חיפוש
חיפוש

איך לשפר את זמן הטעינה באתר

לזמן הטעינה של אתר, השפעה מכרעת יותר משחושבים.

היא משפיעה על חווית המשתמש, על אחוזי המכירה ולא פחות חשוב על קידום האתר במנוע החיפוש.

ריכזנו כמה טיפים חשובים שישפרו את זמן הטעינה של האתר ובכך יגרמו לכם להתקדם ולגולשים שלכם להישאר.

 

מדוע זמן טעינה הוא כל כך קריטי?

ברמת חווית המשתמש, מחקרים מציגים כי זמן טעינה אופטימלי עבור רוב הגולשים, הוא פחות מ-2 שניות. כלומר, אתר שייקח לו יותר מ-2 שניות להיטען, יפסיד כ-60% מהגולשים הפוטנציאלים וכמובן אחוז לא מבוטל של מכירות והכנסות. נתון זה, כבר מניח בצורה פשוטה, את החשיבות הקריטית של זמן טעינת האתר.

בנוסף, כדאי לדעת שהאלגוריתם של גוגל, לוקח בחשבון את זמן טעינת האתר בציון הדירוג. אתרים שנטענים מהר יותר, מדורגים גובה יותר וגם לכך, השפעה קריטית על קידום האתר. קידום אתרים בגוגל, הוא תחום רחב ומלא באפשרויות וגישות שחשוב להכיר, כאשר שיפור זמן טעינה הוא רק פרמטר אחד מתוך רבים.

 

טיפים לשיפור זמן הטעינה

דחיסת תמונות

פלטפורמות לניהול תוכן ובניית אתרים, כמו וויקס או וורדפרס, מציעות העלאה של תמונות איכותיות לאתר ועם זאת, כבדות. כמובן שכל תמונה כזו משפיעה על זמן הטעינה ולכן חשוב לדחוס את התמונות לפני שיעלו לאתר, ע"י תוכנות דחיסה שקיימות ברשת בחינם.

 

הסרת תוספים לא שימושיים

גם כאן, כאשר אנו בונים אתר באחת מן הפלטפורמות החינמיות לבניית אתרים, ניתן לשלב בו תוספים רבים אך לא בהכרח שימושיים. אלו מעכבים את זמן הטעינה ולכן מומלץ להיפטר מהתוספים שלא בשימוש ומראש, לבחור אותם בקפידה.

 

Broswer Caching (זיכרון מטמון)

מדובר בתוסף שתוכלו להוריד לאתר שלכם ובכך בכל פעם שגולש יבקר באתר בפעם הראשונה, הדפדפן ישמור בזיכרון שלו את הנתונים מהאתר בצורה אוטומטית, כך שבביקור הבא של אותו גולש, שליפת הנתונים תהיה מהירה ויתקצר זמן הטעינה.

 

הפעלת GZIP

סביר להניח שאתם מכירים את ה-ZIP מכיווץ קבצים שהורדתם למחשב שלכם. ה – GZIP עובד באותה הצורה. הקבצים שיושבים על שרת האתר שלכם מכווצים, הדפדפן מוריד אותם במהירות ובקלות ויודע לסדר את התצוגה שלהם באופן אוטומטי.

 

עדכון הקוד

פעמים רבות הקוד של מערכות התוכן לבניית אתרים מתעדכן ומתייעל ללא הפסקה. סביר שעדכונים רבים, מכילים שיפורים בביצועי טעינת האתר. מומלץ לבדוק שגרסת הקוד באתר שלכם מעודכנת, אם לא, לעדכן רק אחרי שביצעתם גיבוי לגרסה הנוכחית.

 

עיכוב JAVASCRIPT

בכל טעינה של אתר, הדפדפן טוען את קוד הסקריפט ומעכב את זמן הטעינה של תוכן האתר עצמו. ניתן לתעדף את טעינת תוכן האתר על פני הטעינה של ה- JAVASCRIPT ובכך לשפר משמעותית את זמן הטעינה.

 

מכשירים דיגיטליים

אולי יעניין אותך גם

אחסון אתר וורדפרס
דיגיטל
איך עובד שרת וירטואלי בענן?

שרת וירטואלי בענן הוא שרת חיצוני שבו אתם יכולים לעשות שימוש כדי לאחסן מידע בצורה בטוחה. בניגוד למחשבים שבהם אנחנו עושים שימוש או להתקני זיכרון

קרא עוד »
פולוסה