חיפוש
חיפוש

מגבר אזורים – מה זה? למי זה טוב? ואיך משתמשים?

אחד החלקים החשובים ביותר במערכות כריזה הוא המגבר.

ההשפעה שלו על האיכות של הצליל הוא מכרעת ולכן חשוב להשקיע בבחירה שלו מחשבה רבה.

ההתקדמות הטכנולוגית אפשרה שדרוג נוסף למגברים ויצרה את ה'מגבר אזורים', מגבר שניתן לשלוט בו על פלט הצליל בכמה אפשרויות.

אז הנה כמה דברים שיעזרו לכם להבין מהו מגבר אזורים.

 

מגברים:

מגבר הוא אחד החלקים החשובים ביותר בכל מערכת הגברה. והוא מה שלמעשה מבצע את עבודת ההגברה. המגבר לוקח את האותות החשמליים של הקול ומגביר את העוצמה שלהם, ומכאן החשיבות הרבה שיש לו. עד פיתוחו של מגבר האזורים, הרמקולים היו משמיעים באותו אופן את הצליל שהם היו מקבלים מהמגבר. הפיתוח של מגבר האזורים נועד לשנות את הדבר הזה.

 

מגבר אזורים:

לעיתים, במיוחד כאשר מדובר על תאי שטח גדולים, מי שעושה שימוש במערכת ההגברה/כריזה לא מעוניין שבכל מקום שבו הרמקולים נמצאים ישמעו את הכריזה, או שישמעו אותה בעוצמה שונה. מגבר אזורים מאפשר למי שעושה שימוש במערכת לשלוט על הפלט שיושמע לפי אזורים שונים.

כל אזור במגבר נשלט בצורה שונה ואפשר להחליט שהקול לא יושמע בו כלל, יושמע בעוצמה נמוכה או שיושמע בצורה אחידה בכל אחד מהאזורים. המגבר מאפשר לכם למעשה להתקין מערכת כריזה אחת ולעשות בה שימוש למטרות רבות.

 

למי זה טוב מגבר אזורים?

מגבר אזורים יכול להיות פתרון מצוין כאשר אתם נדרשים לווסת את עוצמת הקול לפי מקומות שונים. בנוסף, מגבר אזורים יכול גם לאפשר לכם להשמיע קולות שונים באמצעות אותו מגבר מה שיכול לחסוך לכם עלות רבה של כסף כיון שלא תצטרכו להוציא כסף על שני מגברים.

יתר על כן, גם עבור הבית שלכם מגבר אזורים יכול להיות הפתרון הנוח ביותר. נניח שאתם יושבים בבית ומלבד מערכת הסטריאו בסלון אתם מעוניינים גם לשמוע בחדר שלכם משהו אחר, מגבר אזורים מאפשר לכם לעשות את כל זה, בלי הצורך לעשות שימוש במספר מגברים.

קנייה של מגבר אזורים טוב אולי נראית יקרה בשלב הראשוני אבל למעשה היא יכולה לחסוך לכם כסף רב כיון שאתם זקוקים למגבר אחד בלבד.

 

איזה מגבר אזורים לקנות?

בקנייה של מגבר אזורים הקפידו על קנייה של מוצר שלכם, בתור משתמשי קצה יהיה ממשק עבודה נוח אתו. מגברים מקצועיים מידי עלולים לגרום לכך שרק איש מקצוע בתחום הסאונד יהיה מסוגל להתמודד אתם, מה שאומר שהם לא בהכרח מה שאתם צריכים.

בנוסף, מגבר אזורים יכול לעלות מחיר לא קטן ולכן כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע כדי לבחור את המגבר הטוב ביותר עבורכם במחיר הנוח ביותר.

 

איך להתקין מגבר אזורים?

בשלב ההתקנה של מגבר האזורים אתם צריכים לחלק את החללים שבהם אתם מתכננים להציב את הרמקולים לפי אזורים שונים. אזור הוא החלק שבו יושמע אותו צליל, ולפי מספר האזורים שיש לכם במגבר תוכלו לבחור את החלוקה של האזורים בפועל.

אם מדובר בבית פרטי ניתן לחלק אז האזורים לפי החדרים בבית כך שלכל חדר תהיה שליטה בפני עצמו בסאונד. אם מדובר על מפעל אפשר לעשות חלוקה בין אזורים לפי רמת הרעש שיש בכל מהם וכך לדעת איזו עוצמה של קול להשמיע בכל חלל.

התקנה של מגבר אזורים מורכב לעיתים תאלץ אתכם לעשות שימוש באיש מקצוע. גם אם אתם חושבים שתצליחו לבצע את ההתקנה באופן עצמאי, כדאי שאת ההתקנה הראשונית יעשה עבורכם איש מקצוע שגם יוכל לתת לכם הדרכה כיצד לעשות שימוש נכון במערכת.

מגבר אזורים הוא מערכת שיש בה מורכבות במיוחד כאשר מדובר על אזורים רבים. לא תמיד מי שלא מומחה בכך ידע לעמוד על כל הניואנסים החשובים ולכן כדאי להשקיע ולבקש התקנה והדרכה מפורטת על ידי איש מקצוע שמומחה בתום הסאונד.

 

איך משתמשים במגבר אזורים?

בכל מגבר דרך ההפעלה שונה, אולם המכנה המשותף לכולם הוא היכולת להתאמת צליל עבור כל יציאה. מגברים רבים מגיעים כמובן עם שלט רחוק, אולם כיון ישנם כאלה שאפילו באמצעות הסמארטפון שנמצא לכל אחד מאתנו בכיס ניתן לשלוט עליהם, וישנם כאלה שבהם הדבר תלוי בחיבורים של המכשירים השונים.

בעת השימוש במגבר תוכלו להפעיל רק את האזור הרצוי מבחינתכם מה שהופך את המגבר גם להיות חסכוני יותר. במקום להפעיל את כל האזורים ניתן להפעיל אזור אחד.

עליכם לוודא שברור לכם על מה כל אזור במגבר שולט, ולהיכן הוא מחובר. לאחר מכן תוכלו לכוון את פלט הצליל שאותו תשמעו בכל אזור. כמובן שהקיבוע הוא לא מוחלט ובכל עת תוכלו לשנות את הבחירות שלכם במגבר עצמו. החיבורים לרמקולים יכולים להיעשות באמצעות חוטים או במגברים מתקדמים יותר אפילו בצורה אלחוטית.

 

לסיכום:

מגבר אזורים מאפשר לכם שליטה יותר מדויקת על פלט הצליל במערכת ההגברה שלכם. בעוד שבעבר כל המקומות שבהם ניצבים רמקולים היו מקבלים את אותו הפלט, מגבר האזורים מאפשר לנו לווסת את הצליל לפי אזורים שונים.

בעבר כדי לקבל את התוצאה הזו היינו נאצלים להתקין מספר מערכות ההגברה, מגבר האזורים מאפשר לנו לעשות את כל העבודה הזו באמצעות מגבר אחד בלבד. אז גם אם מגבר האזורים נראה לכם יקר יותר בשלב הראשוני, למעשה הוא חוסך לכם כסף רב.

מערכת שמע

 

אולי יעניין אותך גם

בניין
צרכנות
כיצד נקבע שמבנה נחשב מסוכן?

בעיות מבניות בבניין יכולות להיגרם מגורמים רבים ושונים, כמו גם בעיות שלד וכן התפוררות מעטפת הבניין. כל אלו ועוד, הינם גורמים שיכולים להוביל לכך שהעירייה

קרא עוד »
רולטה
צרכנות
גבר? יש לנו סוד בשבילך

חולה על משחקים? אוהב להרוויח כסף? יש לנו בדיוק את מה שאתה צריך! בעוד שבעבר היינו צריכים להרחיק ולטוס למקומות כמו בורגס או לאס ווגאס

קרא עוד »
פולוסה