חיפוש
חיפוש

להפוך את הבית לבית חכם – מדריך למתחילים

החלטתם שבשביל הנוחות שלכם אתם רוצים לשדרג את הבית ולהפוך אותו לבית חכם, שתוכלו לשלוט באפשרויות השונות שלו מרחוק.

אבל אין לכם מושג איך לעשות את זה, אז מה עושים? הכנו בשבילכם מדריך קצר איך להפוך את הבית לחכם.

 

מערכת מרושתת או אלחוטית

קודם כל חשוב להבין שיש שני סוגי של מערכות בית חכם. מצד אחד יש מערכות חוטיות שאותן מתקינים כאשר בונים את הבית ומסדרים את מערכות החשמל השונות. זה מצריך, בשלב בניית הבית, התקנת מתגים חכמים ובקרים, והיתרון במערכת כזו היא שהבית מראש כבר מרושת ולמעשה הוא בית חכם מרגע הקמתו.

הסוג השני של אלו מערכות שמוסיפים לדירות ובתים קיימים ובעצם ההפעלה שלהן נעשית באמצעות האינטרנט האלחוטי. זוהי הדרך הפשוטה ביותר לחבר כל מבנה ולעשות ממנו בית חכם בלי צורך בשינוי תשתיות כלשהו.

 

בקר

הבקר שולט על המכשירים השונים בבית. הוא הרכיב החשוב ביותר במערכת ובלעדיו לא ניתן יהיה לשלוט. דרך הבקר עושים שינויים ותכניות שונות. הבקר מתחבר לאינטרנט האלחוטי שבביתכם וכך הוא יכול לשלוט על כלל המכשירים שמחוברים לרשת הזו. ברגע שהתשתית מוכנה, ניתן להשתמש לטלפון הסלולרי בתור בקר גם כן, וזאת באמצעות אפליקציות ייעודיות.

 

מתגים

לכל מכשיר חשמלי שתרצו לחבר לרשת הבית החכם יש להחליף מתג למתג חכם, ובאמצעותו ניתן להתחבר לרשת הביתית כך שניתן יהיה לשלוט עליהם מהבקר. ישנם מתגים מיוחדים שמשמשים בעצמם כסוג של בקר עם אופציות תכנות מובנות, כך שבלחיצה אחת תוכלו להפעיל מספר אלמנטים של אור לזמן מסוים, לנוחיותכם.

 

המכשירים

  • אוורור, מיזוג וחימום
  • תאורה
  • תריסים
  • וילונות
  • מצלמות
  • השקיה
  • מערכות בטיחות אש
  • סטריאו וטלוויזיה
  • אינטרקום
  • מערכות אבטחה
  • מצלמות

 

זו רק רשימה חלקית של מכשירים אותם תוכלו לחבר למערכת הבית החכם שלכם. הדבר היחיד שיגביל אתכם הוא הדמיון. ניתן לשלב וליצור תכניות שיפעילו מספר דברים ביחד. למשל תוכלו ליצור תכנית יציאה מהבית שיוגדר בה שכל האורות בבית נכבים, התריסים נסגרים, התאורה החיצונית תפעל למשל 5 דקות ואז תכבה, מערכת ההשקיה תידלק בשעה מסוימת ועוד.

 

שליטה מרחוק

השליטה בבית החכם נעשית באמצעות הבקר המרכזי, מתגים מסוימים או באמצעות הנייד שלכם. אך ניתן, במידה ותרצו בכך, להוסיף מערכת זיהוי קולי שתאפשר לכם לשלוט בכל המכשירים בבית באמצעות הדיבור. תוכלו לדבר ממש עם הבית ולהגיד לו שיכבה וידליק דברים, יחליף לכם ערוצים בטלוויזיה, ידליק את הדוד לזמן מסוים, ינגן מוזיקה בחדרים מסוימים בבית, ועוד.

 

אז מה למדנו

האפשרויות של בית חכם הן רבות מאוד. ועם זאת התקנת בית חכם היא תהליך נוח, פשוט וקל. הוא אינו מצריך ידע מוקדם או תשתיות מרובות, ואפשר לשדרג כל מבנה לרמה שתרצו. אז קדימה, צאו לדרך ובנו לכם את בית החלומות החכם שלכם.

מבנה

 

 

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה