חיפוש
חיפוש

למה זה מורכב להוציא רישיון לעסק?

יצירת הקשר עם היחידה לרישוי העסקים, לוח הזמנים, מעבר הבקשה לשלל גורמים מאשרים ובעיקר השקעה של זמן ומשאבים הם רק חלק מהקשיים שמלווים בעלי עסקים שרוצים לפעול כחוק ולהוציא רישיון.

אז איך מתמודדים עם האתגר ובכל זאת עושים את זה מהר וביעילות? הנה המדריך המלא

פעילות ללא רישיון עסק או הפעלת עסק תחת רישיון שאינו בתוקף היא עבירה פלילית. מלבד העובדה שהוצאת רישיון עסק היא חובה מוסרית כלפי הלקוחות או אפילו העובדים, צריך להביא בחשבון שמי שלא עושה את זה חושף את עצמו לעונשים כבדים: החל מסגירת העסק, דרך העמדה לדין וקנסות על הבעלים ועד עונשי מאסר.

הבעיה היא שזה מורכב להוציא רישיון לעסק בישראל. קודם כל, צריך ליצור קשר עם היחידה לרישוי עסקים – שפועלת תחת הרשות המקומית. בגלל שמדובר על גוף ציבורי, השירות לא תמיד זמין ושעות קבלת הקהל לא בהכרח עולות בקנה אחד עם לוח הזמנים הצפוף של אנשים שרק נמצאים בתחילת הדרך להקמת העסק שלהם. כך נוצר מעגל קסמים שלילי, שבו בעלי עסקים רוצים להוציא רישיון – אבל מגלים שמורכב להתנהל מול הרשויות הבירוקרטיות שאחראיות על הנושא.

 

כמה זמן לוקח להוציא רישיון עסק?

לוח הזמנים הופך את התהליך של הוצאת רישיון עסק למורכב יותר מכפי שנהוג לחשוב, בגלל שהוא מחייב מעורבות של גופים שונים. מלבד מחלקת הרישוי של העירייה, יש צורך להעביר את הבקשה לשלל גורמים שאמורים לאשר אותה – כמו משרד הבריאות, כיבוי אש וכן הלאה.

מטבע הדברים, לכל אחד מהגופים הללו יש מערכת שיקולים שונה וקצב אחר. התוצאה היא תהליך מסורבל, שעלול לעכב משמעותית את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מחליטים להקים עסק ועד שמסיימים את התהליך במלואו.

חוץ מזה, ההשקעה של הזמן והמשאבים בתהליך של רישוי עסקים עלולה לבוא על חשבון אינטרסים כלכליים ומסחריים של בעלי עסקים. דווקא בגלל שהם נמצאים בתחילת הדרך, לא תמיד יהיו להם את הכלים על מנת להתמודד עם התהליך הזה בצורה יעילה. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות, או בעיקר בעלי מקצוע שיכולים לעזור להתמודד עם האתגר.

 

למי פונים כדי לקצר את התהליך?

זה מורכב להוציא רישיון לעסק בישראל, אבל לא חייבים לעשות את זה לבד. אחרי שמבינים שאין ברירה אלא להוציא רישיון מן הסוג הזה, הצעד הבא יכול וצריך להיות פניה אל בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כאן מדובר למשל על רואי חשבון ויועצי מס, שבקיאים בתחום של רישוי עסקים ויכולים ללוות בעלי עסקים עד לסיום התהליך.

אמנם מעורבות של בעלי מקצוע כרוכה בתשלום שכר טרחה, אך ההשקעה משתלמת. עם בעלי מקצוע, התהליך הופך להיות מהיר, יעיל ובעיקר נוח לבעלי עסקים שזקוקים לו.

לחיצת יד

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה