חיפוש
חיפוש

למה כולם מתאהבים בכלב השיצו ואיך תשיגו לעצמכם אחד 

השיצו הוא כלב קטן יחסית עם פרווה מפוארת. פרוות השיצו ארוכה כלפי חוץ ודחוסה פנימית. כאשר כלב שיצוי מתבגר פרוותו התחתונה מספקת לו מראה חינני במיוחד. הזנב והראש של כלבי שיצו נישאים גבוה והגוף שלהם קומפקטי ויותר גבוה מאשר ארוך. הם מתאפיינים במבנה גוף חסון שנשאר חבוי מתחת למעטה של פרווה מפארת. עוד על למה תתאהבו בכלב זה בהמשך המאמר.

 

תכונות מיוחדות של כלב מיוחד

השיער שעל קצה אפו של כלבי שיצו צומח כלפי מעלה, ראשם מעוגל ויש להם מעין שפם וזקן. העיניים של הכלב עגולות וגדולות וככאלה הן מביעות ידידות ואמון. אוזניהן הנאות מכוסות בשערות ארוכות שמגיעות כמעט עד לרגליים שלהם. מדובר בכלבים קטנים שאינם משירים שיער רב יחסית ולכן הם מתאימים גם לאלרגנים. עוד על שיצו למכירה ראו כאן.

כלב שי צו

כלבים שובבים ומתוקים

כלבי השיצו הינם כלבים קופצניים, חסונים ומענגים. הם אומנם שובבים אך גם מתוקים ואופיום המלא בשמחת החיים הופך אותם לפופולריים במיוחד למי שחפץ בבין לוויה שתופס את מרכז הבמה. לכלבים הללו אופטימיות טבעית והם אוהבים להשתולל ולשחק. הם מלאי חיבה לכלל בני המשפחה ונחשבים  לטובים במיוחד עם ילדים קטנים.

 

בעיות בריאות ייחודיות

חשוב לדעת מראש כי לכלבי השיצו עשויות להיות בעיות נשימה עקב מבנה גופם הייחודי ואלו יכולת לבוא ליד ביטוח בצפצופים, זיהום ונחירות. הם גם עשויים להיות רגישים לדלקות אוזניים וחשוב לנקות להם אותם באופן מסודר. כלבי שיצו עלולים  גם לעיתים לסבול מבעיות בעמוד השדרה עקב רגליהם הקצרות ולסבול מעודף משקל ויש לשים לב להשמנת יתר מוקדם ככל שניתן ולהתאים דיאטה מותאמת עם התחלת ההשמנה.

כלב שי צו

טיפוח הפרווה

הפרווה המיוחדת והעשירה של כלבי השיצו היא שנותנת להם את המראה האלגנטי הייחודי שלהם. על מנת לשמר את המראה הייחודי חשוב להקפיד על טיפוח יומיומי וככל שמרגילים את הכלב מגיל צעיר לסירוק התכוף הם מקבלים את זה כזמן איכות עם הבעלים ואינם מבעים התנגדות. חשוב להקפיד שהפרווה תשמר נקיה ושהפרוה לא תכנס לעיניים הרגישות שלהם. מומלץ לרחוץ את הכלבים הללו אחת לשבוע.

למרות האופי המתוק והמתפנק של כלבים אלו הם נחשבים גם לכלבי שמירה והם נוטים להודיע על כל אירוע, מבקר או שינוי בסביבה באמצעות נביחות. כלבי השיצו נוטים להסתדר עם חיות מחמד אחרות בבית לרבות חתולים.

 

סיכום כלבי שיצו

לסיכום הנושא, כלבי שיצוי זקוקים לתשומת לב רבה וצריך לשמור עליהם בכושר. אחרי שרכשתם כלב שיצו חדש מומלץ להתחיל באילופו מיד עם הכנסתו לבית. האילוף יחסית קצר אך נדרש להיות תכוף. מדובר בכלבים חכמים במיוחד והם יכולים לעיתים להיות עקשנים במידת מה אך אם מגיבים היטב לאילוף. הכלב המתפנק הזה מתאים מאוד לסביבה העירונית.

כלב שי צו

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה