חיפוש
חיפוש

מדריך פתיחת סתימה בכיור

לצערנו הרב, סתימה בכיור היא אחת מבעיות האינסטלציה הפוצות והרווחות ביותר. מאחר והכיור משמש תחנת עגינה לשאריות אוכל, קליפות וחומרים נוספים – רבות עשויות לקרות בו סתימות, שיהיו בעלות ריח לא טוב ויפריעו לשגרת חיינו. כדי לפתור את הסתימה, ישנן מספר שיטות שניתן לנסות בעצמכם לפני שקוראים לאינסטלטור מומחה. לשם סיוע בעת הסתימה בכיור, לפניכם מדריך פתיחת סתימה בכיור.

 

מה הסיבות שמביאות לסתימה בכיור?

סתימה בכיור היא תופעה נפוצה מאד שקוראת בגלל מגוון של סיבות, שכדאי להכיר בהן כדי לנסות ולהימנע מהן בהמשך. הטיפול בסתימה בכיור הוא לרוב דחוף שכן מה קורה כאשר כיורים נפגמים? אנו לא יכולים להמשיך בשגרת חיינו כרגיל וצריכים לטפל בבעיה ובריח הנוצר ממנה. הגורמים לסתימה בכיור הם בעיקר:

 

חדירת גופים לצנרת

בין אם מדובר בשאריות מזון, שערות, חול, לכלוך וקליפות של ירקות וביצים – כל אלה עשויים לגורם לסתימה בכיור ולתקיעת פתח הניקוז.

 

היווצרות של שומנים

שומנים שונים יכולים לסתום את צינורות הצנרת ולגרום לסתימה בעיור. הצטברות השומנים חוסמת את המעבר ומקשה מאד על ניקוז תקין בכיור.

 

 

כיצד נוכל לפתור סתימה בכיור?

ישנן מגוון דרכים לפתוח סתימה בכיור. לפני שאנו ניגשים להזמנת לאינסטלטור מומחה שיפתור את הבעיה במקומנו ובמקצועיות, ישנן גם ככה דרכים שניתן לנסות בעצמכם לפני כן. לאחר שניסיתן את כלל הדרכים הללו ולא הצלחתם לפתור את הבעיה, לעיתים אין ברירה אלא לקרוא לאינסטלטור שיציל אתכם מן הסתימה הנוקשה הזו. לפניכם מגוון דרכים, דרכן תוכלו לפתור סתימה בכיור בעצמכם:

 

מים חמים

השימוש במים חמים עבור פתיחת סתימה אולי נשמע מצחיק אך למעשה, מים חמים כבר הצילו סתימות רבות ופטרו אנשים מלהזמין אינסטלטור ולקנות חומרים וכלים מיוחדים עבור פתיחת הסתימה. המים החמים יכולים להמיס את החומרים שתקועים בכיור וכך לשחרר את הסתימות במידה ומדובר בסתימה פשוטה.

 

פומפה

באמצעות פומפה תוכלו לנסות ולפתוח את הסתימה. הפומפה יוצרת וואקום שמשחרר החוצה את מה שסותם את הכיור ומעלה אותו כלפי מעלה. כך תוכלו לזרוק את כל החומרים שעלו ולוודא שהם לא הולכים לתקוע עוד פעם את הצנרת. כך ניתן לפתור את הבעיה בקלות ובמהירות ולהמשיך בחיינו.

 

סודה קאוסטית

מדובר בחומר כימי המורכב מגרגירים, דרכו ניתן לשחרר סתימות רבות בכיור ובמקלחת. הסודה הקאוסטית ממיסה את החומר שסותם את הכיור. חשוב לדעת כי מדובר בחומר חזק ומסוכן ויש להשתמש בו כראוי ולמלא את כל הוראות הבטיחות, בין אם לבישת כפפות והתרחקות מן האזור לחצי שעה, כדי לא לנשום את האדים. זוהי דרך יעילה במיוחד כדי לפתור את הסתימות בכיור ובמקלחת.

 

קפיץ

קפיץ אינסטלטורים הוא מוצר ביתי שתוכלו להשתמש בו גם בעצמכם, בעזרת הקפיץ שמוכנס לתור הניקוז הכיור, ניתן לתפוס את הלכלוך ומה שהצטבר ולמשוך אותו החוצה וכך לפתור את הסתימה בקלות ולחזור לשגרה.

 

שרברב פותח סתימה בכיור

אולי יעניין אותך גם

פולוסה