חיפוש
חיפוש

מחפשים בית אבות? אלו הדברים שחשוב לבדוק

בחירת בית אבות לעצמכם או לאדם יקר לליבכם היא החלטה משמעתית שדורשת מכם שיקול דעת ותשומת לב. חשוב מאוד למצוא מתקן שלא רק יכול לספק טיפול איכותי, אלא גם יכול להציע סביבה נוחה, תומכת ומהנה. במאמר שלפניכם נבדוק את שלל הדברים שחשוב לבדוק לפני שאתם סוגרים בית אבות.

 

כוח אדם

אחד הדברים הראשונים שצריך לבדוק בעת חיפוש בית אבות הוא מערך כוח האדם, כולל הכמות והאיכות. איכות הטיפול בבית אבות לרוב תלויה בכשירות וביכולות של אנשי הצוות, ולכן בדיקה מוקדמת של זה היא משמעותית מאין כמוה. שימו לב ליחס המספרי בין הצוות לבין הדיירים כדי לראות שאכן הצוות יכול לעמוד בעומס.

בדקו שמדובר באנשי צוות מוסמכים ומומחים בתחומם, בין אם מדובר במטפלים או באחיות. בדקו כיצד אנשי הצוות מתייחסים אל הדיירים. אם תראו שיש תחושה משפחתית שלא גורעת מהמקצועיות- מדובר בסימן טוב.

בית אבות

שירותים ומתקנים

כל בית אבות חייב להציע שירותים ומתקנים שונים לדיירים שלו כדי לעזור להם לקיים שגרת חיים טובה. זה צריך לכלול שירותים רפואיים מידיים ובשוטף, ששומרים על הבריאות של הדיירים. חשוב שיהיו ארוחות מסודרות, בריאות, טריות ומגוונות שניתנות גם להתאמה אישית אם יש תנאים דיאטטיים שונים. החדרים צריכים להיות נוחים ומרווחים כדי לאפשר לדיירים להרגיש בבית ועדיין לקבל תחושת פרטיות מסוימת על אף שהם נמצאים בבית אבות.

בנוסף לכל אלה, גם הפעילויות שהמקום מציע הן חשובות. האם יש סדנאות וחוגים בתחומים שונים בהם הדיירים יכולים לקחת חלק? האם בבית אבות עצמו יש חללים שאפשר להתרועע בהם לצרכים שונים? האם יש פעילויות ספורטיביות שיעזרו לדיירים להיות פעילים? בדקו את מערכת השעות והאירועים השונים מאחר וגישה לפעילויות פנאי ופעילויות חברתיות היא חשובה לצורך שמירה על המורל ועל הבריאות.

לבסוף, בדקו שיש אמצעי בטיחות טובים במקום, כגון שמירה במשך כל שעות היממה, מעקי בטיחות במדרגות ודברים נוספים שיעזרו לכם לשמור על יקיריכם.

 

עלויות ואפשרויות תשלום

חשוב לבדוק גם שבית אבות עומד בתקציב שלכם. בתי אבות שונים מציעים תוכניות תשלומים שכוללות בתוכן כיסוי על לינה, ארוחות, טיפולים רפואיים ועוד. בדקו על כל אופציות התשלום ומה הן כוללות ותראו האם זה משתלם לכם.

בית אבות

מדיניות ביקור ויציאה

חשוב להבין מהי מדיניות הביקורים בבית אבות, כולל שעות הביקור, הגבלות וכל דבר נוסף. למרות שהדיירים יהיו במסגרת הפנימית של בית האבות רוב הזמן, חשוב מאוד שיוכלו לתקשר גם עם העולם החיצון, כולל ביקור של אנשים שיגיעו אליהם או יציאה החוצה למשפחה.

 

לסיכום

בחירת בית האבות המתאים דורשת בדיקה של מספר דברים שמשמעותיים לשמירה על חיי שגרה טובים ובריאים לדיירים. בחנו את כל התנאים השונים ונסו להבין האם זה מתאים לכם וליקיריכם.

בית אבות

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה