חיפוש
חיפוש

מהו גילוי מרצון ואיך זה מתקשר לאזרחות אמריקאית?

גילוי מרצון הוא כינוי למסלול המוצע על ידי רשות המיסים לאנשים בעלי הון לא מוצהר, שלא שילמו עליו מיסים והוא נחשב להון שחור.

מסלול גילוי מרצון מאפשר לאנשים אלה לדווח על הרווחים וההכנסות שלהם, לשלם את המס הנדרש וכך להימנע מחקירה פלילית ואולי אף עונשי מאסר וקנסות, הנלווים בדרך כלל לעבירות העלמת מס.

אז מה הקשר בין גילוי מרצון לאזרחות אמריקאית?

 

הון שחור, העלמת מס ואזרחות כפולה

ישראלים רבים מחזיקים באזרחות זרה נוספת, למשל אמריקאית.

אלא שלעיתים קרובות הם אינם מודעים לחובת הדיווח הכפולה החלה עליהם, כמחזיקי אזרחות כפולה וכאן נכנס לתמונה הנושא של גילוי מרצון.

החל משנת 2019, כל אדם המחזיק באזרחות אמריקאית, גם אם אינו חי בארצות הברית גם אם יש לו אזרחות נוספת, חייב לדווח על כל תנועה כלכלית שהוא מנהל – גם אם זו מתקיימת מחוץ לארה"ב.

 

שיתופי פעולה בין רשויות המס בישראל וארה"ב

הרשויות בישראל משתפות פעולה עם החקיקה האמריקאית ומנהלות מעקב לצורך דיווח לרשויות המס בארה"ב, דרך הבנקים, קרנות הפנסיה, חברות הביטוח ועוד.

כל אדם שהתנהלותו הכלכלית מרמזת על כך שהוא עשוי להחזיק באזרחות אמריקאית, מדווח לרשויות המס האמריקאיות.

אלה מבצעות את הבדיקות הדרושות, כדי לאשר, או לשלול את היותו אזרח אמריקאי חייב בדיווח ותשלום מיסים.

 

מה יקרה אם לא תשלמו את המיסים הנדרשים?

רשויות המס האמריקאיות, עובדות כאמור בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות בישראל ולכן גם אזרח ישראלי, המתחמק מתשלום מיסים לפי החוק האמריקאי, כלומר על הכנסותיו ונכסיו מכל מקום בעולם, נתון לצעדים משפטיים כמו הוצאה לפועל, הקפאת חשבון הבנק ועוד.

גם אזרחים אמריקאים שעובדים בישראל כשכירים עם הכנסה ממוצעת, או נמוכה, חייבים לדווח לרשויות בארה"ב, גם אם ההכנסה שלהם לא מצדיקה תשלום מיסים כפול.

בנוסף, חייב כל אזרח אמריקאי, גם אם אינו חי בארה"ב להגיש בכל שנה טופס המקביל להצהרת הון אצלנו בישראל.

 

לסיכום – מה אפשר לעשות?

בעלי אזרחות כפולה שינסו לבטל את אזרחותם האמריקאית כדי להתחמק מתשלום מיסים יגלו כי מדובר על תהליך לא פשוט כלל. הרשויות האמריקאיות ידרשו תשלום רטרואקטיבי עבור כל אותן שנים של אזרחות, בהן לא הוגשו דיווחים ולא שולמו מיסים, הרבה לפני שיאפשרו את הוויתור על האזרחות.

בנוסף, הרשויות האמריקאיות עשויות במקרים מסוימים לדרוש מהמבקשים לבטל את האזרחות מעין מס יציאה, שדומה למס רווח הון, חל על כל נכסיו עלי אדמות ונחשב גבוה במיוחד.

לכן, ההמלצה היא לא למהר להליך ויתור על האזרחות האמריקאית, אלא להתייעץ עם רואה חשבון מתמחה במיסוי אמריקאי ולבדוק מהן דרכי הפעולה המשתלמות ביותר.

תכנית גילוי מרצון קיימת גם אצל רשויות המס האמריקאיות והיא מאפשרת לאזרחי המדינה להגיע להסדרים נוחים יחסית, עם הרשויות האמריקאיות, שלא מתכוונות לוותר על אף דולר.

מאזניים

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה