חיפוש
חיפוש

איך עדיף לנקות אבק מהספות בבית

ניקוי אבק מהריהוט בבית – שולחנות, כיסאות, מדפים וכן פריטי ריהוט אחרים כגון מיטות ושטיחים, הוא אחד הנושאים הקשים ביותר לביצוע. זאת, למרות  התדמית הקלילה יחסית של ניקוי אבק, כפי שהיא מתבטאת בסרטים המציגים את עוזרת הבית מנקה אבק מכורסאות וספות בקלות וביעילות באמצעות מברשת קטנה. מה הן הבעיות הכרוכות בהצטברות אבק במקומות שונים בבית? איך עדיף לנקות אבק מהספות בבית ומפריטי ריהוט נוספים?

איש ניקיון

הצטברות אבק והנזקים שהוא גורם

האבק הוא חומר הנמצא באוויר ומסתתר בבית במקומות שונים, אם וכאשר אין מתבצע ניקוי אבק לעיתים קרובות. הצטברות אבק עלולה לגרום לנזקים למכשירי חשמל, כמו גם לפריטים שונים בבית. ואולם מה שגרוע יותר הוא, שאבק עלול לגרום נזקים לאנשים הרגישים לו. מדובר בעיקר באנשים הסובלים מקצרת (אסטמה)  או ממחלות עור שונות, שהאבק עלול רק להחמיר אותן. כשיש הצטברות של אבק, הוא מלווה גם במה שנקרא קרדית האבק. מדובר ביצור קטן ובלתי נראה, בגודל של גרגיר אבק, שעלול לחדור יחד עם האבק למערכת הנשימה, ולגרום לנזקים ולמטרד, בעיקר לאנשים שמלכתחילה רגישים לאבק. מעבר לאמור לעיל, אבק הוא פשוט לכלוך שמן הראוי להיפטר ממנו בהקדם.

איך עדיף לנקות אבק מהריהוט בבית

ככלל, יש יותר מאשר דרך אחת להיפטר מהאבק. אחת הדרכים הבדוקות והידועות הינה ניקוי אבק מהרהיטים או ממדפים, באמצעות סמרטוט יבש או טבול במים או בחומץ. הסמרטוט סופח את האבק ואיננו מעיף אותו. כך אנשים הרגישים לאבק לא יסבלו מהתוצאות של הפרחת האבק לאוויר. דווקא הניקוי בשיטה שהוזכרה לעיל עם המברשת הקטנטנה, הוא סוג הניקוי הפחות רצוי. שיטת הניקוי באמצעות מברשת יעילה אולי לניקוי במקומות קטנים או ניקוי במקומות שקשה להגיע אליהם בעזרת סמרטוט או עם שואב אבק. כשמדובר בנושא ניקוי ספות, הדרך הטובה ביותר היא דווקא שימוש בשואב אבק איכותי. שואב האבק סופח אליו את האבק מהספה במהירות וביעילות. שואב איכותי מבצע את העבודה ושואב את האבק גם מהחלקים היותר נסתרים של הספה או ממקומות שקשה מאוד להגיע אליהם בדרך אחרת. אבל אחרי שהסתיימה העבודה עם השואב, חשוב מאד לעבור על הספה פעם נוספת עם סמרטוט לח. אפשר לטבול אתו סמרטוט במעט מי חומץ, מה שיכול לסייע בשמירה על הצבע והגוון של הספה. עם זאת, אין צורך להשתמש בחומרי ניקוי מיוחדים למעט אלה שהוזכרו לעיל. חומרי הניקוי נכנסים לשימוש אך ורק לטיפול בכתמים עקשניים שישנם על הספה.

למרות האמור לעיל, יש שהניסיון לנקות את האבק מספה, חושף גם כתמים אחרים, שהיו שם ולא  טופלו כהלכה. ניקוי של כתמים מהסוג הזה, דורש בדרך כלל הסתייעות בשירותיהם הטובים של מומחים לניקוי ספות. אנשי המקצוע הללו, מבצעים ניקוי ספות בבית הלקוח, תוך שימוש בחומרי ניקוי איכותיים ומתקדמים, שנועדו להסיר את החלק הארי של הלכלוך והכתמים שהצטברו על הספה עם השנים. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים שלנו יחזרו אליך בהקדם להמשך התהליך.

רוצים לדעת איך לבחור חברה מקצועית לחצו כאן.

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה