חיפוש
חיפוש

[ לפני שקונים גיטרה למתחילים – חובה לקרוא ! ] גיטרה קלאסית – המדריך המקיף ביותר

כלי נגינה

 

גיטרה היא כלי נגינה, המורכב מגוף בעל צוואר ומחרוזות. הוא מושמע בדרך כלל בצורה טבעית ללא אמצעים נוספים, או באמצעות מגבר ורמקול או אוזניות. הצליל עשוי להיות מוגבר אלקטרונית, או שהוא יכול להרים ישירות מהמיתרים (בדרך כלל באמצעות פיקאפ)

ישנם סוגים רבים ושונים של גיטרות אך ניתן לחלק את רובן ל-3 קטגוריות :

קלאסיות, אקוסטיות, וחשמליות.

[ רוצים לקנות גיטרה קלאסית ולא רוצים להסתבך ?   פנו למומחים, כאן !  ]

 

גיטרות מעץ מלא

 

צורתה של גיטרה קלאסית תהיה זהה לגיטרה אקוסטית, אך עם מיתרי ניילון.

הצוואר עשוי להיות רחב יותר כדי לפצות על מתח החוט התחתון (זה לא תמיד נכון). הצורה הפופולרית ביותר של הגיטרה הזו ידועה בשם Dreadnought.

מקור הגיטרה הקלאסית הוא בספרד במהלך המאה ה -17 והתפשט במהירות באירופה. היצר המתועד המוקדם ביותר הוא אנטוניו דה טורס ג'וראדו, שהתגורר במדריד בשנת 1698.

הגיטרה הקלאסית היא כלי מיתר, והגיטרה מהסוג הפופולרי ביותר בעולם. יש לה שישה מיתרים וגוף המעוצב כמו אגס מוארך. גיטרות קלאסיות מנוגנות בעיקר על ידי נגיעות באצבעות או אגודלים כשהן מוחזקות בחיקו של הנגן.

 

אישה מחזיקה גיטרה

 

ממה בנוייה גיטרה קלאסית ?

גיטרות קלאסיות עשויות באופן מסורתי מעץ, שיכול להגיע מסוגי עצים שונים. גיטרות קלאסיות מיוצרות בדרך כלל מעץ אשוח, ארז או מהגוני. חלק מהגיטרות מיוצרות גם עם מייפל או סיסם. סוג העץ ישפיע על איכות הצליל והטון של הגיטרה.

תפיסה שגויה היא כי גיטרות קלאסיות בדרך כלל פחות יקרות מאשר גיטרות אקוסטיות מחרוזות פלדה. זה לא נכון כי גיטרות קלאסיות דורשות יותר חומר ועבודה כדי לייצר אותן, ולכן הן עולות יותר לייצר.

 

כלי נגינה

 

גיטרות הן כלי מיתר, המנוגן בדרך כלל באצבעות או בבחירה. הם משמשים במגוון רחב של ז'אנרים וסגנונות מוזיקליים.

גיטרות חשמליות משתמשות באלקטרומגנטיות כדי להפוך צליל לאותות חשמליים הנכנסים לשקע הכניסה של המגבר ועוברים דרך כבל הגיטרה לרמקול. לאחר מכן, האות הופך בחזרה לקול על ידי הרמקול.

 

מיתרים:

מיתרים הם חלק חיוני בגיטרה. הם מפיקים קול מהרטט שהם גורמים בעת המריטה. ישנם שני סוגים של מחרוזות: מיתרי ניילון ומיתרי פלדה.

מיתרי ניילון דקים וגמישים יותר מפלדה, הם מייצרים צליל בהיר יותר ומאפשרים משחק מהיר יותר. מיתרי פלדה מייצרים נימה חמה ורכה יותר ודורשים יותר לחץ אצבע כדי לקטוף אותם. לגיטרות מיתרים מפלדה יש שישה או שתים עשרה מיתרים, לגיטרות ניילון ארבעה או שישה מיתרים.

 

מיתרים

 

סיכת קצה:

סיכת הקצה היא הסיכה בתחתית צוואר הגיטרה המתחברת לגוף, מה שמאפשר לך להחזיק אותה כשהזרוע מונחת על הרגל.

הגיטרה הטובה ביותר למתחילים היא זו שמתאימה לצרכיהם. ניתן לשקול גורמים כגון גודל, עלות ועוד. למרבה המזל למתחילים, יש גיטרות בכל טווח מחירים וסגנון שיתאימו לכל תקציב או רמת מיומנות. תמיד עדיף לנסות גיטרות שונות בחנות מוזיקה לפני הרכישה.

 

רוצים ללמוד לנגן בגיטרה? להלן מספר טיפים למתחילים.

אם אתה רק מתחיל, תרצה ללמוד את האקורדים הבסיסיים. כדי באמת להבין את זה, נסה לנגן את השירים האהובים עליך. אם אינך יכול למצוא את האקורדים בשיר, בדוק אתר אינטרנט או אפליקציה כדי למצוא את אותם שירים. אתה יכול גם לנסות להפעיל מוזיקה לשיר יחד כך שיהיה לך מה לעקוב אחריה.

באשר לסוג גיטרה למתחילים המתאימה ביותר, אין תשובה אחת. גיטרות אקוסטיות עובדות מצוין מכיוון שהן קלות לך באצבעות ואינן דורשות מגבר (אלא אם כן אתה מנגן בלהקה).

 

איש מנגן בנהר

 

חלק זה עוסק כיצד ללמוד גיטרה למתחילים. חלק זה יענה על השאלות הבאות:

מי צריך ללמוד?

איזה ציוד אתה צריך?

כמה זמן זה ייקח?

היכן ניתן למצוא מורה?

מאמר זה ילמד אתכם הכל על גיטרות למתחילים ולמקצוענים. אנו נראה ונייעץ לכם כיצד למצוא את הגיטרה המתחילה הטובה ביותר ומה עליכם לחפש בגיטרה, וכן נעבור על כמה מיסודות הנגינה בה.

ייתכן שאתה שואל; למה לנגן בגיטרה ובכן, גיטרה היא כלי נהדר מכיוון שהיא קלה ללמידה וניתן לנגן על ידי כל אחד. זה מושלם למבוגרים שרוצים לחזור למוזיקה או לילדים שרוצים כלי שיוכלו לצמוח איתו. בנוסף, גם אם בסופו של דבר לא תעשה קריירה מתוך נגינה בגיטרה, זה יכול לספק שעות בידור ולעזור לארח את המשפחה שלך במהלך מפגשי חג ומנגלים בחצר האחורית!

 

תווי נגינה

 

חלק זה עוסק כיצד נלמד גיטרה למתחילים. ישנן דרכים שונות לעשות זאת, ונדון בכמה מהן.

1) יוטיוב: יוטיוב הוא אתר מאוד פופולרי לאנשים שרוצים ללמוד גיטרה וישנם הרבה ערוצים המספקים שיעורים והדרכות למתחילים  לנגן בגיטרה.

2) ספרים: ספרים הם צורת למידה נוספת של הכלי. הם מספקים מידע זמין בפורמט לינארי יותר מה שמקל על העיכול.

3) אפליקציות: אפליקציות מציעות דרך אינטראקטיבית ללמוד את הכלי. הם משתמשים באנימציה ובסרטונים כדי ללמד כיצד לנגן בגיטרה.

4) תרגול: תרגול הוא אולי החלק החשוב ביותר בלימוד כל כלי, וזה כולל גם גיטרה. עלינו לתרגל באופן קבוע אם ברצוננו לשפר את כישורינו בכלי מסוים זה במהירות

הגיטרה היא אחד הכלים הפופולריים ביותר ללמוד. זהו כלי מהנה שבו תוכלו להשתמש בכתיבת מוזיקה משלכם והוא גם כלי נהדר לכל כוכב רוק שאפתן.

גיטרה אקוסטית או חשמלית תדרוש מגבר או מערכת הגברה כדי להעצים את הצליל שאתה מייצר מהמיתרים. גיטרות קלאסיות אינן דורשות הגברה מכיוון שיש להן מערכת טנדר מובנית המאפשרת להפעיל אותן באמצעות מגבר או מערכת PA, אם תרצה בכך.

בחירת גיטרה קלאסית היא החלטה חשובה שתיקח זמן ומחקר. עדיף להתחיל עם התקציב. אם הוא נמוך מ -500 ₪ , יש הרבה אפשרויות, אך הן יהיו זולות יותר באיכותן.

מצד שני אם התקציב יעלה על 1000 ₪ , יהיה קל יותר למצוא גיטרה מומלצת וטובה יותר.

ההבדל העיקרי בין גיטרות קלאסיות למיתרי פלדה נעוץ בצורת צווארם. לגיטרות קלאסיות יש צוואר עבה יותר המאפשר תנועות מורכבות יותר ומרווח מיתרים טוב יותר – כך שאם אתם מחפשים גיטרה למתחילים – אין מה לחשוב פעמיים, רק קלאסית !!!

 

תיק

 

בחירת גיטרה קלאסית יכולה להיות משימה לא פשוטה.

יש הרבה היבטים שצריך לקחת בחשבון ולא כל הגיטרות נוצרות שוות. נעסוק ביסודות של מציאת הגיטרה הקלאסית המתאימה לך ולסגנון הנגינה שלך.

 

1) שקול את התקציב שלך:

ישנן גיטרות קלאסיות במנעד רחב של מחירים, לכן חשוב לקחת זאת בחשבון לפני שתתחיל לחפש את הגיטרה הבאה שלך !

אם יש לך תקציב גבוה יותר, יתכן שישנן אפשרויות נוספות העומדות לרשותך כגון יערות עדינים יותר, פיקאפים טובים יותר ותכונות אחרות שישפיעו על איכות הצליל.

אם יש לך תקציב נמוך יותר, עדיין עשויות להיות כמה אפשרויות טובות לנגנים מתחילים – אך סביר שיהיו רק עצים וחומרה בקצה התחתון שלא יציעו הרבה באיכות הצליל או ביכולות הגברה לביצועי לייב.

 

2) מרחק המיתרים

מרחק המיתרים מלוח האצבע משתנה בהתאם לסוג הגיטרה. על גיטרה קלאסית, למשל, בדרך כלל יש שישה מיתרים. שלושת המיתרים הראשונים מכוונים באוקטבות ונקראים "מיתרי ניגון". המחרוזת הרביעית נקראת "מחרוזת g" והחמישית נקראת "מחרוזת e".

שלושת מיתרי המנגינה הראשונים מכוונים ל- F3-F4-F5. מיתר ה- g בגיטרה קלאסית מכוון ל- D3 והמיתר e מכוון ל- E3.

מיתרי הגיטרה הקלאסית מכוונים בצורה כזאת שהמיתרים הגבוהים יותר קרובים ללוח הזרוע והמיתרים הנמוכים יותר רחוקים יותר.

המרווח בין ששת המיתרים בגיטרה קלאסית אינו קבוע ויכול להשתנות בהתאם לסוג הנגינה הרצוי. המרחק בין כל מחרוזת צריך להיות בערך אוקטבה, או מרווח מוזיקלי אחד.

בגיטרה קלאסית, המיתרים נמתחים מהגשר בקצה אחד של תיבת הקול ועד ליתדות הכוונון והאגוז בקצה השני. עיצוב זה מותח אותם למרחק רחב יותר מרוב כלי המיתר האחרים. מערכת יחסים זו בין מתח מיתר והצליל היא זו שנותנת לגיטרה הקלאסית את הטון האופייני לה.

 

3) צליל גיטרה קלאסית

צליל הגיטרה הקלאסית מועדף לרוב בשל הרבגוניות שלו. עם זה, יש לך את היכולת לנגן מגוון רחב של ז'אנרים מוזיקליים מרוק עד מטאל.

צליל הגיטרה הקלאסית הושפע רבות מהתפתחות הגיטרה מחרוזת הניילון. הגיטרה הקלאסית היא כלי עדין ושקט יותר מהגיטרה האקוסטית מחרוזת הפלדה. הסיבה לכך היא שהמיתרים קרובים זה לזה בהרבה, מה שאומר שאין צורך לנגן אותו באותה מידה.

צליל הגיטרה הקלאסית הוא סוג של גיטרה אקוסטית המייצרת צליל ברור וברור. על מנת להפיק צליל זה, הגיטרה צריכה להיות בעלת גוף קטן כמו גם מיתרים דקים. יש לקטוף את המיתרים בעזרת האצבעות או מלקח על מנת לייצר צליל נקי ופריך.

לעומת זאת, קיים גם סגנון הגיטרה הקלאסית המשמש לעתים קרובות לביצועי סולו. סגנון נגינה זה משתלב לעתים קרובות עם כלים אחרים כגון פסנתר או צ'מבלו.

צליל גיטרה קלאסית הוא כלי ייחודי ודינאמי שיכול ליצור מגוון רחב של רגשות.

מלחינים וכותבי שירים השתמשו בצליל הגיטרה הקלאסית בשירים רבים. למשל, "השיר שלך" של אלטון ג'ון. השיר עוסק בתחושות העצב והבדידות, אך יש לו גם מסר חיובי להמשיך. ערבים מאת אריק קלפטון מתחיל בכמה אקורדים איטיים על הגיטרה האקוסטית לפני שהוא מתחיל לנגן בגיטרה החשמלית שלו. זה יצירה נינוחה מאוד שיש לה השפעה מרגיעה על אנשים שמאזינים לה.

בפעם הראשונה שאתה שומע מוזיקה קלאסית, אולי לא תרגיש כלום. עם זאת, ככל שאתה מנגן קטעים נוספים של מוסיקה קלאסית, אתה יכול להתחיל לזהות רגשות שונים המגיעים מקטעי מוסיקה אלה- בין אם זה אושר ובין אם זה

צליל גיטרה קלאסית מושפע מגורמים רבים ושונים. סוג העץ, עובי הצוואר, משקל הגיטרה וכיצד הוא נמתח קובעים כל סוג של צליל שיופק.

לעיצוב הגיטרה יש השפעה גם על סוג הצליל שהיא תשמיע. גיטרות קלאסיות מעוצבות בדרך כלל עם עקומת "S" על מנת למקד יותר רעידות באזור אחד אשר מגביר את התדר המסוים הזה. עיצוב זה גם עוזר לחסל תהודה שעלולה להתרחש בחלקים אחרים של המכשיר.

גיטריסטים רבים משתמשים בגיטרות קלאסיות להפקת צליל נימוח. בניית הגיטרה הקלאסית שונה מהגיטרות האקוסטיות מחרוזות הפלדה בכך שהעץ בו עבה ושביר יותר, מה שאומר שכאשר מנגנים אותו הוא לא מוציא כל כך הרבה צליל.

 

פינת ישיבה

 

בחירת גיטרה קלאסית היא משימה לא פשוטה. עליך לקחת בחשבון את ההיבטים הבאים לפני הרכישה:

ישנם 2 סוגים עיקריים של גיטרות קלאסיות – מיתר פלדה, מחרוזת ניילון. ההבדל היחיד ביניהם הוא החומר המשמש בבנייתם המשפיע על הטון שלהם.

מתח המיתרים משתנה גם מדגם גיטרה אחד למשנהו. גיטרות מחרוזות פלדה נבנות בדרך כלל בכדי לשמור על יותר מהמיתרים במתח.

אם אתה מחפש צליל עדין, עליך לבחור בגיטרה בעלת מיתרי בטן ואילו לצליל חי יותר ללכת עם מיתרי פלדה או ניילון.

בחירת גיטרה קלאסית אינה פשוטה כפי שניתן היה לחשוב. ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון וכולם משתנים מאדם לאדם.

 

גיטרה רגילה

 

ישנם שישה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת גיטרה קלאסית:

גודל הגוף, סוג העץ, צורת הגוף, עובי לוח הקול, יתדות כוונון, מיתרים.

גודל גוף: ראשית, זה צריך להיות בהתאם להעדפת מי שמנגן, ישנם שלושה גדלים של גיטרות שניתן לבחור מהן. גיטרה בעלת גוף קטן יותר קלה יותר למתחילים מכיוון שהיא קלה יותר אך בדרך כלל בעלת עוצמת קול נמוכה יותר. לגיטרה בעלת גוף גדול יותר יש יותר נפח אבל לפעמים זה יכול להיות קשה למתחילים מכיוון שהם צריכים להפעיל יותר כוח כדי לנגן אותה כמו שצריך. גיטרה בעלת גוף בינוני נופלת בין שתי האפשרויות הללו – מתן

גיטרה קלאסית יכולה להיות השקעה מצוינת עבור כל מוזיקאי שרק מתחיל או מחפש לשדרג את כישוריו.

יש הרבה אפשרויות שתוכלו לשקול לפני שאתם מקבלים את ההחלטה הסופית שלכם. השיקול הראשון צריך תמיד להיות איזה סוג מוזיקה אתה רוצה לנגן, מכיוון שסגנונות מוזיקה שונים דורשים גיטרות מסוגים שונים.

אתה גם צריך לקחת את התקציב שלך בחשבון, מכיוון שהגיטרה הזולה ביותר לא תמיד יכולה להיות האפשרות הטובה ביותר למתחילים או לאנשים המעוניינים לחקור ז'אנרים שונים של מוזיקה.

הדבר החשוב ביותר שאתה צריך לעשות הוא לנסות אותם!

היכנס לחנות ונגן בגיטרות לפני שאתה מקבל את ההחלטה הסופית שלך.

הגיטרה הקלאסית היא וריאציה של הגיטרה הספרדית המסורתית. יש לו מותניים צרים וגוף עמוק יותר מהגיטרה הספרדית.

גיטרות קלאסיות בדרך כלל קטנות יותר מגיטרות אקוסטיות או חשמליות. הם גם קלים יותר ופחות יקרים משני סוגי הגיטרות, מה שהופך אותם לנגישים יותר לנגנים חובבים ולילדים.

 

המידות הפופולריות ביותר של גיטרות קלאסיות הן:

בתחום הגיטרות הקלאסיות, המידות נמדדות בסנטימטרים או אינצ'ים או חלקים.

גודל 1/4 – 7 אינץ '8.5 ס"מ \ 30"

גודל 1/2 – 14 אינץ '18.9 ס"מ 22.9 ס"מ \ 34"

גודל 3/4 – 19 אינץ '23.6 ס"מ 26.9 ס"מ  \ 38"

גודל 4/4 מלא – 23 1/2 אינץ '59.7 ס"מ 34 1/2 ס"מ  \ 39"

הדבר הראשון שצריך לדעת על גיטרות קלאסיות הוא שיש הרבה סוגים שונים שלהן. הם יכולים לנוע בין גודל קטן עד 30 סנטימטרים, ועד לגודל של 120 סנטימטרים. הבדל זה בגודל נובע מכך שהם משמשים לרוב למטרות שונות ובסגנונות מוזיקה שונים.

 

צבע ייחודי

 

היתרונות של גיטרה קלאסית:

הגיטרה הקלאסית היא כלי מיתר שקיים מאות שנים. הוא ידוע בטון העשיר, הבעה והרבגוניות שלו בסגנונות משחק.

גיטרות קלאסיות עדיין פופולריות מאוד כיום, כאשר אנשים רבים לומדים לנגן בהם או קונים אותם כמכשיר ללמוד עליו.

ישנם יתרונות רבים של הגיטרה הקלאסית; העיקרי שבהם הוא המגוון הרחב של הז'אנרים המוזיקליים שאפשר להשתמש בו. אפשר לשמוע אותו בג'אז, בלוז, בלוגראס, קאנטרי, פופ, רוק – תן שם!

כמה יתרונות אחרים כוללים ניידות ומחיר זול. לעומת זאת, הגיטרות האקוסטיות אינן כבדות מדי כך שקל להעביר אותן במידת הצורך,  ויש להן תג מחיר גבוה יותר.

יתרון גדול נוסף הוא הטווח הרחב של איכות הטון שהם מספקים. הם יכולים לייצר מאוד

למתחילים : גיטרות קלאסיות נהדרות למתחילים, מכיוון שעיצוב הגיטרה מתמקד יותר בהקלת הנגינה. הסיבה לכך היא שהם אינם מיועדים להפקת עוצמת קול גבוהה.

גיטרות קלאסיות עשויות בדרך כלל מעץ ובעלות מיתרי ניילון. לעומת זאת, לגיטרות אקוסטיות של מיתרי פלדה יש צליל חזק בהרבה. הם גם משתמשים במיתרי מתכת שיכולים להיות קשים למתחילים לשחק.

יתרונות נוספים : לימוד גיטרה קלאסית יכול להיות מתגמל ברמות רבות. זה לא רק יהפוך אותך למוזיקאי טוב יותר, אלא גם יעזור לך בחיי היום יום שלך.

לא קל למצוא את המורה המתאים לך, ולמזלנו עם האינטרנט כיום,  יש לנו גישה להדרכות וסרטונים שונים שיכולים לעזור לנו בתהליך.

 

הצד החיובי של נגינת גיטרה קלאסית הם רבים:

– זה עוזר להישאר רגוע

– משפר תיאום עין-יד

– מספק יציאה להפגת מתחים ויצירתיות

 

החסרונות של גיטרה קלאסית:

חלק מהגיטריסטים הקלאסיים לא אוהבים את הצליל של מיתרי ניילון כשהם מנוגנים ללא הגברה.

חסרון נוסף של גיטרות קלאסיות הוא שקשה לנגן בכל כוונון אחר מאשר כוונון רגיל.

לסוגים שונים של גיטרות יש יתרונות וחסרונות שונים. גיטרות קלאסיות אינן שונות. אחד החסרונות של גיטרות קלאסיות הוא שהן אינן ניידות כמו יוקללה למשל..

גיטרות קלאסיות רגישות גם לשינויים בסביבה, מה שעלול להקשות עליהם לנגן בתנאים מסוימים. לדוגמה, גיטרות קלאסיות לא מסתדרות טוב בסביבות לחות מכיוון שהלחות יכולה להשפיע על המיתרים ולגרום להם להחליד. גיטרות קלאסיות גם דורשות תחזוקה רבה יותר מאשר סוגים אחרים של גיטרות אקוסטיות מכיוון שצריך לשמן את העץ מדי פעם בכדי שלא יתייבש.

גיטרה קלאסית היא כלי מיתר בעל היסטוריה ארוכה. זהו כלי מלודי, אקוסטי וקלאסי המייצר טון נשמע. הצליל מהאיסוף של הגיטרה הופך לאות חשמלי על ידי אינדוקציה אלקטרומגנטית או באמצעות פיזואלקטריות. במאמר זה נבחן את החסרונות של גיטרה קלאסית, כמו גם כיצד היא יכולה לשמש ככלי לבידור ולחינוך.

החיסרון היחיד של גיטרה קלאסית הוא גודלה. זה דורש ממישהו ידיים גדולות יחסית כדי לנגן בו בנוחות. אם יש לך ידיים קטנות יותר יתכן ותתקשו לנגן אקורדים בלוח השעון ללא תסכולים או קושי (הפתרון לכך: הוא לקנות גיטרה קטנה באופן יחסי).

 

גיטרה מכוונת

 

מהו המבנה של גיטרה קלאסית ?

הגיטרה הקלאסית בנויה על שישה מרכיבים:

הראש, הצוואר, הצלעות, לוח הקול או החלק העליון, הגב והבטן.

רכיבים אלה מורכבים כדי לייצר מוזיקה ביעילות. הראש מודבק לצוואר המצטרף לשתי "כנפיים" המודבקות לשתי "צלעות". לאחר מכן הצלעות מוברגות ללוח קול. הגב מודבק על לוח קול אחר שבתורו מודבק על בטן כך שהם יוצרים "קשת".

 

עצים מהם הגיטרה בנויה:

הגיטרה עשויה בדרך כלל מעץ. עץ הוא חומר מורכב ובעל מגוון רחב של תכונות, כגון גמישות וחוזק. סוג העץ ואופן החיתוך והעיצוב שלו משפיעים על תכונות אלה.

כאמור, הגיטרה עשויה בעיקר מעץ, שאפשר להכין מאחד מתוך שישה סוגים שונים של עצים.

 

כלי נגינה

 

1) אשוחית

2) ארז

3) אורן

4) מהגוני

5) סיסם

6) אבוני

העצים מהם עשויה הגיטרה שונים. הם מסווגים בעיקר כעצים רכים, עצי פרקט או עצי יערות.

עצים "רכים" משמשים לרוב לבניית גיטרות מכיוון שהם קלים וזולים יותר מעצים. גיטרות מהשורה הראשונה עשויות עץ סיסם, אבוני, קואה, מהגוני או עץ מייפל.

לסוגים שונים של גיטרות יש תכונות טונאליות שונות מכיוון ששיטות הבנייה משפיעות על התדר המהדהד, או התדר הטבעי שבו המכשיר ירטוט להפקת צליל. באופן כללי, לגיטרות רועשות יש תהודה טובה יותר מאשר גיטרות שקטות יותר. סוג המיתרים המשמשים יכול להשפיע גם על איכות הטון, כאשר הפלדה קשורה בדרך כלל לטון בהיר יותר בעוד מיתרי ניילון נותנים צליל חם יותר

 

גוף הגיטרה

גוף הגיטרה הוא החלק העיקרי של הגיטרה. זה מה שאתה מחזיק כשאתה מנגן, והוא מחזיק את כל המיתרים ודברים אחרים שגורמים לגיטרה שלך לעבוד ולהפיק צלילים.

גוף גיטרה הוא הליבה החלולה והמופקת של גיטרה. הגוף מספק גם תמיכה מבנית לצוואר ולראש.

ישנם עיצובים רבים ושונים שיכולים להיות לגוף גיטרה בימינו. אחד העיצובים הללו הוא חתיכת עץ מלא, בה ניתן לחצוב את הדפנות על מנת לאפשר גישה קלה יותר לסריגים גבוהים יותר במכשיר. תהליך זה גם מסייע בהורדת משקל ומספק תהודה משופרת להפקת סאונד. עיצובים אחרים כוללים גופים מרובי חלקים ללא עץ למעלה, בדרך כלל עשויים מחומרים כבדים כגון מתכת או פלסטיק.

כידוע, לגיטרות שונות יש מבנה גוף שונה.

גוף הגיטרה הוא החלק החלול של גיטרה שמהדהד כדי להעצים את צליל המיתרים. גוף הגיטרה בדרך כלל בעל צמרת עבה יותר ובדרך כלל יש לו חור לצליל לפול ממנו שנקרא חור הסאונד. צורת הגוף והגודל משתנים בהתאם לסוג הגיטרה ועל פי מי היא נבנתה.

 

איך מכוונים גיטרה קלאסית ?

מוזיקה היא שפה אוניברסלית. זוהי דרך לאנשים להתחבר, להרגיש רגשות ולהבין זה את זה. ישנם סוגים רבים ושונים של מוזיקה, אך גיטרה קלאסית הייתה אחת הפופולריות ביותר במשך מאות שנים.

כדי לנגן בגיטרה קלאסית, עליך לכוון אותה כראוי. זה מושג על ידי התאמת המתח של המיתרים עם יתדות הכוונון על גבי הראש. עליך לברר אילו מיתרים רופפים מדי או הדוקים מדי על ידי מריטתם והשוואת הצליל שלהם לזה של האחרים.

אם הם מפיקים צליל זהה, הם מתאימים! בסך הכל, כוונון גיטרה קלאסית יכול להיות חוויה מהנה כמו גם מיומנות שיכולה לקחת שנים עד שהיא מושלמת!

גיטרה קלאסית היא כלי מיתר שיש לו בדרך כלל שישה מיתרים. המיתרים מכוונים בדרך כלל לתווים של אקורד פתוח או אקורד גדול.

ניתן לכוונן את המיתרים בגיטרה בדרכים שונות.

יש הרבה כוונונים שונים לגיטרה, אך ניתן לקבץ אותם לשתי קטגוריות עיקריות: כוונון סטנדרטי וכוונון ירד.

כוונון סטנדרטי הוא הדרך הנפוצה ביותר לכוון את הגיטרה שלך מכיוון שהיא מפיקה צליל בהיר יותר מכוונון שנפל, המייצרים צליל נמוך יותר על ידי הורדת כל המיתרים בבת אחת בצעד אחד או יותר.

לגיטרה יש צליל עמוק ועשיר בגלל המיתרים המחוברים לצוואר ותיבת הקול (החדר המהדהד). השחקן קוטף או חוטף את המיתרים כדי להפיק צלילים.

הטון משתנה על ידי לחיצה כלפי מטה על המיתרים בנקודות שונות לאורכם באצבעות או באגודל. קוראים לזה לעצור. גובה המחרוזת מעל לוח הדכדוך משפיע על כמה גבוה הוא יישמע כאשר ייפגע ולכן עצירה על ידי לחיצה על מחרוזת בנקודה מסוימת הקרובה לגשר שלו מייצרת צליל שונה מאשר אם הוא נעצר קרוב יותר לאגוז שלו (הבורג שמחזיק את המחרוזת במקומה בקצה אחד).

 

מה לבחור – גיטרה קלאסית או גיטרה אקוסטית ?

גיטרה קלאסית עשויה בדרך כלל עם מיתרי ניילון, מה שגורם לה להישמע חם ורך יותר מגיטרה אקוסטית שבדרך כלל יש לה מיתרי פלדה.

הגיטרה הקלאסית גם יקרה יותר מהגיטרה האקוסטית.

גיטרות קלאסיות בדרך כלל טובות יותר למתחילים מכיוון שקל יותר להטריד אותן.

גיטרות אקוסטיות טובות יותר לאנשי מקצוע שרוצים לנגן מוזיקה חזקה וחזקה יותר.

הגיטרה הקלאסית מכונה לעתים קרובות "הגיטרה הספרדית" אך מקורו באיטליה. הוא פותח במאה ה -18 ונשאר פופולרי ככלי נגינה עד היום. הגיטרה הקלאסית מנוגנת באמצעות מגוון טכניקות מריטה ושטוף, בניגוד לגיטרות האקוסטיות או החשמליות שמנגנים אנשים כשהם הולכים "צ'אק-א-צ'אק-א". גוף הגיטרה הקלאסית עשוי עץ ויכול להיות מחרוזת פלדה או מחרוזת ניילון.

הגיטרה האקוסטית הידועה גם בשם "פולק" או "מערבית" או "שטוחה", נחשבת בדרך כלל כחלק ממוזיקת פולק ומוזיקת רוקנרול. גיטרה מסוג זה אינה זקוקה למגבר מכיוון שיש לה צליל משלה

קשה מאוד לומר אם גיטרות קלאסיות מציעות צליל טוב יותר מאשר גיטרות אקוסטיות.

אנשים שונים יתנו לך תשובות שונות. מה שאנחנו יכולים לומר בוודאות הוא זה: שני סוגי הגיטרות מיוצרים בשתי דרכים שונות, ולכן הם נשמעים שונים.

מיתרה של גיטרה אקוסטית (נקראת גם גיטרה מיתרת פלדה) משובצת באצבעות או בחירה על פני השטח שלה, בעוד מיתרי גיטרה קלאסית מנוגנים על ידי מריטתם באצבעות או בציפורניים על פניהם. לגיטרות אקוסטיות יש מיתרי פלדה שנפגעים על מנת להפיק צליל, בעוד שלגיטרות קלאסיות יש מיתרי ניילון שנקטפים על מנת להפיק צליל. כתוצאה מכך, לגיטרות אקוסטיות יש צליל חד ונוקב יותר עם פחות תהודה מאשר בס חשמלי או קלאסית

גיטרה קלאסית וגיטרה אקוסטית הם שני סוגי הגיטרות.

ההבדל העיקרי בין גיטרה קלאסית לאקוסטית הוא שהאחד מיועד למוזיקה קלאסית והשני לרוק, בלוז, קאנטרי וכו '. לשניהם יש שישה מיתרים אבל הגודל שלהם יכול להיות שונה. גיטרות קלאסיות קטנות יותר מגיטרות אקוסטיות מכיוון שהן אמורות לנגן באצבעות בניגוד לקטקטור או כלי מיתר מפלדה.

לסוג העץ יש השפעה על הצליל שיוצא גם מהגיטרות האלה. גיטרות אקוסטיות משתמשות לעתים קרובות באשוחית בעוד גיטרות קלאסיות משתמשות בארז או מהגוני מכיוון שזה נשמע טוב יותר בסגנון המסורתי של המוסיקה הקלאסית.

מה ההבדל בין שתי הגיטרות האלה? ניתן להגדיר גיטרה קלאסית כגיטרה בעלת מיתרי ניילון. גיטרות אקוסטיות מאופיינות בנוכחות מיתרי פלדה.

ברוב המקרים, גיטרות קלאסיות יקרות יותר מגיטרות אקוסטיות. גיטרה קלאסית בדרך כלל מכוונת בצורה המתאימה יותר לה לנגן מוזיקה קלאסית. גיטרות אקוסטיות משמשות בדרך כלל לסגנונות מוזיקה שונים כולל קאנטרי, פולק ורוק.

 

גיטרות מעץ מלא

 

מחירי גיטרה קלאסית ?

המחיר לגיטרה קלאסית "טובה" יכול לנוע בין 700 ₪  ל -3000 ₪ . גורמים כגון סוג העץ ומוניטין היצרן ממלאים תפקיד משמעותי במחיר.

עלות הגיטרה הקלאסית תלויה בסוג הגיטרה, החומר שממנו היא עשויה וגורמים נוספים כגון שם המותג. נגני דיטרה צעירים יותר עשויים למצוא מכשיר זול יותר שהוא בסיסי יותר בעיצובו ובאיכותו, אך מכשיר איכותי יעלה לכם למעלה מ -1,000 ₪ .

 

עלות הגיטרה הקלאסית תלויה בגורמים רבים, ביניהם:

– סוג החומר ממנו הוא עשוי – שם המותג שמאחוריו – כמות או גודל התכונות המסופקות על ידי הגיטרה

המחירים לגיטרה קלאסית תלויים בסוג הגיטרה, המותג והמוכר.

יש כמה חנויות מקוונות בהן ניתן להשיג גיטרה קלאסית בטווח של 300-400 ₪ . אבל אם אתה רוצה להשיג גיטרה קלאסית איכותית מאוד , זה עשוי לעלות לך עד 900-1500 ₪ .

המחיר של גיטרה קלאסית יכול להיות תלוי במספר גורמים, כולל הארץ שממנה היא מגיעה, סוג העץ המשמש בבנייתו ואיזה סוג מיתרים יש לה. לדוגמה, גיטרה קלאסית ספרדית תעלה יותר מאשר אמריקאית מכיוון שגיטרות ספרדיות נחשבות לאיכותיות יותר מאשר גיטרות אמריקאיות בכל הנוגע לסאונד ובנייה.

 

דגמי גיטרות קלאסיות מומלצות :

הגיטרה הקלאסית היא אחד הכלים הפופולריים והמוכרים ביותר בעולם. עם הצליל הרך והעדין שלו, הוא שימש מוזיקאים ומלחינים רבים במשך מאות שנים ליצירת מנגינות יפות ועדינות. לפניכם 5 מהגיטרות הקלאסיות הטובות ביותר בשוק כיום.

1) גיטרה קלאסית של Chard c3900

2) גיטרה קלאסית של ימאהה C40

3) גיטרה קלאסית Sque cg39

4) גיטרה קלאסית Chard c3900 המתאימה לילדים.

5) גיטרה קלאסית Fender CDG 100CE

[ ראו כאן את דירוג גיטרות קלאסיות מומלצות 2021 של אתר Walla ]

 

כלי חדש

 

מספר המלצות לתחזוק נכון ושמירה על הגיטרה שלכם

הגיטרה היא כלי לא קשה מדי לנגינה. אבל, זה יכול להיות מסובך לשמור ולדאוג. אם אתה חושב לקנות גיטרה, ישנם כמה טיפים לתחזוקה ולתחזוקה של הגיטרה שלך, שתוכל לעזור לך.

  • תן לאצבעות שלך לצאת החוצה לאחר נגינה בגיטרה
  • שמור על המיתרים שלך במצב טוב
  • מצא את המקרה הנכון לצרכים הספציפיים שלך
  • חשוב לזכור כי גיטרות אינן זולות, ולכן כדאי להקדיש זמן לטפל בהן כראוי.

 

שמור היטב על הגיטרה שלך על ידי ביצוע השלבים הפשוטים הבאים:

  • נקה את הגיטרה שלך במטלית יבשה בכל פעם שתסיים לנגן אותה. אם משהו עדיין דביק, השתמש במנקה מבוסס אלכוהול או מיץ לימון.
  • כוון את המיתרים שלך בכל פעם שאתה מנגן בגיטרה, ואם הם נשברים, החלף אותם מיד.
  • אל תשמור את הגיטרה שלך בסביבות לחות; שמור אותו במקום יבש עם זרימת דם טובה.
  • אל תשאיר את הגיטרה שלך באור שמש ישיר או ליד מקורות חום מוגזמים כמו רדיאטורים או קמינים.
  • שמור על המיתרים מהודקים כראוי כדי למנוע סדקים ופגיעה אחרת בגימור העץ של הצוואר.
  • תן בדיקה קבועה לגיטרה בעזרת איש מקצוע לפחות אחת לחצי שנה
  • שמור על ציפורני האצבע שלך גזוזות ונקיות

 

גיטרה קלאסית מוגברת ? מה זה אומר ?

הגיטרה הקלאסית המוגברת אינה משתמשת בחשמל כדי להעצים את הצליל, אלא משתמשת בוויברציות של הכלי עצמו.

הגיטרה הקלאסית המוגברת היא כלי אקוסטי שאינו משתמש בחשמל כדי להעצים את הצליל. במקום זאת, הוא משתמש ברטט משלו כדי לייצר צליל חזק וברור יותר. סוג גיטרה זה נחשב לשיפור בגיטרות מסורתיות מכיוון שהוא מאפשר שליטה רבה יותר על עוצמת הקול והתהודה של הצליל.

הגיטרה הקלאסית המוגברת קיימת מאז 1965 כשהארי דה ארמונד יצר אותה בשיקגו, אילינוי. הוא שימש בז'אנרים מוזיקליים שונים, כולל רוקנרול, בלוז, ג'אז, רוק פולק ורבים אחרים לצד מוזיקה קלאסית.

גיטרה קלאסית מוגברת – ישנם שני סוגים של גיטרות מוגברות:

גיטרות אקוסטיות-חשמליות, שהן גיטרות אקוסטיות שעברו שינויים כך שיתאימו להוספת טנדר חשמלי.

וגיטרות חשמליות-אקוסטיות, שהן גיטרות חשמליות שעברו שינויים לקבלת הצליל מהרמקול הקטן.

גיטרה קלאסית מוגברת היא גיטרה קלאסית אקוסטית סטנדרטית אשר הותקנה במערכת איסוף להגברה. הכלי המוגבר הפך לפופולרי יותר בשנים האחרונות מכיוון שהוא יכול לשמש לנגינה במקומות גדולים יותר או כחלופה לכלי מיתר ניילון. השימוש במגברים מאפשר לשמוע את השחקן ביתר קלות דרך כלי הנגינה האחרים על הבמה או בתזמורת.

הגיטרה הקלאסית המוגברת היא המצאה חדשה יחסית בעולם המוזיקה הקלאסית. הגיטרה החשמלית הומצאה בשנות הארבעים, אך רק בשנות השישים התחילו אנשים להתנסות בהגברת הגיטרות הקלאסיות שלהם. הגיטרה החשמלית שינתה את אופן ההשמעה שלה, וכך גם הגיטרה הקלאסית המוגברת. זה נהיה חזק יותר ומהדהד יותר.

 

איש מנגן בנהר

 

קניית גיטרה לא מתאימה – איך להימנע מטעויות ?

רכישת גיטרה יכולה להיות משימה קשה. עליך לוודא שאתה מקבל גיטרה המתאימה לסגנון המוזיקה שאתה רוצה לנגן וטווח המחירים שבתקציב שלך. רכישת גיטרה מבלי לעשות מחקר עלולה לגרום לרכישת גיטרה לא מתאימה או אפילו בלתי שימושית.

בפיסקה זט נדבר על הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת גיטרה, כך שתוכל להימנע מבחירה לא נכונה..

השלב הראשון לרכישת גיטרה באיכות טובה צריך להיות מחקר על סוגי הגיטרות השונות הקיימות בשוק. זה אמור לעזור לצמצם איזה סוג מכשיר יתאים לצרכים שלך, בין אם זה אקוסטי, חשמלי או קלאסי. לאחר שתעשה זאת הגיע הזמן למצוא חנויות באזור שלך שמוכרות גיטרות ולהתחיל ללכת לשם ולנסות מכשירים מסוגים שונים. שוב זה ייתן לך אינדיקציה לאילו מכשירים המתאימים ביותר לצרכיך בהתבסס על טווח מחירים, צליל

נגני גיטרה רבים אינם מודעים לכך שיש סוגים רבים של גיטרות בעולם. חלק מהגיטרות מיוצרות למטרות ספציפיות. לדוגמה, חלק מהגיטרות נועדו לנגן על הבמה ואילו אחרות מיוצרות להקלטה באולפן. אם אתה קונה גיטרה מבלי לשקול בשביל מה אתה צריך אותה, אתה עלול לקבל גיטרה לא מתאימה.

סוג הגיטרה משפיע על איך שהיא נשמעת ועל האסתטיקה של הכלי עצמו. לדוגמה, אם אתה קונה גיטרה אקוסטית מחרוזת מתכת, היא תהיה חזקה יותר מגיטרת ניילון אקוסטית.

אם אתה עדיין לא יודע איזה סוג גיטרה אתה רוצה, אז אני ממליץ לעיין במאמר זה כיצד לבחור את הגיטרה החשמלית המושלמת למתחילים אשר בתקווה יעזור!

נגנים מתחילים עלולים להתבלבל כאשר הם רואים ריבוי גיטרות בשוק. מגוון החומרים, הצורות והעיצובים הוא עצום. יש מקרים שבהם מתחיל יכול לרכוש גיטרה לא מתאימה, שהיא לא רק יקרה, אלא גם לא תעזור לשפר את כישוריו.

שמחנו לעזור…

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה