חיפוש
חיפוש

מהו כרטיס סים דיגיטלי ואיך זה עובד

כרטיס סים דיגיטלי הוא רכיב אלקטרוני ייעודי אשר קיים בסוגי מכשירים שונים, ומאפשר להחליף בין חברות סלולר, לגלוש ברשת ולנהל שיחות טלפון בלי צורך בהוצאת סים הפלסטיק הישן והכנסת אחד חדש. הטכנולוגיה הזו נקראת סים דיגיטלי, ובהחלט הגיע הזמן שתכירו אותה. אם גם אתם מתלבטים האם להשתמש בסים דיגיטלי, הכתבה הבאה נועדה במיוחד עבורכם.

 

כרטיס סים

היום כרטיס סים הוא חלק בלתי נפרד ממכשירי הפלאפון שלנו כבר הרבה שנים, וללא יוצא מהכלל  בקרב כל חברות הסלולר. מטרת הסים בפועל היא לשמש בתור אמצעי זיהוי של המנוי שלנו מול ספקי הסלולר. בנוסף, יש גם חבילות גלישה eSIM בשביל לגלוש באינטרנט, וגם eSIM – חבילות גלישה לחו"ל.

כך שללא כרטיס סים אין באפשרותנו לקיים שיחות טלפון או לגלוש באינטרנט. העניין הוא שצריך להתעסק פיזית עם כרטיס הסים – לשלוף אותו, להכניס ולהחליף את הכרטיס כאשר מחליפים חברת סלולר או טסים לחו"ל. בדיוק בגלל זה, פיתחו את הסים הדיגיטלי.

 

מה זה סים דיגיטלי?

סים דיגיטלי נקרא במקור Embedded Sim או בקיצור eSIM. מדובר ברכיב אלקטרוני קטן שמייתר את הצורך בכרטיסי סים מפלסטיק. בעקרון הוא זהה לכרטיסי הסים הרגילים, אבל השימוש בשבב הדיגיטלי שמוטמע במכשיר משנה בפועל את אופן השימוש ובעל מספר רב של יתרונות. חשוב לציין שאין אפשרות להוציא את רכיב הסים הדיגיטלי מהמכשיר ברגע הוא הותקן – אבל אחרי ששומעים על היתרונות שלו, מבינים שגם אין סיבה לעשות כן.

 

מה היתרונות של סים דיגיטלי?

ראשית, כאשר הסים הדיגיטלי, בשונה מהסים הרגיל, מוטמע במכשיר – אין סיבה להתעסק איתו יותר. כבר אין צורך בכלל בכרטיסי הסים הקטנים שעשויים מפלסטיק שעלולים ללכת לאיבוד או להיהרס.

את כל הפעולות שעבורן היה צריך עד כה להוציא בכוחות עצמינו ובמאמץ מסוים את הסים הקטן, אפשר היום לבצע פשוט באמצעות סריקת ברקוד או מספר לחיצות כפתור. כמו כן חשוב לציין שבעזרת שעוני יד תומכים ניתן להישאר זמינים לשיחות והודעות גם מחוץ לבית בלי תלות במכשיר.

 

כיצד משתמשים בסים דיגיטלי?

כאמור, השימוש בסים הדיגיטלי דורש מעט מאד התעסקות – משמעותית פחות מאשר הסים מפלסטיק אליו כולנו התרגלנו עם השנים. את הסים הרגיל היה צריך לשלוף פיזית מתוך המכשיר, באמצעות מכשיר ייעודי עליו צריך היה לשמור בקפידה. כעת כל שינוי מתבצע מתוך ההגדרות עצמן. כבר לא חייבים להיות מומחים או בעלי ניסיון כדי להתעסק עם הסים.

 

לסיכום, באילו מכשירים יש תמיכה בסים הדיגיטלי?

יש לציין שטכנולוגיית הסים הדיגיטלי מואצת בכל רחבי העולם – היא אמנם לא טכנולוגיה חדשה, אבל היצרניות הגדולות לסמארטפונים מתחילות לתמוך בה בהיקפים רחבים יותר. למעט במכשירי טלפון ניידים, הסים הדיגיטלי מוטמע היום במכשירים חכמים נוספים כמו טבלטים, שעוני יד ועוד. הודות לסים הדיגיטלי, בכל אחד מהמכשירים הללו ניתן לגלוש באינטרנט באופן עצמאי בלי תלות בכרטיס פיזי.

כרטיס סים דיגיטלי

אולי יעניין אותך גם

מכשיר
סלולר
למה כדאי לבחור בנוקיה 105

הביקורות מהללות אותו, המשתמשים בו לא מוכנים לוותר עליו ועדיין, יש מי שתוהים למה כדאי לבחור דווקא בנוקיה 105 ולא במכשיר חכם? זו הסיבה שיצאנו

קרא עוד »
פולוסה