חיפוש
חיפוש

האותיות הקטנות: כל מה שחשוב שתבדקו לגבי ביטוח הנסיעות לחו"ל

האביב הגיע, רבים מאיתנו נערכים לחופשת הקיץ השנתית. מתכננים חופשה חלומית וזולה בחו"ל. והפעם דואגים להיות אחראיים ולרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל כמו שצריך. אבל מה, ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל יש דברים שחשוב לשים עליהם דגש. יש אותיות קטנות גם כאן ואם לא תתעמקו בהם, חברת הביטוח לא תציין אותם עבורכם. סיקרנו את המובילים שבהם כאן. במיוחד עבורכם.

 

מה ביטוח נסיעות לחו"ל צריך להיות מבחינת החוק?

מבחינת החוק, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח מעוגן חוקית ויש רכיבים ביטוחיים שהוא חייב לכלול. על פי חוק ביטוח זה חייב לכלול:

  • פירוט על גובה הפיצוי שינתן במקרה של תביעה בגין עלויות קבלת טיפול רפואי בחו"ל. מהי תקרת הסכום ועבור מה היא תשולם.
  • מתי חברת הביטוח יכולה לדרוש כי המבוטח יוטס ארצה לקבלת טיפול רפואי בישראל.
  • אילו זכויות יש למבוטח במקרים ביטוחיים שונים המתרחשים בחו"ל.

אם שמתם לב, לא כל התנאים נקבעו בחוק, וכך, כל מבטח יכול לשנות את גובה הסכום המינימלי, היקף הפוליסה ותחומי האחריות.

ביטוח נסיעות לחול

מה חשוב לבדוק בביטוח נסיעות לחו"ל?

 

ביטוח ביטול נסיעה

יש מקרים בהם המבוטח נדרש לבטל את הנסיעה מסיבות אישיות. זו יכולה להיות שמחה שמשפחה, גילוי מחלה (בתקופת הקורנה העניין היה נפוץ עוד יותר), מוות של קרוב משפחה ועוד. ביטוח ביטול נסיעה מבטח את המבוטח מפני מקרה כזה וחברת הביטוח מכסה את עלויות הביטול. מסיבה זו חשוב לרכוש את הביטוח כבר כאשר רוכשים את כרטיס הטיסה. כך אתם מבטחים את עצמכם מפני ביטול אפשרי.

 

תקופת הביטוח

יש חברות ביטוח המאפשרות הפעלת ביטוח עצמאי באמצעות כרטיס אשראי. כך חברות האשראי מציעות ביטוח במחיר נמוך. אך כאן חשוב לציין כי במקרים מסויימים הביטוח תקף לארבעים וחמש יום בלבד. בדקו אם הביטוח מתאים לכם או שאתם צריכים להאריך אותו בתוספת תשלום.

 

מטרת הטיסה

אם אתם טסים ומתכננים רק שופינג בחו"ל, לא תצטרכו לבטח את עצמכם מפני נזקים שונים. אך אם אתם נוסעים להשתתף במשחק ספורט תחרותי לדוגמא, חשוב שתבטחו את עצמכם בביטוח ספורט אתגרי לנוסעים לחו"ל.

ביטוח נסיעות לחול

מצב בריאותי

המצב הבריאותי שלכם משפיע.  חשוב לענות לחברת הביטוח נכונה על כל השאלות. אם הייתם במיון בחצי השנה האחרונה, חשוב לציין זאת, אחרת, בעת מימוש הביטוח החברה עשויה לערוך בירור ולבטל את תוקף הביטוח אם תגלה נתונים שהוסתרו. מצב בריאותי יכול היות הריון, התמודדות עם מחלה כרונית, בירור רפואי שנערך לאחרונה וכן הלאה.

 

ביטוח כבודה

חשוב לבטח את המזוודה והמטען שלכם. וודאו שהביטוח שלכם כולל ביטוח כבודה. אם אתם מחזיקים מכשירים אלקטרוניים יקרים או תכשיטים העלולים להיאבד או להינזק, ביטוח זה הופך לחשוב עוד יותר. טיסה נעימה והכנות קלות!

ביטוח נסיעות לחול

אולי יעניין אותך גם

פולוסה