חיפוש
חיפוש

כמה כסף אפשר לחסוך בעזרת פטור ממס הכנסה?

מדינת ישראל, כמו מדינות רבות בעולם, גובה מס מהאזרחים שלה לפי תנאים מסוימים הקבועים בחוק. ישנם סוגי מס רבים, אך אחד הסוגים המוכרים ביותר הוא מס הכנסה. כל אזרח עובד מקבל הכנסה חודשית, והמדינה גובה מס מאותה ההכנסה. אזרחים מסוימים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה בתנאים מסוימים, אבל האם זה שווה את זה? כמה ניתן לחסוך באמצעות פטור זה? תשובות במאמר הבא.

 

פטור ממס הכנסה?

זה יכול להישמע מוזר להרבה אנשים. מס הכנסה הוא אחד המיסים הנפוצים ביותר שקיימים, והמס שאנחנו מרגישים ככל הנראה בצורה התדירה ביותר. בסוף כל חודש, משכורת הברוטו שלנו מאבדת אחוזים מסוימים ההולכים לקופת המדינה כתוצאה ממס הכנסה.

מס ההכנסה במדינת ישראל עובד בצורה של מדרגות מס. זה אומר שעל כל רמת הכנסה מסוימת, יש מיסוי שונה. אזרחים בעלי פטור ממס הכנסה יכולים להנות למעשה מחסכון של סכומי כסף רבים באמצעות פטור זה.

 

סכומים משתנים

הסכום אותו ניתן לחסוך משתנה. קודם כל, חשוב לציין שחסכון הוא מושג כללי. כיצד אתם מתכננים לחסוך את הכסף שהתווסף להכנסה שלכם? למשך כמה זמן אתם מתכננים לחסוך? אלו שאלות שישפיעו על היכולת שלכם לחסוך סכומי כסף שונים.

בנוסף, מכיוון שהמיסוי במדינת ישראל עובד בצורה של מדרגות שכר, כל פטור ממס הכנסה ייצור הכנסה שונה לכל אזרח. אזרח שמשתכר במדרגת המס הראשונה למשל, נדרש לשלם 10% מס, כך שפטור יוסיף לחשבון שלו כל חודש עוד 10% מהמשכורת שלו. אזרח שמשתכר במדרגת מס גבוהה יותר יוכל לחסוך יותר כסף כתוצאה מכך.

 

מה ניתן לעשות עם הכסף שנחסך?

במובן הזה, המדינה לא מגבילה אתכם. אם אתם עומדים בתנאי הפטור, מגישים בקשה והמדינה מאשרת אותה, לא ייגבה יותר מס הכנסה מכם. עם הכסף שיצטבר לכם בחשבון הבנק תוכלו לעשות למעשה כל מה שאתם רוצים, כל עוד זה במסגרת החוק.

 

מקרים משתנים

כפי שכבר הבנו, אין תשובה חד משמעית לשאלה "כמה כסף אפשר לחסוך בעזרת פטור ממס הכנסה". לאזרחים שונים יש רמות הכנסה שונות, ולכן החיסכון שלהם משתנה. פטור ממס הכנסה לא ניתן בכזאת קלות – צריך לעמוד בתנאי זכאות נוקשים על מנת לקבל אותו. לרוב, רק אנשים עם אחוזי נכות גבוהים במיוחד יוכלו לקבל פטור כזה. כדי לדעת כמה תוכלו לחסוך, בדקו את מדרגות המס השונות ועשו את החישוב הפרטני שלכם.

פטור ממס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה