חיפוש
חיפוש

מהו חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ומי משלם אותם?

לצערנו תאונות דרכים הן עדיין חלק בלתי נפרד מהשגרה הישראלית. בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל ורבות נפצעים, וכמובן שגם רכוש רב נפגע וכך גם נוצר נזק כלכלי. ישנן השלכות רבות לכל תאונת דרכים, גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הנפשי, ובכדי להקל על המתמודדים עם ההשלכות, נחקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. מה משמעותו של חוק זה? מי מקבל את הפיצו יומי נותן אותו? זאת ועוד בכתבה הבאה.

 

מי מקבל את הפיצוי?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מעניק פיצוי לאנשים אשר נפגעו מהתאונה, או לאיש אחד אם לא מדובר בקבוצת נפגעים. תאונת דרכים יכולה להסב נזק גופני, נפשי וכלכלי – וכל אל הראויים לקבל פיצוי. למשל, אדם שנפצע כתוצאה מתאונת דרכים ואיננו יכול ללכת לעבודה ולהרוויח כסף, יקבל פיצוי על המשכורת שהפסיד וגם על תשלומים רפואיים אם יש. כמובן שהחוק לא יכול לרפא את הנזק, אך הוא יכול להקל עליו על ידי פיצוי כלכלי או טיפולי.

 

מה נחשב לתאונת דרכים על פי החוק?

תאונת דרכים היא כל מאורע בו אדם נפגע כתוצאה משימוש בכלי תחבורה כלשהו. גם אם הכלי לא נסע, גם אם האדם רק נכנס לרכב, וגם אם האדם רק הלך ליד רכב ונפגע בגללו או בגלל הנוסע בו – הוא זכאי לקבל פיצוי על פי חוק זה. החוק לא עושה הפרדות הנגועות לרמת השימוש ברכב, אלא כל תאונה שקשורה לכלי תחבורה נכללת בחוק זה.

 

מי משלם את הפיצוי?

את הפיצוי משלם הפוגע, גם אם אינו אחראי באופן מלא על התאונה, או לא אחראי כלל. אך אל דאגה הוא לא יוציא כסף לשווא, חברת הביטוח שלו היא שתשלם בפועל את הכסף. גם אם לפוגע אין ביטוח מקיף, החברה של ביטוח החובה תשלם את הפיצויים, לכן כל אדם בעל רכב יכול לשלם את הפיצויים. החוק קבע כך משום שפיצויים אלה ניתנים על בסיס יומי, בשל ריבוי התאונות.

 

איזה נזקים מקבלים אישור לקבלת פיצוי?

כל נזק שנעשה כתוצאה מתאונה ומצדיק קבלת פיצוי – למשל, אם אדם נפצע באורך קל ולמחרת הוא כבר מסוגל ללכת לעבודה הוא לא יקבל פיצוי על כך. לעומת זאת, אם אדם נפגע באופן נפשי מהתאונה והוא מוכיח כי הוא סובל מכך זמן רב לאחר מכן וכי תפקודו ירד כתוצאה מהפגיעה, הוא זכאי לקבל פיצויים.

 

לסיכום

אנו מציעים לכם לנהוג בבטחה, לקחת אחריות על רכבכם ועל הסובבים אתכם, משום שמדובר בסכנת חיים. אמנם החוק מקטין את עוגמת הנפש שנגרמת כתוצאה מתאונה, אבל עדיף למנוע את הנזק הזה. אם אתם זכאים לקבל פיצוי אבל לא הצלחתם לקבלו, אתם רשאים למחות על כך מול חברת הביטוח של הפוגע או באמצעות תביעה משפטית.

תאונת דרכים

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה