חיפוש
חיפוש

מהו הסדר חובות? – המדריך המלא

בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים נקלעים לחובות מסיבות שונות, וכדי לצאת מכך הפתרון הוא להגיע להסדר. מהו הסדר חובות – על כך במאמר הבא.

 

מה זה הסדר חוב?

הסדר חובות עוסק בפירעון חוב בהתאם לתנאים הנכתבים בהסכם משפטי. מדובר על הסכם הנעשה בין הנושה לחייב, בין אם הנושה הוא בנק, חברת אשראי או בין אם הוא ספק, רשות מקומית וכל גוף אחר. היתרון בהסדר חובות הוא שלחייב לא נעשה נזק או הכפשה בתור פושט רגל והוא עובר שיקום כלכלי שמסייע לו להחזיר את החובות.

הסדר חוב

כיצד מגיעים להסדר חוב?

בהסדר חוב עוסקים עורכי דין פשיטות רגל. הם אלו שמגיעים להסדר משותף עם החייב והנושה. כאשר ההסדר מתבצע לפני פתיחת תיק הוצאה לפועל הבעיות נפתרות מהר יותר אך בהחלט ניתן להגיע להסדר גם אם נפתח תיק כזה. ככל שמבצעים את ההסדר מוקדם יותר כך החייב לא יצטרך לשלם ריביות ופיגורים ולכן עדיף להגיע להסדר לפני ההתערבות של ההוצאה לפועל.

 

לאיזה הסדר ניתן להגיע?

עורך הדין בודק ביחד עם החייב כיצד הוא יכול לגייס כספים על מנת להפחית את החוב. זו יכולה להיות הלוואה מבני משפחה או חברים או באמצעות פריסת תשלומים נוחה שלא תפגע באיכות חייו של החייב. בהסכם אף יהיה רשום אף אופן התשלום. זה יכול להיות באמצעות מניות, כסף מזומן או כל אופציה שתאפשר תזרים לתשלומי החוב. בנוסף, כדי להגיע להסדר בתשלומים נוחים חייבים לנהל משא ומתן עם הנושה ולכן חייבים את המעורבות של עורך הדין.

עורך דין

שיקום כלכלי כחלק מהסדר החוב

מעבר להסדר תשלומים בתנאים נוחים, עורך הדין מסייע לחייב לערוך תוכנית שתסייע לו להשתקם כלכלית ותיבנה לפי הצרכים שלו. למשל, מחזור משכנתא שבו פריסת התשלומים תיפרס על תקופה ארוכה יותר תוכל לסייע לשיקום. כמו כן, אם לחייב יש נכסים הוא יוכל להשתמש בהם להחזר החוב. כל אלו ועוד יסייעו לחייב לקיים אורח חיים ובמקביל להחזיר את הכספים שהוא חייב בתשלומים ובאמצעות שימוש יצירתי בנכסיו. לפיכך, עורך הדין צריך לפעול על פי האינטרסים של החייב כדי להשתקם.

 

לשם מה צריך שיקום כלכלי?

המטרה העיקרית של השיקום הכלכלי היא לא לחזור על הטעויות שנעשו בעבר ולשמור על יציבות כלכלית באמצעות התנהלות כספית נבונה. כלומר, על החייב ללמוד כיצד לנהל את ההכנסות שלו לעומת ההוצאות מבלי לחרוג באשראי או למצוא את עצמו לווה כסף מגופים שונים ונכנס שוב לתסבוכת.

לסיכום, הסדר חובות שנעשה בצורה מקצועית ימנע מהחייב לשלם ריביות או להתמודד עם עיקולים ויאפשר לחייב ולמשפחתו לחיות בכבוד. לפיכך, עורך דין חדלות פירעון או פשיטת רגל הוא האדם שיש לפנות אליו כדי להתמודד עם המצב הכלכלי ולא להתמודד עם כך לבד.

הסדר חוב

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה