חיפוש
חיפוש

כל מה שצריך לדעת על טעינת רכב חשמלי

בכבישי ישראל אנחנו מתחילים לראות יותר ויותר רכבים חשמליים. בעוד שעד היום הדרך הבלעדית להניע רכבים הייתה בעזרת שריפה של דלק, כיום אנחנו מסוגלים להניע רכבים עם אנרגיה חשמלית. להנעה בשיטה הזו יש מספר יתרונות, אך כמובן שהיא לא עובדת אם אנחנו לא מטעינים את הרכב שלנו קודם הנסיעה. כאן נספר לכם מה בדיוק עושים בטעינה הזו.

 

רכב חשמלי

רכב חשמלי הוא רכב שפועל על סוללה חשמלית. טעינת רכב חשמלי מתבצעת באמצעות שקע חשמלי, כאשר לרכב יש תקע מיוחד במקום שבו נמצא פתח תא הדלק ברכב רגיל. טעינה של רכב חשמלי שונה מאשר תדלוק רגיל, אבל לפני שנסביר לכם איך זה קורה, חשוב להבין למה כדאי לכם ללכת על רכב חשמלי, ובמיוחד אם מדובר על רכב חשמלי של MG.

טעינת רכב חשמלי

למה דווקא רכב חשמלי

הסיבה הראשונה לבחור ברכב חשמלי קשורה לזיהום האוויר. כדור הארץ הולך ומתחמם, וזה לא סוד שאחת הסיבות המרכזיות לכך קשורה לשריפה של דלקים מזהמים, ביניהם כמובן הדלקים של כלי הרכב. הזיהום שנגרם מרכב חשמלי הרבה פחות גדול, ולמעשה הנסיעה עצמה כמעט ולא מזהמת. בנוסף, תכף תגלו שעלות הטעינה של רכב כזה נמוכה הרבה יותר מאשר תדלוק של רכב חשמלי.

 

איך מתרחשת הטעינה

הטעינה נעשית בעזרת חיבור של כבל חשמלי אל הרכב. ההבדל בין עמדות הטעינה נוגע קודם קודם כל לעוצמת הזרם שעוברת דרך הכבל. בעמדות טעינה ביתיות עליהן נספר בהמשך הטעינה יכולה לקחת מספר שעות, ואילו יש עמדות ציבוריות שבהן הטעינה היא למשך מספר דקות. בדרך כלל קיימת אפשרות לטעינה מהירה שתאפשר לכם לכל הפחות לנסוע עוד כמה עשרות קילומטרים.

 

מחיר הטעינה

המחיר של טעינת רכב חשמלי משתנה כמובן לפי גודל הרכב, הסוללה, ועוצמת הטעינה. עם זאת, ניתן לומר שבדרך כלל טעינה של הרכב למצב שבו הסוללה מלאה תעלה לכם בסביבות ה40 ₪. אז לא משנה מה גודל הרכב שלכם, זה בוודאי יהיה זול יותר מאשר מילוי של מיכל דלק מלא, במיוחד אם מסתכלים על מחירי הדלק בתקופה האחרונה.

טעינת רכב חשמלי

עמדת טעינה ביתית

בניגוד למדינות אחרות בעולם, בישראל עדיין לא הפנימו לעומק את הבשורה של הרכבים החשמליים. הדבר הזה מוביל למצב שבו אין מספיק עמדות טעינה ברחבי הארץ, מה שמוביל לא מעט ישראלים להתקין עמדות טעינה לרכבים חשמליים אצלם בבית. העמדה הביתית בדרך כלל לא תטעין באותה מהירות כמו עמדה ציבורית, אבל תוכלו להטעין בה את הרכב בשעות הלילה.

 

לסיכום

רכב חשמלי הוא רכב שנע באמצעות סוללה חשמלית. המחיר של טעינת רכב כזה נמוך בהרבה מאשר תדלוק שלו. לאור הפריסה הנמוכה יחסית של עמדות טעינה ברחבי הארץ, ישראלים רבים בוחרים להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב, שבה ניתן להטעין אותו בלילה.

טעינת רכב חשמלי

אולי יעניין אותך גם

סיבות לרכוש טסלה!
רכב
סיבות לרכוש טסלה!

חברת טסלה פרצה אל עולם הרכב לפני מספר שנים ומאז היא לא מפסיקה להוביל אותו ואת השינויים המהותיים ביותר בעולם הרכב. רכבי טסלה מעניקים למי

קרא עוד »
פולוסה