חיפוש
חיפוש

למה כדאי לקנות יהלומי מעבדה ולמי זה מתאים?

כולנו שמענו על יהלומי מעבדה, אך מה הכדאיות שלהם לעומת יהלומים טבעיים? האם הם מתאימים לכולם והאם הם עדיפים? במאמר זה נפרט על יהלומי המעבדה ועל כל מה שצריך לקחת בחשבון לפני הרכישה. 

 

יהלומי מעבדה – יהלומים אמיתיים?

יהלומי מעבדה הם יהלומים לכל דבר ועניין. ההבדל היחיד בינם לבין יהלום המיוצר בטבע הוא העובדה כי הוא מיוצר בידי אדם בתנאי מעבדה. מלבד זה, כל תכונותיו של היהלום, ההרכב הכימי שלו והתכונות האופטיות שלו הן זהות לחלוטין ליהלום טבעי וכמעט ואי אפשר להבחין ביניהם אלא אם כן אתם מומחים ליהלומים.

אם הסיבה בגללה אתם נמנעים מרכישת יהלום סינטטי היא המחשבה כי מדובר ביהלום נחות יותר ואיכותי פחות, אין לכם ממה לדאוג. היהלום הסינטטי הוא עמיד בדיוק כמו יהלום טבעי ותהליך היצירה שלו מדמה באופן מוחלט את תהליך היווצרותם של היהלומים בטבע.

 

מחיר היהלום

היתרון המשמעותי של רכישת יהלום מעבדה הוא המחיר הנוח שלו לעומת היהלום הטבעי. יהלומי מעבדה הם זולים משמעותית מיהלומים טבעיים, וזאת בזכות זמן הייצור המהיר שלהם ביחס לזמן הייצור של יהלומים טבעיים – שיכול להגיע לאלפי שנים.

המחיר הזול אינו מעיד על איכות היהלום כמובן, ומדובר בנגזרת ישירה של החסכון בזמן. היהלום הסינטטי הוא יהלום בעל הרכב כימי זהה ליהלום טבעי והשוני הוא בתהליך הייצור שלו ובמשך זמן הייצור בלבד. מחירו של היהלום הסינטטי הופכת אותו לנגיש מאוד עבור אנשים רבים, והוא פתרון מעולה לכל אחת שמעוניינת לרכוש יהלום איכותי אך לא לקרוע את הכיס עבורו.

 

יהלום טבעי – טוב או לא?

יהלום טבעי הוא אמנם היהלום ה"קלאסי" אך אי אפשר להתעלם מהנזקים הסביבתיים שהוא גורר עמו. יהלומים אשר צריכים לחפור על מנת להשיגם מנצלים משאבים, הן אנושיים והן סביבתיים, וכיום יותר ויותר אנשים מתחילים להבין כי לא מדובר בבחירה ירוקה במיוחד.

היהלום הסינטטי נעשה ללא פגיעה בסביבה ובמשך עבודה קצר הרבה יותר מאשר תהליך כריית היהלומים וריטושם. אתם יכולים להיות בטוחים כי בחירה ביהלום מעבדה היא בחירה ירוקה יותר שמנצלת כמה שפחות משאבים ומונעת עבודת פרך.

 

למי מתאים יהלום מעבדה?

יהלום מעבדה הוא חידוש משמעותי בעולם היהלומים והוא מומלץ מאוד עבור כולם. בין אם את רוצה לקנות שרשרת יהלום חדשה ולא רוצה להוציא עליה סכומי עתק, ובין אם אתה מחפש טבעת אירוסין יפה עבור בת זוגתך אך רוצה לשמור קצת כסף להוצאות ירח הדבש.

בקניית יהלום מעבדה אין שום התפשרות על האיכות, ומדובר ביהלום שיחזיק לאורך זמן ללא חשש שישחק. בעת רכישת היהלום אתם תקבלו איתו תעודה גמולוגית המפרטת את כל תכונותיו של היהלום, והנה – אתם הבעלים הגאים של יהלום חדש!

יהלומי מעבדה

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים טבעת יהלום
תכשיטים
איך בוחרים טבעת יהלום?

בחירת טבעת יהלום, היא החלטה חשובה הדורשת שיקול דעת מדוקדק. בין אם זה לרגל אירוסין, יום נישואין או כל אירוע מיוחד, מציאת טבעת היהלום המושלמת

קרא עוד »
עגיל חישוק
תכשיטים
איך לבחור עגילי יהלום?

עגילי יהלום היא אחת המתנות הנפוצות והמתאימות לימי הולדת וימי נישואין. כמובן, ישנם כאלו שמפנקים גם את אימא שלהם ביום האם, או סתם חברה שרוצה

קרא עוד »
פולוסה