חיפוש
חיפוש

מהו הגובה המינימלי של מבנה שבו אפשר להקים גלריה

כולם מכירים את הצורך בעוד מקום בבית. עוד מקום אחסון, עוד חדר עבודה או אפילו חלל אירוח נוסף. לא תמיד קיימת האפשרות להרחיב את החלל הקיים, אולם במקרים מסוימים ניתן פשוט לנצל את החלל עד המקסימום. כל זאת – באמצעות בניית קומת גלריה. באילו מבנים מתאפשרת בניית גלריה?

 

מהי גלריה?

גלריה הינה קומת מפלס נוספת הבנויה בצורה אופקית מעל קומת הקרקע, כך שהיא מחלקת את אותו החלל. אל הגלריה מובילות מדרגות, ומעקה מפני נפילה מטה. על ידי בניית הגלריה נוצר שטח רצפה נוסף בתוך החלל הקיים, המוגבה מהרצפה של קומת הקרקע, וכך מתווסף מקום נוסף בו אפשר לארח, ליצור חלל עבודה או לאחסן חפצים. לקומת גלריה יש יתרונות גם בחללים מסחריים, כגון חנויות המעוניינות בהרחבת המקום או אולמות תצוגה הזקוקים למקום נוסף.

 

גובה מינימלי לבניית גלריה

על מנת שתיווצר קומת גלריה תקינה ונוחה לאירוח ולמחיה, הגובה המינימלי בין רצפת הגלריה לתקרה הינו 2.20 מטר. הגובה המינימלי בין תקרת הגלריה לבין הריצפה של החלל התחתון, לא יפחת מ-  2.40. כלומר, במבנה בו אנו רוצים להוסיף קומת גלריה, דרוש גובה מבנה של לפחות 4.60 מטר.

 

כחומר ביד היוצר – באילו חומרים בונים גלריה?

קומת הגלריה נבנית בשיטת הבנייה הקלה. על גבי קונסטרוקציה בונים את הרצפה שעשויה לרוב מעץ, אך לעיתים מפרקט או לינוליאום, וממשיכים לעבודות גימור נוספות. את הקונסטרוקציה ניתן לבנות מעץ או מברזל, אולם הברזל מומלץ יותר, כיוון שהוא מיועד לנשיאת משקל רב יותר וכך לא תהיו מוגבלים במשקל הרהיטים שאתם ממקמים או בכמות האנשים שאתם מזמינים לגלריה. יתרון נוסף של בניית קונסטרוקציה מברזל לעומת עץ, הוא ששלב הבנייה כולל הרבה פחות לכלוך.

 

אילו פרמטרים משפיעים על המחיר?

בראש ובראשונה, הגודל של הגלריה משפיע על מחיר הבנייה כיוון שלגודל המפלס השפעה ישירה על כמות החומרים הדרושים וזמן העבודה. בנוסף, גלריה שצריכה לשאת משקל רב דורשת עמודי תמיכה גדולים, וגם אלו משפיעים על המחיר. יש לקחת בחשבון שמלבד הגלריה עצמה ישנן הוצאות נוספות כגון עיצוב החלל, חשמל, ריצוף וכמובן גרם מדרגות המוביל אליה.

 

למי פונים?

אם אתם מחפשים עוד חלל בבית או בעסק שלכם, והמבנה שלכם בעל תקרות גבוהות, בניית גלריה יכולה להיות פתרון טוב בשבילכם. בניית גלריות הינה מלאכת מחשבת. הבסיס של רצפת הגלריה צריך להיות חזק ויציב ולשאת את המשקל שתעמיסו עליו. בניית הקונסטרוקציה מברזל תאפשר לכם נשיאת משקלים גבוהים יותר, וביטחון רב יותר ביציבות המבנה. את הגלריה מתכנן מראש מהנדס קונסטרוקציה לפי הצרכים שלכם ומחשב לפי התקן את המתווה המומלץ. מסיבות אלו, מומלץ לפנות לבעלי מקצוע אמינים ומנוסים, שיצרו אצלכם את הגלריה במקצועיות ובבטיחות.

גלריה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה