חיפוש
חיפוש

כמה עולה קסדה לאופנוע ספורט

נתחיל ונאמר שרכיבת שטח שונה בתכלית מרכיבת כביש או מרכיבה על קטנוע. ולכן כל האביזרים הנלווים שונים בהחלט, מהקסדה ועד ולמגנים של הרגליים והידיים. קסדת שטח לאופנוע ספורט – אופנוע שטח, היא שונה באופן ניכר בצורתה ובמשקלה לעומת הקסדות האחרות. מאחר שמדובר על רכיבת שטח שגם ככה מלאה בזעזועים, משקל הקסדה על הצוואר חייב להיות בהתאם כך שהיא חייבת להיות קלה יחסית.

 

הכרת השטח

רוכבי שטח ותיקים יעידו שאין כמו רכיבה בשטח ולא רק בגלל האדרנלין שזורם בגוף בזמן הרכיבה שעולים על דיונות חול או על גבעות תלולות אלא מה שרואים ופוגשים בזמן הרכיבה – קודם כל המרחבים הפתוחים והרחבים, השקט שיש ברחבים, חיות שונות שלא רואים בתוך העיר, נחלים ומקורות מים שללא אופנוע שטח אין סיכוי לפגוש בהם.

אמנם רכיבת שטח היא אכן מעניינת, מרתקת ומאתגרת מאוד ולכן היא דורשת יתר תשומת לב להגנה על הראש והגוף. קיים מגוון אדיר של קסדות ספורטיביות שמשמשות רוכבי שטח מיומנים. ההמלצה לבחירת קסדה מושלמת לרכיבת שטח היא ההמלצה שתקפה לכל הקסדות – התאמה אישית. לכן מאוד חשוב להגיע פיזית למקום, למדוד ולבדוק איך הקסדה מונחת על הראש.

קסדות ספורט לאופנועי שטח, מורכבות מעט שונה מהקסדות הרגילות. אמנם מבחינת תקנים ובטיחות הם כמובן אותו הדבר אבל בקסדות שטח, החלקים הפנימיים שבאים במגע עם עור הפנים ניתן לפירוק לשם שטיפה וניקיון שכן ברכיבת שטח יש המון אבק וחול ובגלל שכך הגוף מתאמץ ברכיבת שטח כך גם הרוכב מזיע יותר. בנוסף לחלקים שניתנים לפירוק לשם ניקיון, יש דגש יותר על הרכב הבד של חלקי הפנים כדי שיהיו יותר נעימים למגע עם עור הפנים. בקסדות שטח, יש גם יותר פתחי אוורור לשם כניסת אוורור.

בקסדות שטח ספורטיביות צריך לקחת בחשבון שמעבר לקסדה יבוא גם משקף רחב וצמוד להגנה מקסימלית לעיניים מפני אבק חולות ואבני חצץ קטנים שעלולים לפגוע בזמן הרכיבה ולא בגלל מהירות אלא בגלל תנאי השטח.

 

טווח המחירים לקסדות ספורטיביות לרכיבת שטח

טווח המחירים הוא די גדול ונע בין 500 ₪ ל- 1500 ₪ כאשר ההבדל הוא כמובן מבחינת הרכב החומרים של המעטפת ושל חלקי הפנים של הקסדה. מה שעוד משפיע על המחיר הוא כמובן עיצוב הקסדה. בכל מקרה קסדת שטח חייבת לעמוד בכל התקנים ללא קשר למחיר הקסדה.

 

סיכום

רכיבת שטח היא מבין הרכיבות היותר מעניינות מאחר והרכוב אופנוע נמצא די לבדו והוא חוקר את השטח על ידי רכיבה תוך שהוא עולה על גבעות, יורד בירידות תלולות ומכיר מקרוב שטחים שאנשים בדרך כלל לא מגיעים אליהם. כדי להינות ולחזור לרכיבת שטח פעם אחר פעם כדאי מאוד להצטייד בכל האביזרים הממגנים כמו קסדה וחליפות שטח.

 

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה