חיפוש
חיפוש

מגלים את העולם עם השפה הערבית

400 מיליון איש ברחבי העולם מדברים אותה, ב-22 מדינות היא השפה הרשמית. ערבית היא לא סתם עוד שפה, היא דלת לעולם תרבותי חדש ומפעים. 

 

מפגשים חדשים לאורך 250 קילומטרים של רצועת חוף: סיני

חופים משגעים, שוניות מרהיבות, אוכל טעים, נופים עוצרי נשימה, מלונות יוקרה, חושות מקסימות ומעל לכל שורה אווירה של גן עדן שליו ורגוע: לא פלא שישראלים רבים בוחרים לנפוש בסיני ולחזור אליה שוב ושוב.

שפה ערבית

למה כדאי לדבר ערבית בסיני:

בין אם אתם מעדיפים כפר נופש מהודר או חושה מבודדת, היכולת לשוחח בערבית תעניק לכם רובד עשיר יותר של חוויה והנאה בטיול לסיני.

מבחינה מעשית, במעבר הגבול יש סיכוי טוב יותר שיהיו נחמדים אליכם. הנכונות לדבר בשפה המקומית עשויה לשפר את האווירה ולהפוך עצבים לחיוכים. ובמהלך הטיול עצמו תהיה לכם אפשרות לשוחח עם המקומיים בשפתם, להתמקח על המחיר של מוצרים ושירותים, לפתח שיחה מרתקת על העולם שלהם, תרבותם ואורח חייהם.

"אין כמו דיבור בשפה המקומית כדי להסיר מחיצות ולייצר חיבורים אותנטיים בין בני אדם מתרבויות שונות" מספר לנו רונן דוד, בעלים של "המדרשה לעברית וביטחון" שמובילה בהקניית השפה הערבית לקהל הרחב במגוון עשיר של קורסים ) למידע נוסף <<< ).

 

לעשות עסקים פורצי דרך: דובאי ואיחוד האמירויות

בחודש אוגוסט 2020 נפל דבר בהיסטוריה של מדינת ישראל: הסכם שלום, או ליתר דיוק נרמול היחסים, נחתם בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות. לראשונה בתולדות המדינה נוצרה הזדמנות לאזרחים ישראלים לטייל במדינות המפרץ הפרסי, ולא רק לטייל כי אם ליצור קשרים עסקיים ואף להקים עסקים חדשים. הידעתם? מדדים בינלאומיים לקלות של עשיית עסקים מדרגים את איחוד האמירויות כאחת המדינות המובילות, במקום 16 מתוך 190 מדינות (ישראל במקום 35).

מבין כלל האתרים הפוטנציאליים לעשיית עסקים במפרץ הפרסי, העיר דובאי מתבלטת כיעד המרכזי. בשנים האחרונות דובאי הגיעה למעמד של מרכז עסקים עולמי, לא הרחק מאחורי לונדון, ניו יורק וטוקיו.

 

למה כדאי לדבר ערבית בדובאי:

נכון שגם בדובאי מדברים אנגלית, אולם היכולת שלכם לגלגל שיחה בערבית מדוברת, ובמיוחד בניב המקומי, עשויה לפתוח עבורכם דלתות עסקיות ולייצר קשרים איכותיים יותר.

אילו מין עסקים ישראלים קמים בימים אלה בדובאי, ואילו שיתופי פעולה נרקמים עם גופים מקומיים?

  • טכנולוגיה: השלטונות בדובאי שמים דגש על חדשנות טכנולוגית ואימוץ טכנולוגיות חדשות. תופעה זו מהווה פוטנציאל אדיר עבור יזמים בתעשיית ההייטק הישראלית, המכונה "אומת הסטארט-אפ".
  • אנרגיה: איחוד האמירויות מחזיקה מאגרים עצומים של נפט וגז טבעי, וזהו פתח לשיתופי פעולה עם שחקנים בתעשיית הגז הישראלית.
  • תחבורה: דובאי בפרט, ואיחוד האמירויות בכלל, מקדמת תוכניות תחבורה שאפתניות כגון רכבות מהירות. גוף ישראלי היודע לייצר פתרונות תחבורתיים עשוי לקבל תשומת לב חיובית מהשלטונות.
  • קולינריה: שפים ישראלים צפויים להקים בשנים הקרונות מסעדות ורשתות מזון בדובאי ואולי גם באתרים נוספים באיחוד האמירויות.

שפה ערבית

להתחבר לאימפריה מפוארת: קהיר והפירמידות של גיזה

מעבר למדבר סיני שוכנת שכנתנו הגדולה ביותר, ארץ בעלת תרבות עתיקה ומפוארת, האימפריה הגדולה בעולם בימי קדם: מצרים, אחת מאבני היסוד של תרבות המערב. כמעט כל תחום מדעי התפתח במצרים ותרם תרומה עצומה לקידום המדע: אדריכלות, רפואה, הנדסה ואסטרונומיה.

מצרים עברה טלטלות שלטוניות גדולות מאז "האביב הערבי" בשנת 2011. ביוני 2014 נבחר הגנרל א-סיסי לנשיא מצרים ומאז, למעט מספר תקריות, נשמר הסדר הביטחוני והיציבות השלטונית.

ישראלים רבים נמשכים למצרים, ובצדק, מדינה כל כך קרובה אלינו ומסקרנת. אתרי הטיול המומלצים מפוזרים ברחבי קהיר כגון המסגד השלישי בגודלו בעולם, בית הכנסת אבן עזרא, אחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם, והשוק הגדול של קהיר. בפאתי קהיר נמצאת גיזה ואתר התיירות החשוב ביותר במצרים: הפירמידה הגדולה של גיזה, אחד משבעת פלאי תבל.

 

למה כדאי לדבר ערבית במצרים:

לטייל במצרים זו הזדמנות מפעימה להתחבר לרוחה של מצרים העתיקה, האימפריה האדירה של ימים עברו. קהיר עצמה עיר שוקקת חיים בעוצמה נדירה. מטייל ישראלי אחד תיאר זאת כך "הם מסיימים לעבוד בחמש ובמקום לחזור הביתה תמצא אותם בקפה השכונתי, שותים תה ומעשנים נרגילה". אחרי שש בערב קהיר מתעוררת לחיים. המוני מצריים זורמים ברחובות כנילוס אנושי וזוהי חוויה יוצאת דופן.

אם תלמדו ערבית ותשימו דגש גם על לימוד תרבות מצרים, זה יפתח בפניכם פתח לחוויה אנושית שאין כדוגמתה. היכולת לשוחח עם מקומיים מתוך היכרות וכבוד לתרבות העתיקה, לקודים התנהגותיים, לסמלים ולשפה תבטיח לכם טיול שלא תשכחו לעולם.

 

אלף לילה ולילה: השוק של מרקש

לא יכולנו לסיים את הכתבה בלי להתייחס למרוקו, יעד מרתק שנפתח רק לאחרונה לישראלים, ובו הקהילה היהודית הגדולה ביותר מכל מדינות ערב. באוגוסט 2021 מדינת ישראל חנכה את שגרירות ישראל ברבאט וניתן האות להמוני ישראלים לגדוש את הטיסות למדינה מיוחדת זו.

הליכה קסומה בסמטאות העיר העתיקה תוביל אתכם לשוק המפורסם של מרקש, העיר החשובה ביותר מבחינה היסטורית ותרבותית במרוקו. היכולת לדבר ולהתמקח בערבית, במיוחד לישראלים בני יהדות מרוקו, היא הזדמנות מופלאה לקבל הצצה מאחורי הקלעים לחוויית החיים בעיר הססגונית.

אם חשקה נפשכם לטייל או לעשות עסקים במרחב הערבי, הנפתח בפני ישראלים בשנים האחרונות, במאמר זה נפרט ארבע הצעות אטרקטיביות.

שפה ערבית

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה