חיפוש
חיפוש

למה להשתמש בבמת הרמה ואיך מתפעלים אותה?

אין אחד שלא מכיר את השיר "לאבא שלי יש סולם".

כולנו יודעים שבשביל להגיע גבוה יותר צריכים סולם או משהו שירים אותנו ויניף אותנו לגובה.

ואם אנחנו צריכים להרים דברים כבדים למקומות גבוהים נזדקק למנוף או למלגזה.

במת הרמה, היא כלי שיכול לשמש אותנו להרמת עובדים וציוד.

בואו נכיר את הכלי השימושי הזה קצת יותר.

 

איפה נראה במת הרמה?

בגלל שימושיה הרבים, את במת ההרמה נמצא בהרבה מקומות שונים. באתרי בנייה, במטעים עם עצים גבוהים, ליד עמודי חשמל ועוד הרבה מקומות שצריכים לעבוד שם בגובה. הרבה אנשי מקצוע יכולים למצוא שימוש במשהו כמו במת הרמה והיא גם תעזור להם ותייעל את העבודה.

 

איך זה נראה בכלל?

כמו בכל דבר, גם את במות ההרמה אפשר למצוא בשלל סוגים ודגמים, שכל דגם נראה שונה מחברו. אך בגדול המשותף לכל הוא שיש משטח דריכה עם גדר בטיחות, וזרוע שמרימה את המשטח לגובה.

 

לאבא שלי יש במה

אולי הדבר המאפיין ביותר את במות ההרמה הוא שהן רב תכליתיות. על סולם – עולים ויורדים. על מלגזה ומנוף – מעלים ציוד. אך על במת ההרמה אפשר גם וגם. אפשר גם להרים דברים ועובדים, וגם לעבוד בנוחות ובביטחון.

אחד הדברים החשובים שבגללם נעדיף לעבוד בבמת הרמה הוא הבטיחות הרבה שזה מאפשר. הגורם מספר 1 לפגיעות של פועלים הוא עבודה לא נכונה בגובה. עם במת ההרמה אפשר לעבוד בגובה בצורה בטוחה ששומרת על חיי אדם, וכמובן גם על עבודה טובה יותר.

 

איך זה עובד?

כאמור, הרבה סוגים יש לבמות ההרמה. לכל דגם הגובה המירבי, הצורה שהוא נראה, המשקל שמותר לו לשאת ועוד. הם שונים זה מזה, ולכן גם צורת התפעול תהייה שונה. יש במות שצריכות משטח ישר בשביל לפעול טוב, ויש במות שהבמה עצמה יכולה לזוז. אך משותף לכולן הוא מידת הזהירות ושימת הלב שצריך לשמור עליהן בעת השימוש.

 

בטיחות

בשביל לשמור על מידת זהירות מרבית יש לשמור על החוקים והכללים למי מותר לעבוד עם במת ההרמה. מי שהוא מתחת לגיל 18 או בלי רישיון בתוקף או בלי אישור עבודה בגובה בתוקף, לא יכול לעלות על הכלי.

כמו כן, גם צריך לעלות על ציוד עבודה בגובה מתאים ובתוקף – רתמה, קסדה, חבל עגינה וכו'.

 

בדיקות

חשוב לדעת שכמו טסט לרכב, גם במות ההרמה צריכות להיבדק אחת לכמה זמן (הזמן תלוי באופן השימוש). ועד ה"טסט" לבמת ההרמה, יש להקפיד לשמור עליה ולבדוק אותה בעצמכם שהכל נראה כשורה.

 

לסיום

במות ההרמה הן עולם רחב מאוד שיכול לאפשר לכל בעל מקצוע כמעט עבודה נכונה, בטוחה וקלה יותר. צריך לדעת להתאים את במת ההרמה לאופי העבודה, ללמוד על הדגם הספציפי שיש לכם, ולשמור על כללי הזהירות.

רכב עבודה

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה