חיפוש
חיפוש

למה חשוב להתמיד בפעילות גופנית באופן קבוע?

פעילות גופנית גורמת בעיקר טוב, כמעט לכל מי שמתנסה בה, ורוב האנשים שיתמידו בפעילות גופנית בשגרה, יזכו לראות שיפור בבריאות הגופנית שלהם, בבריאות הנפשית שלהם, ובעקבות זאת –  לשיפור אורח ואיכות חייהם. הנה לפניכם כמה סיבות טובות להתמיד בפעילות גופנית

 

פעילות גופנית

כל פעילות פיזית שגורמת לעלייה בדופק ולעלייה בקצב הנשימה היא פעילות פיזית. ילדים שמשחקים בגן השעשועים עוסקים בפעילות פיזית וכך גם זוג הקשישים שמטיילים בשבילי הפארק לאיטם.

יש אנשים שמעדיפים לשלב את הפעילות הגופנית שלהם בחיי היום-יום ובוחרים ללכת במקום לנסוע, לטפס במדרגות במקום לבחור במעלית ולטייל בטבע בשבתות נעימות ויש כאלה שבוחרים לתחום את הפעילות הגופנית בזמן ובמקום ומעדיפים את מכונות הריצה והמשקולות ואת האווירה הספורטיבית של חדרי כושר. כל סוג של פעילות גופנית מביאה איתה שלל יתרונות.

בריאות הגוף

גוף האדם הבריא בנוי לתנועה, ותנועה יום יומית מחזקת את הגוף, שומרת על מצבם התקין של כל חלקי השלד ומערכת השרירים ומסייעת בשפע של דרכים:

  1. שיפור הכושר הגופני – מעלה את היכולת של הגוף לבצע כל פעילות, יום יומית או ספורטיבית.
  2. שיפור בריאות מערכת הדם – פעילות גופנית שמבצעים באופן מתמשך, מורידה את לחץ הדם, משפרת את רמות הכולסטרול ומפחיתה סיכונים למחלות לב או למחלות אחרות שמשלבות את כלי הדם.
  3. שיפור בריאות מערכת השלד – פעילות גופנית קבועה בונה ומחזקת את העצמות, מרחיבה את טווח התנועה של הגפיים ומפחיתה כאבים במפרקים.
  4. שיפור מערכת החיסון – מחקרים מראים שפעילות גופנית מגדילה את כמות תאי הדם הלבנים ומשפרת את תפקודם וכן מגדילה את יכולתו של הגוף לייצר נוגדנים.

 

בריאות הנפש

גם המוח מושפע מאוד מפעילות גופנית ובריאות הנפש מושפעת מכך, במגוון דרכים:

  1. הפגת מתח וחרדה – פעילות גופנית שמעלה את הדופק משחררת אנדורפינים במוח והם מפחיתים תחושות של סטרס, דיכאון או חרדה.
  2. שיפור מצב הרוח – השינויים הכימיקלים שמתרחשים במוח כאשר אנחנו מבצעים פעילות גופנית, יעילים במידה דומה לנטילת תרופות לטיפול בדיכאון קל עד בינוני.
  3. תחושת עוצמה – חיזוק השרירים וסיבולת לב-ריאה משפרים את הכוח הפיזי של המתאמן ומגבירים תחושות העצמה.

בריאות הנפש

איכות החיים

שיפור בבריאות הגוף והנפש משפרת באופן ניכר את איכות החיים, הנה מספר השפעות נוספות של פעילות גופית על תחום זה:

  1. שיפור הביטחון העצמי – מחקרים מראים שפעילות גופנית משפרת את הביטחון העצמי של המתאמנים, גם משום שהם רואים את עצמם חלק מקבוצה.
  2. הארכת תוחלת החיים – אנשים שמקפידים על אימונים מתונים בשגרה משפרים את בריאותם ברמה שמשפיעה לחיוב גם על אורכם של החיים.
  3. שיפור יכולות קוגניטיביות – פעילות גופנית משפרת, על פי מחקרים, את הזיכרון, את הקשב, את היכולת לקבל החלטות ועוד.

 

לסיכום

יש לכם כל כך הרבה סיבות להתמיד בפעילות גופנית קבועה. היתרונות של שילוב פעילות גופנית בשגרת החיים אינם ניתנים לספק או לערעור. רק ודאו שאתם מתאימים את סוג הפעילות ליכולת הגופנית, ובמידת הצורך התייעצו עם רופא.

למה חשוב להתמיד בפעילות גופנית באופן קבוע

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה