך ללכת לרופא שיניים

שיניים הן נושא רגיש להרבה אנשים, רבים מאתנו לא אוהבים לשמוע את המונח: ״רופא/טיפול שיניים״.

לעתים הביקור כרוך בתחושה כואבת, לא נעימה וגם בלתי נסבלת.

אך הימנעות מבדיקה עלולה להוביל לכאבי שיניים בלתי נסבלים ובלתי נשלטים, ובלית ברירה כשנגיע לטיפול עם כאבים, כנראה שבאנו מאוחר מידי, ואז ממילא הטיפול יהיה מכאיב.

 

הזנחה לא מודעת

הפה שלנו, חייב תחזוק מלא יום יומי וטיפול שוטף. אם נימנע ממנו, נחווה רגעים כואבים במיוחד בתוך הפה.

השיניים שלנו חשובות מאוד ללעיסת המזון ולחוויות האוכל, כמו כן גם לאסתטיקה ולמראה של האדם.

ככל הנראה אם נשאל את כל הסביבה שלנו אם החשיבות בבדיקות שיניים תקופתיות היא חשובה, אף אחד לא יהסס ויהנהן לחיוב. אז מדוע הרבה אנשים עדיין מזניחים את הבדיקות הללו?

 

ההזנחה מתרחשת לרוב מ-3 סיבות

  1. הרגל של שיניים תקינות – לרוב, אנו פשוט שוכחים לבדוק את השיניים מכיוון שבעינינו הן ניראות בריאות ולא גורמות לנו לכאבים יום יומיים, לכן נקודת ההנחה היא שהן לא צריכות כל בדיקה שהיא.
  2. שכחה – בעידן המודרני, אנשים נורא עסוקים ושוכחים לקבוע את הפגישה עם השיננית או הרופא בשל עומס המטלות שיש להם. דבר זה יוצר ניתוק מוחלט בין הרופא ובינינו, ובפעם הבאה שנפגוש אותו אנחנו נזכור טוב מאוד לקבוע את הטיפול הזה מראש, כנראה בגלל כאבים עזים שלא ירפו מאתנו.
  3. פחד והיסוס – המונים מפחדים מהביקור אצל רופא השיניים מפני החשש לשמוע שנצרך טיפול כלשהו לשיניים שלנו. מאז ומתמיד, רופא שיניים זו קונוטציה לא נעימה ועד היום, עם כל החשיבות בדבר, עדיין המון חוששים.

 

הבדיקה התקופתית

ככלל, מומלץ לבצע בדיקה תקופתית אחת לחצי שנה. בבדיקה שכזו, הרופא או השיננית עלולים למצוא פגמים חדשים בשיניים, כגון דלקת חניכיים בשלבי התפתחות, צחצוח לא נכון של השיניים, או עששת.

הבדיקה הזו כוללת בדיקה מלאה של הפה שלעיתים מלווה גם בתצלום השיניים. הרופא ישלח את המטופל במידת הצורך גם לשיננית כדי לבצע הסרת פלאק מצטבר והמלצות על צחצוח שיניים נכון.

אותו הרגל שעלינו לפתח, יפתור לנו הרבה צרות בעתיד וכאבים מיותרים. כדי ללמוד עוד, מומלץ להיכנס לאתר רופא שיניים בבת ים ולקבוע פגישה אחרי הבנת ההליך הרפואי בדבר.

גילוי נאות, גם אם עשיתם טיפול מקיף של השיניים ושילמתם עליו טיפול יקר, עדיין צריך להגיע בעוד חצי שנה. הפה שלנו חווה מאכלים, לעיסה ושתייה כל יום במשך מספר רב של פעמים, ועדיין יכולה להיווצר בעיית שיניים, גם לאחר טיפול מקיף קודם.

 

שנתראה רק בשמחות

כפי שצוין לעיל, הביקור התקופתי אצל רופא השיניים והשיננית חשובים כדי לשמור על השגרה שלנו ועל תוחלת השיניים שלנו. כאבי שיניים הם איומים, ואף אחד לא רוצה להגיע לרופא כשזה כבר מאוחר מידי. לכן, העזרו ביומן וסלקו את החששות – ולכו להיבדק למען בריאותכם ושמחת חייכם.

 

חיוך מושלם

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה