חיפוש
חיפוש

האם עדיף להשכיר או לקנות שולחנות לאירועים?

לא פעם בחיים עולה השאלה האם עדיף לשכור או לקנות.

בין שמדובר ברכב, בדירה או בכל דבר אחר, מדובר בסוגיה לא פשוטה בכלל, שכן לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות מובחנים.

הדבר נכון גם לגבי ציוד לאירועים, אשר רבים מתלבטים אם לקנות או לשכור.

בכתבה הבאה ננסה לענות על השאלה שבכותרת מכמה זוויות אפשריות.

 

שטח האחסון הולך ואוזל

נתחיל במספר טיעונים לטובת השכרת ציוד לאירועים. בין אם אתם מעוניינים בהשכרת כיסאות, השכרת שולחנות או כל ציוד אחר, אין ספק שכשמדברים על ציוד לאירועים מדברים על ציוד גדול ומסיבי. לכן, ציוד זה דורש תנאי אחסון שאין בנמצא לכולם: יש צורך בשטח מספיק גדול בו ניתן למקם את כלל הציוד מבלי שייפגם כתוצאה מאחסון לקוי (רטיבות, שריטות וכו'). המסקנה הפשוטה היא שאם אין ברשותכם שטח מספיק הולם לאחסון ציוד, מוטב לשכור באופן חד פעמי ציוד לאירועים שלכם.

שנית, השכרת ציוד לאירועים חוסכת התעסקות רבה בציוד. במידה ובחרתם חברה איכותית שאתם סומכים עליה, תוכלו להיות בראש שקט בכל הנוגע לניקיון, הובלה וכדומה, וזאת מבלי לנקוף אצבע. כשמדובר בנוחיות וב"עצלנות", אין ספק ששכירת ציוד היא הפתרון העדיף.

כמו כן, חשוב לזכור שהפקת אירועים אינה עניין שגור אצל מרבית האנשים. אנשים רבים מפיקים אירוע גדול אחת לכמה שנים ועל כן אין להם כל צורך בהחזקת הציוד ברשותם. גם במקרה זה, הכף תיטה לטובת שכירת ציוד על פני קנייתו.

 

אין על פרטיות

מנגד, קניית ציוד פרמננטי לאירועים טומנת כמה יתרונות לא מבוטלים. ראשית, מדובר בצעד חכם מבחינה כלכלית לטווח ארוך. אם אתם מפיקים כמה וכמה אירועים, תגלו שיותר משתלם לקנות ציוד שיהיה ברשותכם לתמיד, מאשר כל פעם להתעסק עם עלויות ההשכרה. נוסף לעלויות הכספיות, אתם גם חוסכים לעצמכם עלויות בירוקרטיות: כשהציוד ברשותכם לא צריך כל פעם למצוא חברה מתאימה, לנסח תנאי השכרה ולנסות להתמקח על המחיר.

עוד טיעון חשוב לטובת קניית הציוד הוא שאם הציוד ברשותכם תוכלו לעשות בו ככל העולה על רוחכם. כשהציוד אינו ציוד בלעדי שלכם אתם כפופים להנחיות החברה המשכירה בנוגע להתנהלות איתו. כשהציוד בבעלותכם הישירה אתם לא חייבים דין וחשבון לאף אחד (כך למשל תוכלו לצבוע מחדש את כל השולחנות לקראת אירוע ספציפי, ובאירוע אחר ליצור פסל סביבתי מכל הכיסאות – חופש מוחלט).

 

והתשובה המנצחת היא…

כפי שהדגמנו, ישנם טיעונים לכאן ולכאן בנוגע לדילמת שכירת או קניית הציוד לאירועים. התשובה משתנה בהתאם לסוג האופי שלכם ולתדירות בה אתם מפיקים אירועים. אם אתם נוהגים להפיק מספר רב של אירועים ואתם אוהבי שליטה, אולי מוטב שתקנו את הציוד לו אתם זקוקים. מצד שני, אם אתם מפיקים אירועים בתדירות לא מאוד גבוהה ואין לכם צורך בציוד על בסיס יומיומי, כנראה שהשכרת הציוד תהיה טובה יותר עבורכם.

 

שולחן קבלת פנים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה