חיפוש
חיפוש

מד לחץ דם

אחד מכלי המדידה הבריאותיים החשובים והנפוצים ביותר הוא מד ללחץ דם. רבים מכם ודאי מכירים אותם מבדיקות שגרתיות אצל רופא המשפחה, אך ישנם אנשים שעבורם מד לחץ דם הוא כלי בעל שימוש יום יומי שעוזר לנו לשמור על הבריאות שלנו ולדעת על בעיות בלחץ הדם שלנו. במאמר הבא, סיכמנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת על מד לחץ דם ומה חשוב שתדעו לפני שתקנו אחד.

 

מה זה מד לחץ דם?

לרוב, כשאנו חושבים על מד לחץ דם, אנו חושבים על המכשיר החשמלי המוכר בעל השרוול המתנפח שלוחץ לנו על היד. אותו שרוול למעשה מודד את לחץ הדם שלנו על ידי מדידה של הדופק מכלי הדם ביד, ועוזר לנו לדעת האם לחץ הדם שלנו גבוה או נמוך מדי. בדומה למכשירים רפואיים רבים, גם כשזה מגיע למדי לחץ דם ישנם מספר סוגים שונים בעלי איכות ונוחות שימוש שונה. תוכלו להתרשם מהסוגים השונים באתר כמיטק.

 

מי צריך להשתמש במד לחץ דם?

בגדול, גם אם אנו צעירים ובריאים מומלץ לבדוק את לחץ הדם שלנו מדי פעם בשביל לראות שאין שום דבר יוצא דופן. עם זאת, השימוש במדי לחץ דם הינו הכרחי ונפוץ יותר אצל אנשים הסובלים מבעיות לחץ דם ובעיות בלב, אשר גורמות ללחץ דם החורג מהנורמה. עבור אנשים הסובלים מבעיות מסוג זה, מעקב אחרי לחץ הדם הוא עניין של חיים ומוות, וחשוב מאוד שיהיה בהישג ידם מד לחץ דם איכותי בכל עת.

 

מדוע חשוב לבצע בדיקות לחץ דם?

לחץ הדם שלנו יכול להעיד רבות על בריאותנו הגופנית והנפשית. אחרי הכל, לחץ הדם שלנו נגזר באופן ישיר מפעילות הלב שלנו, המושפעת מלחץ, תזונה, מצב כלי הדם וגורמים רבים נוספים. לכן, מערב תדיר אחר לחץ הדם שלנו יעזור לנו למצוא בעיות שונות ולוודא שאנחנו נמצאים בנורמה. במידה ואנו רואים שיש בעיה, מומלץ לגשת לרופא או לחדר המיון ללא דיחוי.

 

איך נדע איזה מד לחץ דם מתאים לנו?

כפי שציינו קודם, ישנם סוגים שונים של מדי לחץ דם אותם ניתן לרכוש. אך לפני שאתם מוציאים ארנקים, נרצה להסביר לכם על כמה קריטריונים חשובים שכדאי שתדעו לפני שאתם רוכשים מד לחץ דם. הדבר החשוב ביותר בבחירה של מד לחץ דם הוא רמת הדיוק. ככלל, מדי לחץ דם המתלבשים על הזרוע הינם מדויקים יותר מאלו המודדים לחץ דם מהאצבע או פרק כף היד. קריטריון נוסף שיש לקחת בחשבון הוא נוחות השימוש. אם הדבר אפשרי, מומלץ לנסות את מד לחץ הדם בטרם הקנייה, הן מבחינת הנוחות שלו על היד שלכם והן מבחינת אופן התפעול שלו. אחרי הכל, זה לא משנה כמה מד לחץ הדם שלכם מדויק אם אתם לא מצליחים להפעילו כראוי.

 

לבסוף

נרצה להדגיש את חשיבות איכות הייצור והאמינות של מד לחץ הדם שלכם. ודאו כי מד לחץ הדם שלכם מיוצר על ידי חברה אמינה ומוכרת בטרם הקנייה בכדי למנוע אי דיוקים שיכולים לסכן חיים.

מד לחץ דם

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה