חיפוש
חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על ספר תורה!

בימים האחרונים אנו עדים להתחזקות מצד תושבים רבים במדינת ישראל. יש הטוענים שמדובר בשינוי שחל בעקבות המצב הבטחוני המורכב ששורר בארץ מזה זמן מה. ההתרחשויות הללו הובילו אותנו להעלות לרשת סדרת מאמרים שמרכזת מידע חיוני אודות מוצרי קדושה שונים. מאמר זה הינו הראשון בסדרה והוא ירכז את כל מה שצריך לדעת על ספר תורה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את האינפורמציה העדכנית והרלוונטית שחיפשתם.

 

ההגדרה של ספר תורה

לא ניתן לכתוב על ספר תורה, מבלי להציג את ההגדרה שלו באופן נרחב. נסביר שמדובר בעותק של התורה שכתוב בכתב יד. הספר מהווה התייחסות מרכזית למסורת היהודית והוא מורכב מ – 5 הספרים הראשונים של התנ"ך: בראשית, שמות, ויקרא, ספרים ודברים. ספר התורה לא נכתב על גבי דף פשוט, אלא על מגילות קלף שעשויות מעור של בעלי חיים כשרים.

ההגדרה של ספר תורה

ספר התורה נכתב בדיוק רב

יש מי שרוצים לקבל פרטים אודות ספר תורה מחיר ממוצע. אם יש לכם תקציב מסוים ואתם רוצים לעמוד בו, כדאי שתדעו שהעלות צפויה להעיד על האיכות. שכן, ספר תורה נכתב בקפידה בהתאם לכללי המסורת הנוקשים. סופרי סת"ם שעברו הכשרה מיוחדת כותבים את המלל תוך שימוש בעט, נוצה ודיו מיוחד.

כך שמדובר בעבודת יד שנעשית במאמץ רב והמחיר צפוי לעלות בהתאם. אם אתם רוצים לרכוש ספר תורה איכותי במחיר מוזל (לעומת המחירים שמוצעים בחנויות), עליכם לפנות ישירות לסופר סת"ם מומחה ותחסכו את עמלת הרכישה שנלווית לא פעם לקנייה של ספר תורה שנרכש בחנויות.

 

נהוג להתייחס לספר בכבוד

סביר להניח שראיתם מתפללים שמנשקים את ספר התורה בזמן שזה עובר על ידם. אם כך, כדאי שתדעו שיש לכך סיבה מוצדקת. ספר זה נחשב לקדוש ביותר מבחינת היהדות. כך שאנשים דתיים מתייחסים אליו בכבוד ובהערצה. בזמנים שבהם הספר לא נמצא בשימוש, הוא מאוחסן בארון ייעודי שנקרא "ארון קודש", כדי לשמור על תקינותו.

 

ספר תורה מצריך תיקון ותחזוקה שוטפת

ספרי תורה עשויים להישחק או להינזק ככל שהזמן עובר, זאת בעקבות השימוש התדיר בהם. חשוב שתכירו בעובדה זו, מכיוון שיש צורך לתקן את ספר התורה בהקדם במידת הצורך. נסביר שיש בעלי מקצוע שונים שעוסקים בתיקונים אלו. סופר הסת"ם לצורך הדוגמא, אחראי על תיקונים של אותיות שנמחקו במטרה להבטיח את שלמות המילים והפיסוק שמופיעים בתוך הספר.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המאמר שהציג בפניכם את כל הפרטים שחשוב לדעת על ספר תורה. כעת ברור לכם שמדובר בספר שמרכז את 5 ספרי התנ"ך והוא נכתב על ידי בעל מקצוע מוסמך שמשתמש בכלים עתיקים, כדי לכתוב את הספר כולו באופן מדויק. כעת נותר לכם רק לבדוק פרטים על רכישה של ספר תורה שיאפשר לכם להתחבר ליהדות.

ספר תורה

אולי יעניין אותך גם

במה
דת
מה הן אגרות הקודש?

רבים מחסידות חב"ד ומחוצה לה נעזרים בעצה ותושיה בספרו של הרבי מחב"ד: "אגרות קודש". גם היום, שנים לאחר לכתו נועצים אנשים בתשובותיו ומכלכלים את צעדיהם

קרא עוד »
דוגמניות
דת
אקופמיניזם – מהו?

אקופמיניזם קושר בין אקולוגיה – והיחס האנושי לסביבה, לבין פמיניזם – והיחס האנושי לנשים. המונח נטבע לראשונה על-ידי הפמיניסטית פרנסואז דובון בשנת 1974, והפך גם

קרא עוד »
הנצחה
דת
3 סוגי מצבות וחריטות

למרות שאנחנו חיים את חיינו בניסיון להתעלם מהעניין הזה, בסופו של דבר כולנו מבינים שהמוות הוא חלק מהחיים. אנחנו נאלצים להיפרד מאנשים אהובים שמלווים אותנו

קרא עוד »
מגן דוד
דת
הכל על מצוות הישיבה בסוכה

חג הסוכות הוא חג מקראי הנחוג במשך כשבעה ימים, לחג הסוכות מספר מצוות ומנהגים. אחת המצוות החשובות ביותר בחג הסוכות היא מצוות הישיבה בסוכה. למה

קרא עוד »
פולוסה