חיפוש
חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים!

הפופולריות הרבה של רכבים חשמליים הגיע גם לישראל. ברחבי הארץ ניתן לראות לא מעט רכבים שמונעים בצורה מוחלטת בעזרת חשמל, ואם גם אתם מבינים שהגיע הזמן להחליף את הרכב הישן שלכם ברכב חשמלי, חשוב להבין שרכב חשמלי זקוק לטעינה בעמדה. עמדות כאלו פזורות ברחבי הארץ, אולם בעלים של רכבים חשמליים מעדיפים גם להתקין עמדה פרטית.

 

רכבים חשמליים

למרות שכבר שנים רבות נעשים ניסיונות להחליף את האנרגיה שעל בסיסה נוסעים רכבים, המהפך האמיתי חל רק בשנים האחרונות כאשר כמות גדולה של רכבים חשמליים נכנסו לשוק. בניגוד לרכבים היברידיים שאותם אנחנו מתדלקים בדיוק כמו רכבים רגילים, רכב חשמלי מקבל את האנרגיה שלו באמצעות עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כך שכדאי להבין מהן העמדות הללו.

 

עמדת טעינה

עמדת טעינה לרכב חשמלי היא מעין שקע חשמלי מיוחד שדרכו הרכב מקבל חשמל. בעמדה ישנו כבל חשמלי שמתחבר לסוללה של הרכב וכך מטעין אותה על מנת שנוכל להמשיך בנסיעה. למרבה הצער, בישראל אין מספיק עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים, מה גם שטעינה מלאה בעמדה כזו לוקחת הרבה יותר זמן מאשר מילוי של מיכל דלק. הפתרון לבעיה הזו היא עמדת טעינה פרטית.

כלי רכב חשמליים

למה חשוב שתהיה לנו עמדת טעינה פרטית

הסיבה הראשונה בגינה כדאי שתהיה לכם עמדת טעינה פרטית היא מחיר. עמדת טעינה כזו היא דבר שעולה כמה אלפי שקלים, והיא תייתר לכם כמעט באופן מוחלט את הצורך בהטענת הרכב בעמדה ציבורית. בנוסף, עמדת טעינה פרטית תהיה רק שלכם, ותוכלו להטעין בה את הרכב כאשר אתם חוזרים מהעבודה, ובבוקר לקבל את הרכב עם סוללה שטעונה עבור נסיעה מלאה.

 

עמדת טעינה בבית פרטי

המציאות הנוחה ביותר היא התקנה של עמדת טעינה בבית פרטי. אם הרכב שלכם חונה בחניה פרטית ויש לכם את האפשרות ליצור חיבור לחשמל ישירות מהבית, ההתקנה של העמדה היא דבר פשוט. אתם רק צריכים למצוא מתקין אמין שיעשה לכם את העבודה בצורה בטיחותית. העמדה עצמה לא תופסת הרבה מקום, והיא בגודל של ארון חשמל קטן יחד עם כבל הטעינה עצמו.

 

בית משותף

המציאות המורכבת יותר היא כאשר אתם גרים בבית משותף. עליכם לקבל הסכמה מסוימת של השכנים וכמובן להתקין מונה נפרד לחשמל כדי לא לחייב את כל הבניין בהוצאות הטעינה של הרכב שלכם. אם אתם גרים באחת הקומות התחתונות יש מצבים שבהם ניתן לחבר את העמדה למערכת החשמל הביתית.

 

לסיכום

עמדת טעינה לרכב חשמלי היא דבר שכדאי שיהיה לכם אם אתם מחזיקים ברכב כזה. עמדה כזו תאפשר לכם לחסוך זמן וכסף, כיון שלא תצטרכו בשגרה להטעין את הרכב שלכם בעמדת טעינה ציבורית. הקפידו להתקין את העמדה בצורה בטיחותית לאור העובדה שמדובר על יציאת חשמל שנמצאת במקום יחסית גלוי.

עמדת טעינה בבית פרטי

אולי יעניין אותך גם

סיבות לרכוש טסלה!
רכב
סיבות לרכוש טסלה!

חברת טסלה פרצה אל עולם הרכב לפני מספר שנים ומאז היא לא מפסיקה להוביל אותו ואת השינויים המהותיים ביותר בעולם הרכב. רכבי טסלה מעניקים למי

קרא עוד »
הנסיעה המהירה שלנו
רכב
6 תחביבים מהנים ששווה לבחון

בחיינו המהירים והעמוסים, חשוב למצוא זמן לפעילויות שמביאות שמחה, רוגע ותחושת סיפוק. לתחביבים יש תפקיד מכריע במתן הפסקה משגרת היומיום שלנו והם מאפשרים לנו לחקור

קרא עוד »
פולוסה