חיפוש
חיפוש

כמה אלכוהול מותר לשתות ולנהוג – המדריך המלא

הכלל המוכר ״אם שותים – לא נוהגים״! הוא משפט הקליט שאמנם מאפשר לנו להיזהר מכל אפשרות לטעות, אולם, נשאלת השאלה, שאותה כל אדם שואל את עצמו – מה קורה אם אנו מעוניינים ליהנות, ובכל זאת לנהוג על הרכב בסוף הערב.

במאמר קצר זה נציג לכם את כללי המותר והאסור, ובעיקר – כללי אצבע שיעזרו לכם לשמור על הבטיחות ועל הרישיון שלכם.

 

מה אומר החוק?

החוק קובע שלכל אדם בעל רמה עד 0.05% אלכוהול בדם יהיה מותר לנהוג בלי להיחשב בשיכור (המשטרה עדיין מדגישה שכל שתיה היא מסוכנת כשעולים לכביש וממליצה לא לשתות כלל). ריכוז האלכוהול המותר בדם הינו 50 מיקרוגרם בבדיקת דם ו-290 מיקרוגרם שהתגלו בבדיקת ינשופון.

נציין שהחוק מעניש בחומרה יתירה נהגים צעירים שנתפסו נוהגים בשכרות, ועל כן – ככל שאתם נהגים צעירים היצמדו לכלל ״אם שותים – לא נוהגים״ כדי להימנע משלילת רישיון של כמה שנים טובות.

 

חוק שליש הבירהעובדה או בדיה?

ישנה טענה מוכרת לפיה מותר לשתות מנת אלכוהול אחת כל שעה (בקירוב שליש בירה 4%, כוס יין 12% וצ׳ייסר שתייה חריפה 50%), ובכל זאת לעלות על ההגה. אמנם, זהו כלל שמתבסס על נתונים ממוצעים (משקל, מין, גיל וכיוב׳), ועל כן לא ניתן להסתמך עליו בוודאות מלאה, אולם הוא מהווה נקודת מוצא טובה.

ככלל, לפי נתונים – עבור נשים שמשקלן בין 45 ל-90 ק״ג מותר לצרוך בשעה מנת אלכוהול אחת בשעה. עבור גברים בין 45-80 ק״ג מותר לצרוך מנת אלכוהול אחת בשעה (מעבר לכך ככל הנראה ניתן לצרוך שתי מנות בשעה).

צריך לזכור שמידע זה אינו מהווה המלצה משפטית, ובטח שלא מדע מוכח. מדובר במידע מתבסס על נתונים שלא מתחשבים בהבדלים בין הפרטים. כל אדם, גם אם נמצא בטווחי משקל מתאימים, עלול להגיב אחרת לצריכת אלכוהול בהתאם לסיבולת הצריכה שלו.

 

ככלל ברזל ההמלצה הכי טובה היא לא לשתות ולהישמר מאוד לנפשותיכם. אם החלטתם בכל זאת לשתות, מומלץ לא לשתות יותר ממשקה אחד כל שעה במהלך הערב. מומלץ לשתות הרבה משקאות קלים כדי להפחית את השפעת האלכוהול, ובנוסף לכך – ולא לצרוך אלכוהול כלל לפחות בשעתיים לפני הנהיגה.

 

 

בדיקה משטרתית

צריך לזכור! אסור לסרב לדרישת משטרה לבדיקת ינשופון. סירוב מהווה לפי חוק סיווג אדם כשיכור ומעניק לשוטר סמכות לשלול רישיון ורכב במקום. אם שוטר עצר אתכם, תנשמו עמוק, תיענו לדרישותיו ולאחר מכן, ככל שהבדיקה הובילה לדו״ח או שלילה, צרו קשר עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה שיסייע לכם לטפל בתיק.

נהיגה בשכרות

הואשמתם בנהיגה בשכרות?

עורך דין ערן עקראוי הינו מומחה בדיני התעבורה אשר טיפל בהצלחה יתירה במאות מקרים שעסקו בהאשמת אדם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, ויכול לסייע לכם לסגור את התיק של נהיגה בשכרות ללא פגע. צרו קשר והצוות המשפטי שלנו יעניק לכם את הייעוץ המשפטי שאתם ראויים לו. אל תישארו לבד!

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה