חיפוש
חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על טעינת רכב

ככל ששוק הרכב החשמלי מתרחב, מידע חדש ממשיך להיכנס ולתמוך בכדאיות של רכישה שכזאת. זה יכול להציף קונים פוטנציאליים אך לא מוכרים. אם אתם חושבים על רכישת רכב חשמלי, האופן שבו, מתי והיכן תוכלו לטעון את הרכב שלכם עשוי להיות מבלבל.

מדריך זה יענה על כמה מהשאלות הנפוצות ביותר בנושא טעינת רכב חשמלי, כולל אופן הביצוע, ההבדלים בין טעינה בבית ובתחנת טעינה ציבורית, מה עושים בהפסקת חשמל ועוד.

 

כל כמה זמן צריך לטעון רכב חשמלי?

התדירות שבה אתם מטעינים את המכונית החשמלית שלכם תלויה בגודל הסוללה של הרכב, כמה חסכוני באנרגיה הרכב שלכם, וכמובן, בהרגלי הנהיגה שלכם. לכלי רכב חשמליים עדכניים יש טווחים של יותר מ-600 קילומטר, עם סוללות שיכולות לאחסן בין 50 ל-200 או יותר קילוואט-שעה (קוט"ש).

רכב חשמלי צורך בממוצע שניים עד שישה מיילים לקוט"ש, כך שלסוללה של 50 קילוואט-שעה יש טווח של איפשהו בין 150 ל-450 קילומטר, תלוי עד כמה המכונית יעילה בשימוש באנרגיה. בנוסף לכך (כמו ברכב בנזין, מידת היעילות של הרכב החשמלי שלכם תלויה בהרגלי הנהיגה שלכם).

טעינת רכב

האם זול יותר להטעין את הרכב החשמלי שלי בבית או בתחנה ציבורית?

בקיצור, סביר להניח שזול יותר לפנות אל טעינת רכב חשמלי בבית. לדוגמה, הטענה של הרכב החשמלי שלכם בתחנת הטענה ציבורית יכול לעלות פי 5 ועד פי 10 מעלות הטעינה של רכב בתחנת טעינה חשמלית שמתחברת למערכת החשמלית שלכם בבית.

 

כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי?

זה יהיה בסופו של דבר תלוי בסוג המצבר שיש לרכב שלכם והיכן אתם בוחרים להטעין את המכונית שלכם. אם אתם משתמשים במטען מהיר ציבורי, הסוללה שלכם יכולה להיות מלאה  עד 80% תוך כ-30 דקות. נהגים מזמינים לעתים קרובות שימוש במטענים מהירים אלה לצורך מילוי סוללות המכונית שלהם בעת נסיעה למרחקים ארוכים.

 

האם כל המכוניות החשמליות משתמשות באותו מטען?

לא, יש מגוון של מטענים ותחנות המשמשות להפעלת הסוללה ברכב חשמלי. כמו מטען טלפון, המטענים של רכבים חשמליים נוטים להיות שני מחברים; אחד שמתחבר לשקע הרכב והשני לנקודת הטעינה עצמה. המהירות (דירוג ההספק) של נקודת הטעינה קובעת באילו מחברים ניתן להשתמש, ולא לכל המכוניות יש את אותו סוג של מחברי טעינה.

טעינת רכב

החשמליות של אופל

כת נפנה לסקור את הדגמים של הרכבים החשמליים של יצרנית הרכב היוקרתית אופל.

 

MOKKA-e

הדגם עם המנוע החשמלי לחלוטין, של רכב קורסאובר אורבאני שמתאים למשפחות ורוכשים בודדים. עם מעל ל130 כוחות סוס, זה הדגם הפופולארי ביותר של אופל בארץ.

 

CORSA-e

המכונית מיני של אופל עם מנוע 100 אחוז חשמלי. לצד מעל 130 כוחות סוס הופך את CORSA-e, לרכב החשמלי הפופולארי עבור צעירים, ואנשים שחיים באזורים עירוניים.

טעינת רכב

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה