חיפוש
חיפוש

לחסוך תשלומים כפולים בהוצאות הכלליות שלנו

אולי תתפלאו, אבל מרבית הישראלים לא יודעים מה קורה בתיק הביטוחים שלהם. יש לא מעט אנשים שמשלמים מספר פעמים על אותו ביטוח. ולא רק זאת אלא שזה לא קורה רק בגזרת הביטוחים… התשלומים הכפולים הם מציאות שחייבים לנטרל אותה. לא כולנו עוקבים אחר החשבונות החודשיים וברגע שנעשה זאת, יתכן ונגלה הפתעות העשויות לחסוך לנו לא מעט כסף. איך עושים את זה?

 

מה קורה בתיק הביטוח?

כל אחד מאיתנו מבוטח בביטוחים שונים. יש מי שמסתפק בביטוח בריאות וביטוח חיים, יש מי שרכש ביטוח משכנתא ויש מי שמבוטח בכל הביטוחים מטעם העבודה שלו. כך או כך, ההמלצה הגורפת היא לבדוק אחת לשנתיים מה קורה בתיק הביטוחים. איזה ביטוחים קיימים על שימכם. ייתכן מאוד ואתם יכולים לחסוך לא מעט כסף מבדיקת ביטוחים שגרתית שכזו.

לצורך עריכת הבדיקה כנסו לאתר הר הביטוח והנפיקו את דו"ח הביטוחים שלכם. לאחר שיש לכם את הדו"ח ביד, אתם יכולים לבדוק מה כל שורה מכילה. איזה ביטוחים קיימים על שימכם והאם יש ביטוחים כפולים. כפל ביטוחים הוא מצב בו מבוטח משלם מספר פעמים על אותו ביטוח.

למרות התשלום הכפול, הוא לא יהיה זכאי בעת מימוש הביטוח בפיצוי גבוה יותר מחברות הביטוח השונות אלא החברות עצמן תתחלקנה בגובה הפיצוי וכל אחת תשלם את חלקה בלבד. וכדי להבין עד כמה חשוב לבצע בדיקה זו, ניתן להתרשם מנתוני משרד האוצר המצביעים על כך שמעל חמישים אחוז מהאוכלוסיה מחזיקים בביטוחים כפולים.

ביטוח כפול יכול להיות ביטוח סיעודי הנרכש גם במסגרת הביטוח הפרטי וגם במסגרת קופת החולים. זה יכול להיות ביטוח בריאות בנרכש באופן פרטי  וביטוח ביראות קבוצתי מטעם העבודה… כדאי לבדוק את הנתונים או לכל הפחות להביא אותם לסוכן ביטוח לבדיקת ביטוחים חינמית קלילה או מקיפה – בהתאם לרצונכם.

 

איך מונעים תשלומים כפולים?

מי מאיתנו לא מכיר את הבעיה הזו,  החלפנו חברת תקשורת אבל אנחנו עדיים ממשיכים לשלם גם לחברת התקשורת הקודמת… "קניתי חבר מועדון אך כל פעם שאני מגיע לחנות אני שוכח אותו ומשלם מחיר מלא" מצבים שונים מביאים אותנו לשלם מחירים כפולים על הבחירות שלנו וחבל. כעלת אנחנו הולכים לעשות סדר במה שקורה בפן החודשי.

כנסו לדו"ח החיוב החודשי של חברת האשראי ודפי החיוב של הבנק ובדקו שורה אחר שורה על מה החיוב הקיים. כך שורה אחר שורה תערכו סדר ותראו שאתם משלמים על ביטוחים (זה המקום לבדיקת הכפל הביטוחי), הלוואות (אולי שווה לאחד הלוואות למניעת תשלום עמלות גבוה מידי חודש) ועוד.

הרעיון הוא להיות עם יד על הדופק ולנהל מעקב אחר דו"ח ההוצאות החודשי. אם מצאתם שאתם משלמים הוצאות כפולות, אין סיבה לבהלה, יש מקום לבדיקה מעמיקה יותר של יתר הסעיפים ולא יותר.

כפל ביטוחים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה