חיפוש
חיפוש

מתי כדאי לחתום על הסכם בוררות?

הסכם בוררות הוא ללא ספק אלטרנטיבה יעילה במיוחד להליכים משפטיים ארוכים ומייגעים. חתימה על הסכם בוררות היא בבחינת הקדמת תרופה לכל צרה שעלולה להגיע במהלך דרך משותפת עם שותף עסקי או אפילו בין אנשים פרטיים. במאמר זה נסקר מהם המקרים בהם חתימה על הסכם בוררות יכולה להיות הדבר הנכון ביותר לעשות.

 

מהו הסכם בוררות

הסכם בוררות הוא בעצם הסכם שברוב המקרים נחתם במהלך גיבוש מתווה היחסים בין הצדדים המעורבים, בין אם מדובר במספר מקימים של חברה, שותפים עסקיים מחברות שונות או בין אנשים פרטיים. ההסכם יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות שטר בוררות העומד בפני עצמו או הכנסת סעיף בוררות לחוזה הנחתם בין הצדדים, כדי להסדיר את אופן ניהול הסכסוך או המחלוקת שעשויים להתעורר במהלך הדרך המשותפת. מדובר בהסכם בעל חשיבות עצומה. במהלך מאמר זה נביא עבורכם מידע על הסכם בוררות שיסייע להבין את התרחישים בהם הוא שימושי ביותר.

 

סכסוכים עסקיים

עולם העסקים הינו דינמי ביותר, וכולל תמורות ותהפוכות רבות ביחסים בין חברות ושותפים. חתימה על הסכם בוררות מקדים בתחילת יחסי העבודה מונע הידרדרות של המצב להגיע לפתחו של בית המשפט, מה שיכלול הוצאות כספיות אדירות מהן שני הצדדים המעורבים יעדיפו להימנע. כמו כן, פנייה להליך בוררות מציעה דיסקרטיות ופרופיל תקשורתי נמוך עד לא קיים, שכן הצדדים והבורר חתומים על איסור פרסום, מה שיכול לסייע רבות לתדמיתם של כל המעורבים במקרה.

 

סוגיות מורכבות- לבורר מומחה

לעיתים הבעיות והמחלוקות שצצות בין שני צדדים נובעות מסוגייה מורכבת ביותר, שגרירתה לכדי מאבק משפטי תכלול לא רק הוצאות משמעותיות אלא גם עלויות נוספות בגין גיוס מומחים בניסיון של כל צד להוכיח את טענותיו. במידה והצדדים חותמים על הסכם בוררות מקדים, או מגיעים להחלטה משותפת לאחר פרוץ הסכסוך כי פנייה לבורר היא ההליך הנכון ביותר, ניתן לבחור בבורר מומחה המתמצה בנושא הרלוונטי. בורר מומחה יכול להיות משפטן בכיר או שופט בדימוס בעל הבנה בתחום הנדרש, משהו שבהחלט לא ניתן לשלוט בו במידה והמקרה מגיע לכותלי בית המשפט.

 

מרחק ישיבה אחת מפתרון הבעיה

לא כל סוגייה שמצריכה הליך בוררות צריכה להגיע לכדי הכרעה מתמשכת או תהליך ארוך ומייגע, לא על ידי בוררות מומחה ולא על ידי ערכאות משפטיות. סכסוכים הדורשים פתרון יכולים להתגלע בין אנשים פרטיים כמו שכנים או בני זוג לשעבר, והליך בוררות מציע פגישה אחת מרוכזת המוקדשת למציאת הפתרון המיטבי עבור שני הצדדים, שעלותה בהחלט מתקבלת על הדעת ביחס לאלטרנטיבות. הבורר יושב עם הצדדים ומחפש מוצא למצב אליו הצדדים נקלעו, עד שיוצא עשן לבן.

לסיכום, הסכם בוררות יכול למנוע עוגמת נפש רבה והוצאות כספיות אדירות, לצד מתן פתרון מהיר ויעיל ברוב המקרים, ובחלקם גם טיפול מקצועי ומנוסה של בורר מומחה, שישים סוף לסכסוך במהירות ועם תוצאות משביעות רצון ומקובלות על כולם.

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה