חיפוש
חיפוש

מתי תרצו להתייעץ עם מומחה לטיפול שורש

כאבים בשיניים יכולים להיות כתוצאה מצחצוח לא נכון, אכילת מזונות עתירים בסוכרים וחוסר שמירה על בריאות השיניים.

הרבה פעמים הכאבים יכולים להצביע על חור בשן ואז מבצעים סתימה ואפשר להמשיך כרגיל.

אבל מה קורה כאשר הכאבים עזים וחדים וכנראה שצריך טיפול שורש? ומתי נרצה להתייעץ עם מומחה לטיפול שורש על מנת למזער כמה שיותר את הנזק?

כל הפרטים לפניכם.

 

מה זה טיפול שורש?

בטיפול שורש נכנסים פנימה אל תוך מוך השן, מוציאים את הרקמה הפנימית הנגועה ושמים במקומה חומר איטום מיוחד על מנת לתת לשן להמשיך ולהתקיים. טיפול השורש אינו מונע את הנזק שכבר נעשה לשן אך הוא שומר על השן מהידרדרותה ומונע הכנסת חיידקים לשן.

 

איך מאבחנים כי צריך טיפול שורש?

רק רופא מומחה לטיפול שורש יכול לאבחן האם תצטרכו טיפול שורש. הרופא שואל שאלות, מבצע צילומים ובדיקות לשן הכואבת ורק בסיום הבדיקה הוא יכול לדעת האם השן זקוקה לטיפול שורש. כמובן שישנם סימנים מקדימים כי השן זקוקה לטיפול והם: כאבים עזים וחדים ללא כל התראה מוקדמת, רגישות למאכלים\שתיה חמים או קרים, נפיחות באזור השן, דופק בשן, דימום ועוד.

בכל מקרה ברגע שאתם חשים כאב בשיניים מומלץ להגיע למרפאת השיניים על מנת לבצע בדיקה. במקרים נדירים שן שזקוקה לטיפול שורש בכלל לא תכאב ולכן בכל מקרה מומלץ להגיע לביקורת תקופתית במרפאת השיניים על מנת לראות שהכל תקין. לחצו כאן לתיאום שיחה עם מומחה לטיפולי שורש.

 

איך מטפלים?

ישנם 5 שלבים:

  1. הרופא ישוחח איתכם ויבקש מכם למלא שאלון אישי. הרופא ישאל אתכם על כאבי השיניים, ולאחר מכן יבצע צילום רנטגן כדי לאבחן בצורה מדויקת איזו שן דורשת את הטיפול ויוודא שאכן מדובר בעיסת שן נגועה. חשוב לדעת שלפעמים הכאב יכול להקרין גם לאזורים אחרים בפה ומטרת הצילום מאפשרת לרופא להתמקד בצורה מדויקת על אזור הבעיה. לאחר האבחון, תקבלו מהרופא הסבר על תהליך הטיפול ומה אתם הולכים לעבור.
  2. הרדמה – סוג ההרדמה, האם מקומית\מלאה. ההרדמה תלויה במצבכם הרפואי וברגישות שלכם. אם ברצונכם לעבור את הטיפול בהרדמה מלאה, תוכלו לבקש מהרופא שלכם. אם במהלך הטיפול תחושו כאב, הרופא יזריק למקום מנת הרדמה נוספת.
  3. ניקוי התעלות והסרת הזיהומים – על מנת להיפטר מהעיסה הנגועה שהצטברה בשן, הרופא יקדח בחלק העליון של השן, ינקה את תעלות השורש, יסיר זיהומים ולפעמים ישתמש בתרופות על מנת להבטיח שלא נותר זיהום שעלול להתפתח בהמשך.
  4. מילוי השן בחומר איטום מיוחד – לאחר הניקוי הרופא ימלל את האזור שנוקה מהעיסה הנגועה במילוי חדש על מנת להגן על האזור מפני רוק או חיידקים. לאחר מכן הרופא ישים סתימה זמנית מעל פתחו העליון של השן.
  5. שיקום השן – לאחר מספר שבועות מטיפול השורש תגיעו שוב למרפאת השיניים על מנת לקבל טיפול שיניים משקם. הרופא יסיר את הסתימה הזמנית וישים במקומה סתימה קבועה\כתר על מנת להבטיח לכם שן חזקה כפי שהייתה לפני שניזוקה. הסתימה\הכתר פועלים גם כאמצעי הגנה על השן מפני זיהומים נוספים.

 

טיפול מקצועי ונכון

לסיכום, חשוב להתייעץ עם מומחה לטיפול שורש על מנת להבטיח טיפול נכון ומקצועי בשיניים. התייעצות עם מומחה יכולה להסיר מכם המון חששות ודאגות ולעזור לכם לחזור כמה שיותר מהר לשגרה שלכם ללא כאבים.

בהצלחה.

 

חיוך

אולי יעניין אותך גם

פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה