חיפוש
חיפוש

כמה זמן אנחנו מבלים בדרכים בזמן שאנחנו נוסעים לעבודה?

אנחנו חיים במדינה כל כך קטנה, אבל כל כך מורכבת. המצב הבטחוני, יוקר המחייה, הקיטוב, השיסוי- כל אלו מכבידים עלינו ביום יום. אך אם היו צריכים הישראלים לבחור מה הכי פוגע בהם בשגרת יומם- אלה הפקקים. הצפיפות בכבישים לצד ריבוי הרכבים הפרטיים בישראל הופכים אותה לצוואר בקבוק אחד גדול. במאמר זה ננסה להבין כמה זמן אנו נאלצים לבלות ברכב בדרכנו לעבודה, והאם אפשר לקבל על כך תשלום?

 

מבלים על הכביש

הכותרת עלולה להטעות, שכן רוב אוכלוסיית ישראל סובלת מפקקים משמעותיים ביותר. לפי הנתונים של שנת 2019, עולה כי אחד מכל חמישה שכירים בישראל, נאלץ לנסוע לפחות 45 דקות למקום עבודתו. סביר להניח שהפקקים שלאחר הסרת מגבלות הקורונה, הפכו את המצב לחמור עוד יותר.

נסיעות שלא עולות על 20 ק"מ עלולות לקחת מעל שעה, וזאת בשל מספר סיבות עליהן נפרט בהמשך. למידע נוסף אודות נתוני התחבורה השונים בארץ לצד הדינים והחוקים שחשוב להכיר, ניתן למצוא באתר בדרכים.

 

למה כל כך הרבה זמן?

כששואלים מדוע לוקח כל כך הרבה זמן להגיע למקום העבודה בבוקר, צריך להתייחס בראש ובראשונה לסוגייה העיקרית שמרכיבה את הבעיה- ריבוי כלי הרכב הפרטיים בכביש. כל משק בית בישראל מחזיק לכל הפחות שני רכבים, ובמדינה כל כך קטנה מבחינת שטח, אין פלא שהפקקים הולכים ומצטברים.

יש לקשור את ריבוי הרכבים הפרטיים לבעיה ממסדית- היעדר תשתיות ראויות של תחבורה ציבורית. האפשרות להתנייד באוטובוס או ברכבת קיימת, אך מלווה בשיבושים תמידיים בלוח הזמנים, מצריכה דרכי הגעה שונות להגיע לנקודות האיסוף ובכלל- התחבורה הציבורית בארץ אינה נותנת מענה יעיל. כמו כן, אנשים מעדיפים את הנוחות שבנסיעה עצמאית, בוודאי לאחר החשש מהתקהלויות בעקבות משבר הקורונה.

 

הפריפריה סובלת, המרכז פחות

על פי הנתונים שהתגבשו כאמור ב2019, תושבי הפריפריה סובלים הרבה יותר מאשר אלו בערי המרכז, שם התחבורה הציבורית הפנים- עירונית מסייעת לתושבים רבים להתנייד בתוך העיר. הצורך ברכב ובמציאת מקום חניה, הופך את הנסיעה לעבודה וחזרה ממנה, בעבודה שהיא לצורך העניין בין שמונה בבוקר לחמש אחר הצהריים, ליום עבודה של בערך 11 שעות, מעל שעה להגיע לעבודה בבוקר ומעל לפחות שעה לחזור ממנה בשעות הערב המוקדמות.

 

החזרי דמי נסיעות

ברוב המקרים, שעות נסיעה לעבודה וממנה לא נחשבות כשעות עבודה. עם זאת, בהינתן מספר תנאים ניתן לקבל החזר בעבור הנסיעות הארוכות. אם דבר זכאותו של עובד לתשלום עבור שעות נסיעה מעוגן בהסכם עבודה אישי או קיבוצי, או אם העובד נשלח מטעם העבודה למקום מסוים והוא נוסע מטעמו, אז הדבר ייחשב לשעות עבודה לכל דבר ויחושב בהתאם. במידה ואחד התנאים האלו מתקיימים במקרה שלכם, אל תהססו לדרוש את שמגיע לכם.

כְּבִישׁ

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים
כללי
רשלנות רפואית בניתוחים

ניתוחים הם הליכים רפואיים מורכבים אשר טומנים בחובם סיכונים רבים. למרות המקצועיות והמסירות של צוותי הרפואה, לעיתים מתרחשות טעויות רשלניות במהלך ניתוחים, אשר עלולות לגרום

קרא עוד »
פולוסה