חיפוש
חיפוש

לייזר או פנול? מהו הטיפול המומלץ לציפורן חודרנית

ציפורן חודרנית היא דבר לא נעים בכלל. בימינו קיימים טיפולים רבים המציעים מענה לסובלים מציפורן חודרנית כאשר במקרים הקשים ישנה האפשרות לניתוח המטפל בציפורן החודרנית ומצמצם משמעותית את הסיכוי לחזרה שלה. במאמר זה נבחן את שיטות הניתוח השונות כדי שתדעו איזה טיפול עדיף לכם.

 

מה כולל טיפול בציפורן חודרנית

לא כל מקרה ציפורן חודרנית זקוק לטיפול על ידי איש מקצוע. במידה והמצב קל, יתכן שהשריית הרגל במים חמים תאפשר גזירה של הציפורן בצורה שתטפל בבעיה. אך כאשר הדרכים השגרתיות לא עוזרות, נדרש טיפול ציפורן חודרנית שהוא בעצם הסרת הציפורן החודרנית וצריבת שורש הציפורן כדי למנוע צמיחה חוזרת של הציפורן לתוך העור. צריבת שורש הציפורן יכולה להיעשות באמצעות לייזר או חומר כימי בשם פנול.

 

אופן השימוש

  • לייזר – הלייזר הוא בעצם קרן אור אשר מייצרת, באמצעות חום, אידוי מדויק שגורם להרס של התאים החריגים בשורש הציפורן שגורמים לנזק.
  • פנול – פנול הוא חומר כימי שמונח באזור שורש הציפורן ומעקר את הצמיחה באופן שמונע הישנות של ציפורן חודרנית באותו מקום.

 

מה עדיף?

גם שימוש בלייזר וגם שימוש בפנול מטפלים בציפורן חודרנית היטב ובמעל 90% מהמקרים מונעים חזרה של ציפורן חודרנית בהמשך, אולם בחינה מעמיקה מזהה פערים, קלים אמנם, בין שתי צורות הטיפול האלה.

 

דיוק

לייזר פועל בצורה מדויקת במיוחד, כך שהוא מופעל על התאים המזיקים בלבד בצורה מכוונת שלא פוגעת בסביבתם, בעוד פנול מונח על שורש הציפורן, בצדדיה, באופן שהוא פחות ממוקד ומדויק מאשר הלייזר. בשימוש בפנול, מומחים מזהירים כי תיתכן היצרות של הציפורן לאחר הטיפול בעוד שבטיפול בלייזר ההבדל הויזואלי אינו ניכר באופן בולט לעין.

 

תגובה

חשיפה לחומר כימי עשויה להוביל לתגובה מקומית של העור. סיכון זה אמנם לא משמעותי ומתקיים במקרים נדירים בלבד, אולם בכל זאת, הסיכון קיים בשימוש בפנול, בהיותו חומר כימי. לעומת זאת, לייזר משמעו שימוש בקרני אור, כך שלא מעורב חומר כימי, אליו יכולה להיות ראקציה.

 

חשוב להתייעץ עם רופא

על אף היתרונות שמנינו, של שימוש בלייזר על פני שימוש בפנול, אין במאמר זה חלופה לייעוץ רפואי על ידי פודיאטור (רופא מומחה למחלות הרגליים), שכן ייעוץ אישי יוכל להתייחס למצבכם הספציפי על פני מתן המלצה גורפת שיתכן כי לא תתאים לכם. על כן, אנו ממליצים להיוועץ ברופא מומחה לציפורן חודרנית על מנת שיתאים את הטיפול המתאים ביותר עבור המקרה הספציפי שלכם.

 

לסיכום

ציפורן חודרנית היא מכאוב ומטרד לרבים מאיתנו, אך באמצעות ניתוח ניתן למגר את התופעה עד כדי אי חזרה שלה לצמיתות. רק חשוב לבחון מה הן צורות הטיפול השונות המוצעות לכם, לסקור את היתרונות והחסרונות שלהן, ולבסוף, להיעזר ברופא מומחה בתחום שימליץ על הטיפול המתאים ביותר עבורכם.

רגליים

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה