חיפוש
חיפוש

מהו יועץ אינסטלציה

יועץ אינסטלציה הוא האחראי על תיכנון מערך המים בבית החדש שנבנה לצד תיכנון של מערכות כיבוי האש, שכן, במידה ופורצת שריפה בבית חשוב מאוד שמערכות כיבוי האש המותקנות בבית יעבדו ביעילות המרבית לכיבוי האש (למשל שלחץ המים יהיה מתאים והצינורות יהיו מתוכננים להגיע במהירות הייעודית).

 

מה כולל תכנון האינסטלציה

תכנון האינסטלציה כולל התייחסות לפרמטרים רבים מלבד נוחותו של הלקוח, תפקידו הוא למקסם את רצונות הלקוח יחד עם התנאים – התחברות למערכת המים העירונית, ניקוז מי גשם, מערכת ביוב ועוד.

עבודה מוצלחת תגרום לכך שגם כאשר ירדו גשמים כבדים לא תהיינה הצפות ושלחץ המים בצינורות יהיה תקין – תוצאות המשפיעות באופן ישיר על חיי הלקוח.

כמו כן, התכנון חייב לעלות בקנה אחד עם צרכים נוספים של הלקוח, למשל בניית מערכת הצנרת ביחס למיקומי השירותים, המקלחת והמטבח שהלקוח מעוניין.

 

תכנון מערכת ביוב

היבט נוסף שמדגיש את חשיבותו של יועץ אינסטלציה איכותי הוא תכנון מערכות הביוב. משום שמערכת הביוב הביתית צריכה להיות מחוברת לעירונית, יש לפעול על מנת לבנות כמה שפחות שוחות ביוב חדשות. על מנת לעשות כן יש להיוועץ במהנדס אינסטלציה שיסייע בחישוב סך הלחצים, הפרשי גובה, משאבות שונות וכיוצא באלו על מנת להוזיל ולייעל את התכנון של המערכות הללו בבית.

 

תפקידים נוספים של יועץ אינסטלציה

מלבד ההיבט התכנוני, יועץ האינסטלציה הוא מנהל את בקשות האישורים השונים הדרושים לתכנונים מסוג אלו מן הרשויות. למשל, יש לקבל אישור על תכניות הביוב ועל מערכת הצנרת כחלק מהאישורים הדרושים בבניית הבית. כאשר מדובר על התקנה של מערכות כיבוי אש, יש לקבל את האישורים הדרושים ממכבי אש וממכון התקנים הישראלי.

באשר לתכנון הצנרת והתחברותה למערכות העירוניות השונות, היועץ מנהל את הליכי הבקשה מול תאגידי המים העירוניים, יועץ ותיק מכיר את ההליכים כהלכה ויכול להביא לזירוז.

 

בניית תוכנית הגשה

יועץ האינסטלציה בונה תוכנית הגשה, בשיתוף עם האדריכל, תכנית מסוג זה היא בקנה מידה של 1:100, התכנית צריכה לעבור אישור הנדסי על מנת שהיא תכלול את כל הכוחות השונים הרלוונטיים לכך שהמערכת תתפקד כהלכה.

לצד תוכנית ההגשה, נבנית תוכנית עבודה, בקנה מידה מדויק יותר, של 1:50, קנה מידה זה מאפשר עבודה מדויקת יותר.

עבודתו של היועץ אינה מסתכמת רק באלו, אלא הוא לוקח חלק גם בשלבים כמו קונסטרוקציה, בה הוא בודק את לחץ המים בצינורות, מוודא כי כל הדברים מונחים כבתוכניות העבודה משום שמבלי אלו הפרויקט לא יוכל לקבל את כל האישורים הדרושים.

יועץ האינסטלציה הוא זה המנפיק את טופס הנספח הסניטרי, בטופס זה ישנו תיעוד מדויק של כל ביקורי השטח של היועץ בפרויקט לצד תוכניות העבודה והשרטוטים הדרושים. הנספח הסניטרי, בצירוף חתימת האישור של היועץ היא שלב קריטי בתכנון שלאחריו המהנדס האחראי על הפרויקט והאדריכל ממשיכים בפיקוח.

אינסטלציה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה