חיפוש
חיפוש

כל מה שצריך לדעת על פוליש לרצפה

פוליש לרצפה הוא דרך מצוינת לשדרג את מראה הרצפה ולהגן עליה מפני שחיקה. חשוב לבחור את סוג הפוליש המתאים לסוג הרצפה ולתדירות השימוש בה. פוליש לרצפה ממלא תפקיד משמעותי בשמירה על מראה ואריכות ימים של משטחי ריצוף מסוגים שונים.

בין אם יש לכם רצפות עץ, למינציה, ויניל או אריחים, שימוש בפוליש נכון יכול להגביר ביעילות את היופי, להגן עליהן מפני בלאי ולהאריך את תוחלת החיים שלהן. במאמר זה נתעמק בעולם פוליש לרצפה, ונבדוק את יתרונותיו, סוגיו, שיטות היישום וטיפים לתחזוקה.

 

מה זה פוליש לרצפה?

פוליש לרצפה הוא ציפוי הגנה המוחל על פני הרצפות כדי לשפר את המראה שלהן ולהגן עליהן מפני נזקים. הוא יוצר גימור מבריק, חלק ועמיד, נותן לרצפות מראה מלוטש. ישנם סוגים שונים של פוליש לרצפה שמיועדים לחומרי ריצוף ספציפיים.

מה זה פוליש לרצפה

היתרונות של פוליש לרצפה

פוליש לרצפה מחדש את מראה הרצפות באופן מיידי, גורם להן להיראות נקיות, מבריקות ומתוחזקות היטב. פוליש לרצפה משמש כמגן, שומר על רצפות מפני שריטות, שפשופים, כתמים ונזקי רטיבות. על ידי יצירת שכבת הגנה, פוליש לרצפה מונע מלכלוך, אבק ואלרגנים לחדור לרצפה, ומקל על הניקוי.

 

משפר את העמידות

יישום פוליש לרצפה יכול להאריך משמעותית את תוחלת החיים של חומרי ריצוף שונים, ולהפחית את הצורך בהחלפות יקרות. סוגים מסוימים של פוליש לרצפה מציעים עמידות להחלקה, מה שהופך את הרצפות לבטוחות יותר ללכת עליהן, במיוחד באזורים עם תנועה רבה. שימוש קבוע בפוליש לרצפה ממזער את הצטברות הלכלוך והלכלוך, ומפחית את הצורך בניקוי עמוק תכופים.

 

חשוב לדעת

כאשר מבצעים פוליש לרצפה מבצעים ניקיון מעמיק ויסודי לרצפות, דבר שנותן מספר יתרונות, מראה מבריק ונוצץ, הגנה מפני שחיקה, הניקיון בעתיד הופך להיות קל יותר, ובנוסף משפר את הערך של הנכס שלכם.

 

סוגי פוליש לרצפה

קיימים שלושה סוגים עיקריים של פוליש לרצפה – פוליש קריסטל, פוליש וקס ופוליש סילר. שלושת סוגי הפוליש האלו יהפכו את הרצפה שלכם למבריקה כמו שתמיד רציתם, הגנה מפני שחיקה, הרצפה שלכם תהיה קלה לניקוי וכמו שכבר ציינו פוליש משפר את ערך הנכס.

 

פוליש קריסטל

פוליש קריסטל הוא סוג של פוליש כימי המייצר שכבה דקה של חומר כימי על פני הרצפה. שכבה זו מגנה על הרצפה מפני שחיקה ומעניקה לה מראה מבריק ונוצץ. פוליש קריסטל מתבצע משלושה שלבים: הרצפה מנוקה היטב מלכלוך, אבק ושריטות. מריחת חומר הפוליש על הרצפה באמצעות מכונת פוליש. ליטוש הרצפה באמצעות מכונה פוליש כדי ליצור מראה מבריק.

 

פוליש ווקס

פוליש ווקס הוא סוג של פוליש המייצר שכבה דקה של שעווה על פני הרצפה. שכבה זו מגנה על הרצפה מפני שחיקה ומעניקה לה מראה מבריק. פוליש ווקס מורכב משלושה שלבים: הרצפה מנוקה היטב מלכלוך, אבק ושריטות. מריחת חומר הפוליש על הרצפה באמצעות מברשת או ספוג. ליטוש הרצפה באמצעות מכונת פוליש או מגבת יבשה. פוליש ווקס מתאים בעיקר למשטחי עץ. הוא עמיד לאורך זמן ומעניק לרצפה מראה מבריק.

פוליש סילר

סילר הוא חומר מיוחד המונע ספיגה לא רצויה של לכלוך ושומנים הנספגים אל מרצפות האבן. אחד היתרונות של שימוש בסילר הוא הרבגוניות שלו. ניתן להשתמש בו על משטחים פנימיים וחיצוניים כאחד, מכיוון שהוא מציע עמידות טובה בפני קרני UV. ניתן למרוח פוליש סילר על רצפות חדשות כדי להגן עליהן מההתחלה או להשתמש בו כמוצר תחזוקה לרענון והשבחת מראה הרצפות הקיימות.

 

עצות תחזוקה

לשמירה על פוליש הרצפה צריך ורצוי לטאטא או לשאוב את הרצפה באופן קבוע כדי להסיר לכלוך ופסולת שעלולים לשרוט את המשטח המלוטש. לנקות נזילות מיד כדי למנוע הכתמה או נזק ללק הרצפה. להשתמש בחומרי ניקוי עדינים, ניטרליים ל-pH, שנוסחו במיוחד עבור פוליש לרצפה.

כימיקלים קשים וחומרי ניקוי שוחקים יכולים להסיר את הלק, ולהפחית את תכונות ההגנה שלו. להשתמש במחצלות או שטיחים באזורים עם תנועה גבוהה או בכניסות כדי למזער את הבלאי מהמשטח המלוטש.

 

ביצוע פוליש לרצפה

פוליש נעשה גם אחרי שיפוץ או אחרי סיום בניה של נכס חדש, חובה לבצע פוליש רצפה עם חברת פוליש מוסמכת לעניין המבצעת באופן מקצועי פוליש לכל סוגי הרצפות. אחרי שיפוץ של דירה או מבנה חדש הרצפה אינה מבריקה, וניקיון רגיל לא ינקה ויבריק את הריצוף החדש. לכן חובה לבצע פוליש כדי להוריד את כל חומרי הבנין והאבק מהריצוף.

 

כיצד לבחור פוליש לרצפה

כאשר בוחרים פוליש לרצפה, חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים: סוג הרצפה, התקציב, התדירות של השימוש ברצפה. בנוסף רצוי גם לדעת שרצפה מלוטשת זקוקה לתחזוקה שוטפת כדי לשמור על המראה המבריק שלה.

 

לסיכום

פוליש לרצפה הוא כלי רב ערך בשמירה על היופי והעמידות של הרצפות. על ידי בחירה בסוג הפוליש המתאים והקפדה על טכניקות יישום ותחזוקה נכונות, תוכלו ליהנות מרצפות שהן לא רק מושכות חזותית אלא גם עמידות בפני נזקים וקלות לניקוי. השקיעו בפוליש לרצפה כדי לשפר את אורך החיים של הרצפות שלכם וליצור אווירה מסבירת פנים בבית או במקום העבודה שלכם.

כל מה שצריך לדעת על פוליש לרצפה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה