חיפוש
חיפוש

למה לשים חיתולים למבוגרים – ואיך לדבר איתם על זה

חיתולים למבוגרים עלולים לעורר אסוציאציה של זקנה קשה וסיעודיות, אך למעשה יש לא מעט מצבים בהם נשים חיתולים למבוגרים פעילים ומתפקדים. למה לשים חיתולים למבוגרים, ואיך לשכנע אותם להשתמש בחיתולים? ליברטי מגישה: מענה רגיש וממוקד

 

האם כל מצוקה בהליכה מחייבת שימוש בחיתולים?

התסריט מוכר: אדם מבוגר מגיעה למחלקה גריאטרית אחרי שבר ברגל. באופן אוטומטי מצמידים לו חיתול מסיבה פשוטה – אין מספיק כוח אדם שייקח אותו לשירותים.

מה שקורה שמאותו רגע של שימוש ראשוני בחיתול, המוח מתרגל להתרוקנות ללא איפוק, והמבוגר מאבד את היכולת להתאפק וללכת לשירותים. במילים אחרות, גורלו נחרץ להזדקק לחיתולים מעתה ואילך.

צריך להגיד אחת ולתמיד: מצוקה חריפה הקשורה בהליכה, לא מחייבת שימוש בחיתולים! אם הוריכם מבוגרים ועדיין שולטים בסוגרים, אך מתקשים ללכת לשירותים בכוחות עצמם, כדאי שתעשו כל מאמץ כדי שהם יקבלו עזרה בהגעה לשירותים. אין שום עניין לגרום להם לאבד את השליטה הזו ולהרגיל אותם לחיתול.

לעומת זאת, יש מצבים שבהם השליטה בסוגרים אכן מתערערת. במקרים אלו יש חובה להשתמש בחיתולים למבוגרים.

 

מתי חייבים להשתמש בחיתולים ולמה?

כאשר מבוגרים סובלים מבריחות שתן, יש לקבוע פגישה עם אורולוג. האורולוג יציע טיפול תרופתי ו / או כירורגי, אך לעיתים הטיפול לא אפשרי או לא יעיל – וכאן יש צורך להשתמש בחיתולים.

למה חשוב כ"כ להקפיד על שימוש בחיתולים במצב של בריחת שתן?

 

–       היגיינה

השתן כולל רעלים שצריכים להתפנות מהגוף. חיתול שסופג את השתן משאיר מינימום רעלים במגע עם העור ושומר על היגיינת המבוגר, לעומת מצב שבו אין מה שיספוג את השתן.

 

–       התרחקות חברתית

הריח החריף שנוצר משתן שמתייבש על הבגדים הוא בלתי נסבל. ריח כזה יוצר דחייה חברתית – בעיה שגם כך מבוגרים לעיתים סובלים ממנה. חשוב שאדם מבוגר יהיה בעל הופעה אסתטית ונעימה, ומוצר סופג שמונע ריח מסייע להופעה כזו.

 

שימוש נכון בחיתולים למבוגרים

חיתולים למבוגרים הם עזר שצריך לדעת איך להשתמש בו נכון. שימוש נכון פירושו: כמה שפחות להסתמך על החיתול! לעבוד על יכולת האיפוק ולהביא אותה למקסימום, כאימון חשוב לעצבי מוח ושדרה. להמשיך ולהשתמש בשירותים כמה שיותר, ולהשאיר את החיתול רק כעזר במקרים של אי הצלחה.

 

ההורים שלי לא ממש מחבבים את הרעיון של שימוש בחיתולים… מה עושים?

מבוגרים רבים לא מספיק מודעים לבעיה של בריחת השתן, מסיבה פשוטה: חוש הריח שלהם מתעמעם, והם לא מבינים כמה הריח הוא חריף.

מה שצריך לעשות זה מצד אחד לדבר אל ההיגיון ולהסביר את הדברים באופן שכלי, ומצד שני לרכך את העניין הריגשי. כלומר, גם להסביר על בעיית הריח והריחוק החברתי (אם לא נשתמש זה יהיה עוד פחות טוב), וגם לרכך ולהסביר שזו בעיה נפוצה מאוד, שאף אחד חלילה לא ידע על כך, ושהמוצר יהיה מותאם לצורך שלהם.

מבוגרים

אולי יעניין אותך גם

פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה